Calentamiento List all verbs you have learned that have to do with school. (at least 10) Lee las páginas 76 y 77 –AsistirAprender –EstudiarLeer –HablarComer.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Advertisements

Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Present Tense: -ar.
November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Las Palabras Interrogativas
Los números Hundreds 100s Tens 10s Ones 1s.
Telling Time Grammar Essential #8.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
REPASO: Plural Definite Articles Masculine los Ex: los cuadernos Feminine las Ex: las camas.
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
Hagan Ahora (Do Now) Pg. 57 #29. Los números el 13 de noviembre.
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
Telling Time in Spanish Grammar Notes
¡Los números! cero 11 once 12 doce 13 trece.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Números
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
Calentamiento Open your binder to the numbers notes you copied (pre- write pg. 10) Spell out your –Name –Last name – address.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Determine the correct def. article/plural for each of the following ____ sistema ____ humanidad ____ estación ____ carro ____ agua ____ clase ____ tarea.
¿ Cuánto cuesta(n)…? How much does it (do they) … cost?
Español 1 el 20 de octubre Bell Dinger el 20 de octubre (1-8) Translate the following statements into English. (1-8) Translate the following statements.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Actividad Inicial #2 (p. 165) Turn in your dot-to-dot in the tray
Capítulo 2 el almuerzo Lunch el arte (f.) Art las ciencias Sciences las ciencias de la salud Health.
Los interrogativos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
Español 4 AMSCO páginas Los números Español 4 AMSCO páginas
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
Interesar Aburrir Gustar Interests, Bores, Likes.
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo. objetivo Yo puedo entender la conexión de sustantivos y adjetivos en español.
Capítulo 8.1 Vamos de compras
Semana de 16 de septiembre Lunes 16 MSL Essay due Review due tomorrow Martes 17 Review Sheet beginning MSL Practice Test Miércoles 18 Examen Pre-write.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Sra Spampinato.
El Calendario E n Español El Calendario E n Español By CDEC-Chamber of Studies & Business Connections.
Possesive Adjectives.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
La Hora.
Lesson
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
THIS IS With Host... Your Vocabulario de & Artículos Describing things ¿por qué? & porque Gustar Random.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
APUNTES #1 - COMPARATIVES.
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Quantity How much? How many?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Unidad 3.2.  In this lesson you learn to  To talk about family  Ask and tell ages  Express possession with de  Give dates  Make comparisons  Learn.
Transcripción de la presentación:

Calentamiento List all verbs you have learned that have to do with school. (at least 10) Lee las páginas 76 y 77 –AsistirAprender –EstudiarLeer –HablarComer –EscribirEnseñar –TrabajarEscuchar

Calentamiento List all verbs you have learned that have to do with school. (at least 10) Lee las páginas 76 y 77 MIÉRCOLES – Schedule in Spanish, MSL 3:1-3:7, Pre-write JUEVES –Class exercises (3-11 & 3-13) + MSL 3:8-3:17, pre- write 87 VIERNES –Pre-write 91, MSL 3:15-3:20

El calendario MIÉRCOLES – Schedule in Spanish, MSL 3:1- 3:7, Pre-write JUEVES –Class exercises (3-11 & 3-13) + MSL 3:8-3:17, pre-write VIERNES –Pre-write 91, MSL 3:15-3:20

Theme: Materias academicas y la vida estudiantil Objective & Big Picture: To learn academic subjects & exchange information about classes Language Objective: Name at least 3 subjects you study in school & write out personal schedule in Spanish Prepare: pre-write vocabulary on page 79.

Procedures: Present: academic subject & student life vocabulary Participate: Read text & vocabulary out loud with a partner, repeat after recording in chorus, add notes to pre-writing Practice: Repeat vocabulary Personalize: Ask partner what classes they study using exercise 3-1 (3-1 Y tú, ¿qué estudias? Check off the subjects you have this term. Compare your list with another student), tell three classes student studies & fill out a schedule with own schedule in Spanish

Las materias académicas y la vida estudiantil

Las materias académicas Álgebra –algebra Antropología –anthropology Cálculo –calculus Geología –geology Literatura –literature Música –music Psicología –psychology Química –chemistry Sociología –sociology

Más materias académicas La administración de empresas –Business administration La arquitectura –The architecture El arte –The art La biología –biology Las ciencias políticas –Political science Las comunicaciones –Communications La contabilidad –Accounting El derecho –Law El diseño –Design/drafting La educación física –Physical education La estadística –statistics

Más materias académicas La filosofía –Philosophy Las finanzas –Finance La física –Physics La geografía –Geography La historia –history La informática/ la computación –Computer science Ingeniería –Engineering La ingeniería eléctrica –Electrical engineering Las matemáticas –Mathematics La medicina –Medicine La pedagogía –Teaching La veterinaria –Veterinary science

Más materias académicas (MHS) Los Deportes –Sports/Athletics El Teatro –Theater La agricultura –Agriculture Geometría –Geometry Periodismo –Journalism La salud –health 3-1 –¿Tienes álgebra? –Sí, tengo álgebra. –No, no tengo álgebra.

