Comberton Village College Spontaneous classroom talk Introduction (Rachel) Practical examples building from the earliest stages (Morag) Further examples.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Las Palabras Interrogativas
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone.
Soy Señora Neumann. Soy una profesora inteligente. Enseño en la escuela de Warwick. En general, soy reservada y ordenada. Según mi familia soy perfeccionista,
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: PorPara In this presentation, well look at how these two prepositions.
Capítulo Uno: Primer paso
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
The Present Tense of tener (to have)
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: Por Para In this slide show, well look at how these two prepositions.
The Present Tense of ir (to go)
VERB CONJUGATION Present Tense
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
el canal channel LOS PROGRAMAS el programa de concursos game show.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Asking Questions Español I - p. 184.
GUSTAR AND SIMILAR VEBS. VERBOS CON CONSTRUCCIÓN AL REVÉS (backwards)
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Final Review Spanish 1. Why a final? The purpose of a final is to: – Measure what you have learned over the span of the class. – Allow time to review.
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
Los interrogativos.
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
LUNES EL 11 DE NOVIEMBRE La televisión Los Objetivos: To know how to give opinions about TV programmes.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
1. Me llamo Adam. 2. Tengo 15 años. 4. Sí. 7. Sí, pero es un poco aburrido. 6. Sí, por supuesto. ¿Y tú? 3. En Cambourne. 5. Sí, me gusta mucho. ¿Cuáles.
E STUDIANTES DE E SPAÑOL U NO : This PowerPoint has been designed to familiarize you with the verb Ir (to go). Please view these slides and complete the.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Interrogativos Capitulo 4A.
Repaso Hoy vamos a: repasar cómo dar opiniones repasar cómo usar unos verbos esenciales opiniones expresiones de frecuencia verbos esenciales.
Comberton Village College Creativity talks Ideas, strategies and resources for the language classroom. Rachel Hawkes.
¿QUé PONEN EN LA TELE? TV.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
El verbo VER = “to see” Ver has an irregular yo form: veo. Otherwise it conjugates like a normal –er verb. The vosotros form doesn’t get an accent. Why?
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Write out the following conversation in the correct order:
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Expresiones afirmativas y negativas
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question Words ¿Cuándo? – When? ¿Dónde? – Where? ¿De dónde? - From where? ¿Cuánto / Cuánta? – How much? ¿Cuántos / Cuántas? – How many? ¿Qué? – What? ¿Por.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Phrases for making comparisons in Spanish
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
 Spontaneous contributions in the TL as part of the language of the classroom  Unplanned / unscripted talk as part of a lesson task or activity  Whole-class.
Transcripción de la presentación:

Comberton Village College Spontaneous classroom talk Introduction (Rachel) Practical examples building from the earliest stages (Morag) Further examples – beginning from scratch with KS4 class (Rachel) Rachel Hawkes Spontaneous classroom talk

Comberton Village College What is it? Spontaneous contributions in the TL as part of the language of the classroom Unplanned / unscripted talk as part of a lesson task or activity Whole-class teacher-led interactions (that may prime for subsequent pair work) Rachel Hawkes

Comberton Village College Why is it important? Students equate the ability to speak in the TL with learning the language (it is the subject to them) Students believe that what the can produce in unrehearsed situations is what they really know Spontaneous TL use (or lack of it) has been highlighted in every Ofsted report since records began Secondary Curriculum, KS3 Framework and GCSE specifications (not all) highlight its importance Rachel Hawkes

Comberton Village College What is the teacher role in spontaneous talk ? Source of high quality language input for acquisition Contingent feedback Sensitive co-construction Creation of a safe place for trial and error Inclusion of humour Rachel Hawkes

Comberton Village College What about the rest of the class? Source of high quality language input for acquisition a ) The unpredictability and humour of these interactions encourage active listening for comprehension. b)The stability and continuity of the theme/topic of the talk enable learners to understand longer stretches of interaction (teacher talk and visual stimulus are the scaffolding) Off line opportunities for reflection and planning a)Comparing the talk of teacher and peer b)Using the time to plan next contribution Rachel Hawkes

Hoy vamos a hacer preguntas

Comberton Village College Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Idea 1 WHAT ARE THE QUESTIONS

1. Me llamo Adam. 2. Tengo 15 años. 4. Sí. 7. Sí, pero es un poco aburrido. 6. Sí, por supuesto. ¿Y tú? 3. En Cambourne. 5. Sí, me gusta mucho. ¿Cuáles son las preguntas?

Comberton Village College Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 2 FIND SOMEONE WHO

Busca a la persona que / a quién… juega al fútbol los sábados. va al cine a menudo. lee todos los días. ve la tele cada día. nunca descarga música del Internet.

Busca a la persona que / a quién… le gusta Come Dine with Me. no le gusta Top Gear. le gusta Factor X.

Comberton Village College Manipulating language (Sentence-building, creativity, improvisation) Rachel Hawkes Idea 3 TARGET TALK

Your answer must contain EXACTLY 7 words! Your answer must contain more than 9 words!

