¿Qué te pasó? I can talk about accidents and tell what happened. Agenda: vocabulario Yo Puedo…

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
How to form the Present Progressive Tense
Las Palabras Interrogativas
Gr-gr gracias Es muy importante decir gracias cuando alguien te ayuda a hacer algo. It is very important to say thank you when someone helps you do something.
Tema 5-B Vocabulario Un accidente *doler (o ueel presente) to hurt, to ache *used like the verb gustar A ella le duele el diente.
+ Hazlo ahora el 30 de abril Objetivo: SWBAT conjugate and use the verbs IR and DAR. Take out your tener homework to be checked. Fill out the chart with.
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Subject pronouns and ser
Objetivos 1.To revise car parts 2.To learn how to describe something you were doing when… 3.To learn key phrases for describing an accident 4.To create.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
By the end of this lesson you will be able to : Confidently name parts of the body Say what hurts Tell a friend not to do something.
Soy Señora Neumann. Soy una profesora inteligente. Enseño en la escuela de Warwick. En general, soy reservada y ordenada. Según mi familia soy perfeccionista,
Como se dice en espanol –
Capítulo Uno: Primer paso
The Present Tense of tener (to have)
¿Cómo te sientes? How do you feel?.
¿Cómo te sientes? How do you feel?. Ways to ask how you are feeling: ¿Cómo te sientes? How do you feel ¿Qué pasa? Whats happening? ¿Qué te duele?What.
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
The Present Tense of tener (to have)
VERB CONJUGATION Present Tense
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Past Participles used as Adjectives Espanol 2 Capitulo 4.2.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
El Presente Progresivo. Remember how you learned that to say I am talking you would write the same thing as I talk or I do talk in Spanish? Yo hablo.
Capítulo 4A – Apuntes #1 IR.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Tema 5-B Vocabulary Un accidente doler to hurt el dolor pain.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Objetivo: to identify the meaning of reflexive verbs and apply them in sentences. Ahora: Sochi – ditto.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
Traduzcan las oraciones del inglés al español. Rewrite the sentences in Spanish.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Time expressions.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Los complementos directos, y los pronombres de complemento directo Direct Objects and Direct Object Pronouns.
(!Feliz dia de San Patricio!) Hacer Ahora Jueves, el 17 de marzo (!Feliz dia de San Patricio!) Traduce: 1. I like the books. 2. We like to play soccer.
For today’s lesson grab a: Whiteboard, Marker, Eraser & Your blue handout.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

¿Qué te pasó? I can talk about accidents and tell what happened. Agenda: vocabulario Yo Puedo…

Yo puedo hablar de accidentes Escriba el superlativo para los siguientes adjetivos. Buenogordo Dificilbajo Exelentefeo Friocaliente

I can tell what happened to me and other people Esponja: Lea la rima y escriba los verbos que Encuentra y escriba el infinitivo. El gallo pinto se durmió Y esta mañana no cantó Todo el mundo espera su cocorocó Y el sol no salió, porque aún no lo oyó

¿Qué accidentes tienen? Contesten la pregunta diciendo que accidentes tienen estas personas. Ejemplo: los boxeadores se rompen las manos A. Los jugadores de fútbol B. Los jugadores de fútbol americano C. Los jugadores de béisbol D. A los músicos

Me torcí (el tobillo, la rodilla) torcerse

Me quemé…(los dedos, el brazo…) quemarse

Me rompí (body part)el brazo…romperse

Me corté (body part) el dedo…cortarse

Me lastimé (body part) el hombro…lastimarse

Me caí (por las escaleras)caerse

Me deslicé/me resbalé deslizarse Se resbaló

Me tropecé

Tuve un accidente de coche Me choqué/chocarse

¿Qué te pasó? Me dí un golpe en la cabeza /darse un golpe

Tiene un yeso muletas

Actividad- Escuchar Working in the ER, you always hear and see crazy things. Write down what happened to the following people i ESPAÑOL!

Listening Script 1. Me cai por las escaleras y me rompi la pierna. 2. Soy muy torpe. Tropecé con una piedra. Me lastimé la rodilla. 3. El piso estaba muy mojado y me deslice. Me torcí el tobillo. 4. Traté de cocinar. Pero me corté el dedo. 5. Recibí mi licencia de conducir hoy y estuve en un accidente de coche muy malo. Me rompí muchos huesos. 6. Me quemé el brazo mientras cocinaba en el restaurante.