Sustantivos, adjetivos y adverbios El horario –The schedule El horario de clases –The class schedule El semestre –The semester El trimestre –The trimester Complicado/a –Complicated Exigente –Demanding, challenging Bastante –Quite, fairly Después de –After Solamente –only

¡a practicar! Do pages in the book Complete a personal schedule of classes. –Mi horario de clases Primera hora: Segunda hora: Tercera hora: Cuarta hora: Quinta hora Sexta hora: Séptima hora:

Calentamiento 3-2 Tengo. Match what you have and what you study, based on the item. MODELO: un libro de Milton Friedman Tengo un libro de Milton Friedman. Estudio economía. TENGO: ESTUDIO: 1. ___ una novela a. español 2. ___ un mapa b. biología 3. ___ un libro de los aztecas c. geografía 4. ___ un piano d. historia 5. ___ un microscopio e. informática 6. ___ una computadora f. literatura 7. ___ un diccionario bilingüe g. matemáticas 8. ___ una calculadora h. música En la escuela tengo las clases de... (incluye tus 7 clases).

Theme: Numbers 101-3,000,000 & Possessive Adjectives Objective & Big Picture: Correctly identify & use possessive adjectives; Be able to name numbers between 101 and 3,000,000 Language Objective: Correctly write out possessive adjective chart & say random numbers between 101 and 3,000,000 Prepare: pre-write pages rules and tables

Procedures: Present: present numbers & possessive adjective lessons Participate: add to notes based on presentation, give examples of numbers Practice: Write out number examples, Identify possessive adjective in exercise 3-11 (José Antonio. Read about a Mexican student named José Antonio. Underline all of the possessive adjectives.) Personalize: Exercise 3-13 ¿Cómo es? Take turns telling each other what the following things and people are like Evaluation: Class exercises (3-11 & 3-13) + MSL 3:8-3:17

Structure and usage: TODO Todo (pronombre) –Everything/all Todo/a (adjetivo) –All (of) Todo el día –All day (long) Todo el mundo –Everyone, everybody –All the world Toda la noche –All the night –All night Todos/as –All Todos los días –All of the days –Every day Todas las noches –All the nights –Every night Todos asisten a todas sus clases todos los días. –Everyone attends all of their classes every day.

Prueba: Las

Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cuántos años tienes? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuántos estudiantes hay en tu clase? ¿Cuánto cuesta una pizza? ¿Cuántas clases tienes?

Calentamiento ¿Cuántos años tienes? –Tengo quince años. ¿Cuándo es tu cumpleaños? –Mi cumpleaños es el quince de mayo ¿Cuántos estudiantes hay en tu clase? –Hay diecisiete estudiantes en la clase. ¿Cuánto cuesta una pizza? –Una pizza cuesta cinco dólares en HEB. ¿Cuántas clases tienes? –Tengo siete clases.

Los números de 101 a cien 101 – cien to uno/a 200 – doscientos/as 300 – trescientos/as 400 – cuatrocientos/as 500 – quinientos/as 600 – seiscientos/as 700 – setecientos/as 800 – ochocientos/as 900 – novecientos/as – mil – cuatro mil – cien mil – un millón (de) – tres millones

Algo más sobre los números Ciento is used in compound numbers between 100 and 200 – Ciento diez (110) – Ciento treinta y cuatro (134) When modify a noun, they agree in gender with it –Cuatrocient os libr os (400 books) –Quinient as sill as (500 chairs) –Doscient as universidad es

Algo más sobre los números Mil is never used with un and is never used in the plural for counting –Mil, dos mil, tres mil, etc. The plural of millón is millones –And when followed by a noun, both take the preposition de Dos millones de dólares –Two million dollars.

Algo más sobre los números In Spain and most Latin America, thousands are marked by a period and decimals by a comma. –$1.000 (one thousand dollars) –$2,50 (two dollars and fifty cents. –$10.450,35 ten thousand four hundred fifty dollars and thirty-five cents

¡A practicar! Escribe en palabras (words)… A completar en el libro 3-7 to 3-10

Escribe en palabras (words)… 545 –Quininetos cuarenta y cinco 130 –Ciento treinta –Dos mil trescientos sesenta y siete –Cinco mil quinientos cincuenta y cinco –Un millón cuatrocientos mil –Tres millones quinientos sesenta y tres mil doscientos noventa y cuatro