Comberton Village College Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 4 GROUP TALK

- Morph short episode 4

Título del programa/de la película: …………………………………. 1. ¿Qué tipo de programa es? película dibujos animados telenovela noticias programa de deporte telecomedia concurso programa de música 2. ¿Para quién es ? adultos niños todos 3. ¿Dónde tiene lugar? afuera en la ciudad en el campo adentro en el estudio en un edificio 4. ¿Cómo es? divertido cómico triste informativo serio interesante emocionante aburrido 5. ¡Añade tu opinión! me gustó no me gustó 6.Escribe en español lo que ves en el programa. __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________ ¡Vamos a mirar algo!

¿Qué opinas de estos programas? Creo que… es/son … Pienso que… (no) es/son … Me parece … Me gusta /Prefiero…porque…. un concurso un programa de deportes unos dibujos animados un programa de música / musical un documental un informativo (noticias) un programa infantil una telecomedia una telenovela una película divertido cómico informativo triste serio interesante emocionante aburrido entretenido gracioso para niños/jóvenes/adultos ¡Qué va! ¡Hombre! ¡Vaya! ¿Estás loco/a? ¿Qué opinas tú? ¿Qué piensas tú? ¿Qué te parece? Pues yo creo que …..

Comberton Village College Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning 9Rachel Hawkes Idea 5 REWARDING SPONTANEITY

Comberton Village College Manipulating language (Sentence-building, creativity, improvisation) Rachel Hawkes Idea 6 ODD ONE OUT

Comberton Village College Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 7 SPEND THE WORDS

Me gustan mucho tiene lugar en Mi programa preferido entretenido (a/os/as) sonPrefiero porquetrata de No me gustan tanto A mi madreuna telenovela tonto (a/os/as)

Comberton Village College Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 8 JUST A MINUTE! (GROUPS)

Me gustan las telenovelas Me gustan las telenovelas como Eastenders que trata de la vida de familias que viven en el este de Londres Me gustan las telenovelas Me gustan las telenovelas como Eastenders que trata de la vida de familias que viven en el este de Londres Slide from Neil Jones (with thanks!)

Son____________que tienen lugar en _____________. Tratan de un personaje hecho de _______ que se llama ________. Es un programa para _______ pero pienso que es también para _______. El programa es muy _______ y los episodios son cortos. El episodio 4 me _______ mucho porque era muy __________. unos dibujos animados divertidotodos niñosun estudiogracioso plastilinagustóMorph

Comberton Village College Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 9 STARTER ACTIVITIES (KS4-5)

Cubo de basura ¿Qué vas a tirar? ¿Por qué?

¡Atasco! ¿Adónde ibas? ¿A qué hora saliste de casa? ¿Cuánto tiempo llevas esperando? ¿Qué harás mientras sigues esperando?

Comberton Village College Manipulating language (Sentence-building, creativity, improvisation) Rachel Hawkes Idea 10 IN THE ZONE

(nicht) bestehen Letztes Jahr wann wenn Was ich am liebsten mag

Comberton Village College Manipulating language (Sentence-building, creativity, improvisation) Rachel Hawkes Idea 11 PIMP MY FRENCH

Je joue au tennis. Jhabite au nord de lAngleterre. Mon chien sappelle Bob. Pimp my sentence!

Comberton Village College Manipulating language (Sentence-building, creativity, improvisation) Rachel Hawkes Idea 12 SAY SOMETHING ELSE

HAVE I GOT NEWS FOR YOU Hinesh, 14ans, va jouer pour… Chloe admet: Je fume…cigarettes par jour Selon Adam, Alex a acheté des chocolats... Abir fait… tous les jours, dit James.

Meine Schule ist eine gemischte Schule. Meine Schule ist eine Schule,die sich in Naturwissenschaften spezialisiert. Meiner Meinung nach sind die Schulregeln nicht zu streng. Die besten Schulen haben eine Uniform. Mein Lieblingsfach ist Englisch, weil ich gern Geschichten schreibe. Um meine Schule zu verbessern, muß man mit den Strafen aufhören. Nächstes Jahr möchte ich Spanisch studieren.

Comberton Village College Manipulating language (Sentence-building, creativity, improvisation) Rachel Hawkes Idea 13 THEN AND NOW

Antes….Ahora… Cuando jugaba el papel de Bridget Jones… Hoy en día …

À mon école primaire, il y avait…À mon école secondaire, il y a…

Comberton Village College Increasing interactivity (spontaneity, sustaining the flow, intonation) Questioning Rachel Hawkes Idea 14 TALKING PYRAMIDS

¡Pensar y hablar! Thanks to Jackie Howis

manger et boire le fastfood les légumes les sandwichs Jadore

Comberton Village College Developing quality (Assessing, improving, enhancing, modelling) Rachel Hawkes Idea 15 BINGO

OpinionPresentFuture Reason Time expression Comparison Complexity Past Reference to others Rachel Hawkes