Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Accents and Punctuation
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Para empezar Hoy es martes el cinco de febrero Write what each person has to do in Spanish based on the picture. Ella Él ÉlÉl.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Subject pronouns and ser
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
By the end of this lesson you will be able to : Confidently name parts of the body Say what hurts Tell a friend not to do something.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Capítulo Uno: Primer paso
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
NOUNS MAKING NOUNS PLURAL PLURAL NOUNS IF THE NOUN ENDS IN: a vowel, add -s: libro / libros a consonant, add -es: profesor / profesores a -z, change.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Ejercicio #21 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy?
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Una conversación con la Dra. Guffey. Los personajes YO TÚTÚ TERRY MIRANDAELOR A.
El alfabeto A (a) B(be) C (ce) D (de) E (e) F (efe) G (ge) H (hache) I (i) J (jota) K (ka) L (ele) M (eme) N (ene) Ñ (eñe) O (o) P (pe) Q (cu) R (erre)
El alfabeto.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Las asignaturas WALT: to talk about school subjects in Spanish WILF:
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
El alfabeto y los sonidos
Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the.
El Alfabeto Ch rr X Y Z A B C D E.
El alfabeto español.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Battleships Write down 5 of the words you have just learned IN SPANISH. Take turns with your partner at guessing which words.
GREETINGS, SALUTATIONS, LETTERS, AND NUMBERS
Hoy es el primero de septiembre del 2016
24 de agosto Español 1.
Tapas ¿Cómo se llaman los chicos?.
Jacksonville Commons Middle School
First Grade Dual High Frequency Words
Vocabulario 1.3 ¿De dónde eres? – Where are you from?
Learning the Spanish Alphabet
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write out the capitals that are spelled below
Question Formation Spanish I Page 52.
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Hoy es miércoles el 12 de noviembre
Fecha: Hoy es martes el ocho(8) de enero de
Transcripción de la presentación:

Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B: be C: ce CH: che D: de E: e F: efe G: ge H: hache I: i J: jota K: ka L: ele LL: elle M: eme N: ene Ñ: eñe O: o P: pe Q: cu R: ere S: ese T: te U: u V: ve W: uve doble X: equis Y: i griega Z: zeta

Battleships Write down 5 of the words you have just learned IN SPANISH. Take turns with your partner at guessing which words each of you has written down. If your partner guesses one of your words, they sink your ship, and vice versa.

Eye Spy: Point to items in the classroom. Your partner must say them in Spanish. Partner A: !VEO, VEO! Partner B: ¿ QUE VES? Partner A: !UNA COSITA! Partner B: ?QUE COSITA ES? Partner A: !EMPIEZA CON LA.....!

TEST 1 – 10 in the back of your books. Your teacher will read out the Spanish for the nouns you have just learned, you must write them down in English.

Making something PLURAL. If the noun ends in a VOWEL, add S Libro – librosestuche - estuches Mocila – mochilasregla - reglas If the noun ends in a CONSONANT, add – es Movile - moviles If the noun ends in a Z, change the z to c and add – es. Lapiz - lapices Copy this into your books.

Escribe la forma plural de las palabras siguientes : 1.El alumno 2.El profesor 3.El proyector 4.El ordenador 5.La ventana 6.El libro 7.El rotulador 8.El lapiz 1.Los alumnos 2.Los profesores 3.Los proyectores 4.Los ordenadores 5.Las ventanas 6.Los libros 7.Los rotuladores 8.Los lapices

¿Que hay en la clase? Hay... No hay... Tambien...

ASomeA UnUnosUnaUnas masculinofeminina En mi clase hay.... En mi clase no hay...

í Hola! Me llamo Miguel el marciano. Vivo en la planeta Marte con mi familia. Mi cumpleaños es el trece de marzo. Tengo quince anos. No tengo una mochila. No tengo un estuche, pero tengo un ordenador. En mi clase, en la estación espacial, hay una pizarra, un profesor robot y un ordenador. í Hasta luego! Which planet does Miguel live on?Who does Miguel live with?When is his birthday?How old is he?What doesnt Miguel have? Describe Miguels classroom in space

GALAXY HIGH Draw a picture of what you think a classroom in space would look like. Label all of the furniture in Spanish.