¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
KS3 French Core Language
Advertisements

Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
28 de agosto de 2013 OBJETIVOS Content Objective: S.W.B.A.T. describe people using subject pronouns and the verb ser. Language Objective: Students.
PALABRAS INTERROGATIVAS - DE PREGUNTAS
Discussing how often you do things
Las Palabras Interrogativas
Most often used words in Spanish ¿Cuántas de estas palabras puedes comprender?
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
SPANISH 1 Unidad 1 Etapa 1 Sra. Lear.
D ESCRIBING PEOPLE : S UBJECT PRONOUNS & THE VERB SER Sra. Lear Spanish 1 Unidad 1 Etapa 1.
Por El Señor Redaelli. yo I tú you (familiar) usted you (formal) él he ella she.
SUBJECTS AND VERBS Gramática 1. Verbs Verbs – the action word of the sentence – like dance, sing, or talk. Am/is/are are also verbs. Verbs – the action.
– TO BE PLEASING/TO LIKE
El verbo IR To go. El verbo IR The verb IR means to go. The verb IR means to go. The verb IR is irregular in the present tense. The verb IR is irregular.
Direct Object Pronouns (DOPs)
Los Adjetivos y Pronombres Demostrativos
AVANCEMOS 2 UNIDAD 1 LECCIÓN 2 – UNOS VERBOS PRETÉRITOS IRREGULARES – IR, SER, HACER, VER & DAR.
Interrogative words = question words
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Adverbs Mosaicos, p. 138.
El verbo ser página veinticuatro. ¿Cómo se dice ser en inglés? ser = to be am, is, are.
El verbo ser página veinticuatro. ¿Cómo se dice ser en inglés? ser = to be am, is, are.
Soy Señora Neumann. Soy una profesora inteligente. Enseño en la escuela de Warwick. En general, soy reservada y ordenada. Según mi familia soy perfeccionista,
gustar with infinitives
Gustar and Other Gustar-like Verbs
Vocabulary 6-2 Making suggestions and recommendations and turning down an invitation.
Subject Pronouns and Ser
__________________. Me gusta/gustan Te gusta/gustan Le gusta/gustan Nos gusta/gustan Le gusta/gustan Les gusta/gustan I like You like You like (formal)
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Con To talk about doing something with someone else, the Spanish word con is used.
Verb Conjugations. ¿QUE SON?¿Por qué? WHAT ARE THEY? Why conjugate? THEY ARE CHANGES MADE TO THE VERB THEY MAKE IT CLEAR WHO OR WHAT IS DOING WHAT.
The Present Tense of ir (to go)
Do Now-¿Qué color es?
Do Now-¿Qué color es? Escribir en español Hoy es el veinticinco de octubre.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Asking Questions Español I - p. 184.
GUSTAR AND SIMILAR VEBS. VERBOS CON CONSTRUCCIÓN AL REVÉS (backwards)
3.4 Present tense of tener and venir Tener (to have) Venir (to come) (de/a) Forms and uses of two common irregular present tense verbs.
Repaso Breve. Two-Form Verbs In Spanish, some verbs have only two forms. I like to call these verbs two- form verbs. The most common two-form verb is.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Final Review Spanish 1. Why a final? The purpose of a final is to: – Measure what you have learned over the span of the class. – Allow time to review.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Los interrogativos.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Español 1 Doctora Tartaglione
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Forming questions Grammar Essential 1.
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
SusanaEnriqueMaría Luisa Me gustaIr al cine No me gusta Prefiero.
GRAMÁTICAS: 5.2 Negation with nunca, tampoco, nadie, and nada.
Los complementos directos, y los pronombres de complemento directo Direct Objects and Direct Object Pronouns.
MOST IMPORTANT VERB IN BOTH SPANISH AND ENGLISH SER: TO BE.
For today’s lesson grab a: Whiteboard, Marker, Eraser & Your blue handout.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Make sure you include at least 4 tenses... Present – gasto, compro, recibo, gano, hago, voy Past – gasté, compré, recibí, gané, hice, fui Future – voy.
Yo tú usted él ella nosotros nosotras ustedes ellos ellas GC 1: Los pronombres.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Question Words ¿Cuándo? – When? ¿Dónde? – Where? ¿De dónde? - From where? ¿Cuánto / Cuánta? – How much? ¿Cuántos / Cuántas? – How many? ¿Qué? – What? ¿Por.
Stem-changing Verbs (u-ue), (e-ie) Stem-changing verbs are verbs where there is the a spelling change in some of the forms of the verb. There is only.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Notes: Preguntas #2. Question Words Who? Question Words Who? ¿Quién?
familia, lo que (no) les gusta,
Transcripción de la presentación:

¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le gusta hacer? ¿Qué le gusta comer y beber? ¿Qué tiene en la mano? ¿Con quién habla? ¿Cuántos años tiene? ¿Cómo te parece su carácter?

KS3 Spanish Core Language yo – I tú – you él/ella – he/she Usted – you (polite, sing.) nosotros – we vosotros – you (fam.pl.) ellos/ellas – they Ustedes – you (polite, pl.) tengoI have tienesyou have tiene he/she/you have (pol.sing) tenemoswe have tenéisyou have (fam.pl.) tienen they/you have (pol.pl.) tener – to have ser – to be soyI am eresyou are es he/she is/you are (pol.sing) somoswe are soisyou are (fam.pl.) son they/you are (pol.pl.) estoyI am estásyou are está he/she is/you are (pol.sing) estamoswe are estáyou are (fam.pl.) están they/you are (pol.pl.) estar – to be Time words ahora – now antes – before después – after hoy – today ayer – yesterday mañana – tomorrow otra vez - again siempre – always a menudo – often a veces – sometimes nunca – never la semana pasada – last week la semana que viene – next week Referring to things una cosa – a thing esto – this eso – that algo (más) – something (else) otro – (an)other mucho – a lot (un) poco – (a) little muy – very todo – all/everything Making links y – and o – or también – also pero – but porque – because con – with sin - without Asking questions ¿Por qué? – why? ¿Qué? – what? ¿Cuándo? – when? ¿Dónde? – where? ¿Quién? – who? ¿Cuánto(s)? – how much/many? ¿Cómo? – how? Referring to places aquí – here allí - there Opinions Pienso que – I think that Creo que – I believe that Me parece que – it seems that.. Sentence building puedo/puedeI can/he,she can quiero/quiereI want to/he,she wants to… tengo que/tiene queI have to/he has to… voy a/va a+ verbIm going to/he is going to… (no) me (le) gustaI (dont) like to/he doesnt like to me (le) encantaI love to/he loves to… me (le) gustaríaI/he/she would like to… Pronouns Saying what you did fui – I went hice – I did ví – I saw jugué – I played comí – I ate bebí – I drank