Actividad- Hablar Qué te pasó speaking activity Ask people what happened to them, so people can write it down. (May need to add more than one name in a box) Me tropecé y me caí en la caferería. Me torcí el tobillo. -Pobrecito!

I can tell what my symptoms are I can tell what happened to me I can explain my symptoms ESPONJA; Conteste la pregunta: ¿Qué le pasó al jugador de fútbol de los Pitsburgs (Roethlisberger) ? Explique el accidente.

Actividad- Leer After a strenuous week of hiking in the mountains, everyone has aches and pains. Match the following pictures with the sentence in Spanish to describe what happened to each person.

1 Me corté la rodilla. Me quemé el dedo. Me tropecé y me torcí el tobillo. Me rompí la pierna. Me deslicé y ahora tengo un codo herido. Me caí. 2

3 Me corté la rodilla. Me quemé el dedo. Me tropecé y me torcí el tobillo. Me rompí la pierna. Me deslicé y ahora tengo un codo herido. Me caí. 4

5 Me corté la rodilla. Me quemé el dedo. Me tropecé y me torcí el tobillo. Me rompí la pierna. Me deslicé y ahora tengo un codo herido. Me caí. 6

No me puedo levantar Vocabulario Dejar-dejó – left Sin- without Puedo – I can Andar – walk Se van – Quedarse en casa/stay at home Me quedo en Listen to the song and: Escribe los sintomas y La parte del cuerpo que le duele

Actividad- Escribir As a member of the Spanish Club, you are on a 10 day trip to Spain. You and your friends are visiting the sights of Madrid. However, you are very clumsy and are always getting hurt. You are now in the emergency room and must describe what happened and your injuries to the doctor. Ask the doctor for what you need. Use lots of details so they know how to treat you.

¿Qué le pasó? Ay doctor! Cuando fuimos al mercado El rastro me tropecé con una pared (wall) y me lastimé el brazo y tambien me di un golpe en la cabeza y en la nariz. Me duele mucho. Pienso que me rompí la nariz. Necesito… ¿Qué debo hacer? En camino a(l)… me tropecé y me caí When I was going to Cuando iba a (al)

I can: – Ask what happened – Say what happened to me – I can ask what happened to someone else – I can say what happened to someone else

¿Qué le pasó a … (Jose)?

(Él/Ella) Se torció (body part)

(Él/Ella) Se quemó…(body part)

(Él/Ella) Se rompió (body part)

(Él/Ella) Se cortó (body part)

(Él/Ella) Se lastimó (body part)

(Él/Ella) Se cayó

(Él/Ella) Se deslizó

(Él/Ella) Se tropezó

(Él/Ella) Estuvo en un accidente de coche

(El/ella) se dió un golpe en…

Actividad de hablar You want to be a doctor and decided to spend a summer volunteering to work at a hospital in Honduras. Your current job is in the emergency room as an interpreter. One person asks ¿Qué le pasó a el/ella? And shows picture to partner The partner says what is wrong with him/her in Spanish according to each picture

Actividad Qué pasó activity Using the worksheet, write what happened to each person in the picture. Then ask what happened to 5 other students that arent on your paper. Write their info in Spanish. Go over as a class. What happened to …?

¿Qué le duele a…? ¿Qué le pasó? Se...(y se rompio…) Y a tí, ¿Qué te pasó? Me… Cuanto hace que….(se cayó) Hace dos dias Pobrecito! Lo siento mucho

Actividad de escribir You walked into your spanish class and you notice that your friend is not feeling well. When you ask whats wrong he/she says that his/her stomach hurts, he/she feels nauseated and has a terrible headache. He/she also has the chills and is very tired. Explain to your teacher what is wrong with your friend and give some suggestions so he/she will feel better.

Señorita Gutierrez ___ no se siente bien hoy. A ella le duele la cabeza mucho. También tiene náuseas y escalofríos. Está muy cansada y no puede trabajar en clase. ___ necesita tomar unas pastillas para el dolor de cabeza. Yo pienso que ella debe ir a casa y descansar.

Symtoms PPT

Esponja: Symptoms Your friend was in a hurry in the morning to get to the bus. Explain what happened to her en ESPAŇOL She is in a lot of pain She fell down on the steps and broke her nose. And cut her knee and she needs a band aid. She also has a horrible headache and need to take pills for pain and ice for her knee.

A escuchar 1. write the name of the people 2. write the injury 3. What he/she did to feel better