Mi Casa Única Objectives: Students will be able to do the following: 1.Review and expand house-related vocabulary. 2.Discuss in Spanish using the subjunctive.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es martes el ocho de enero ¿Qué hay en tu cuarto? Write 3 sentences about your room. Escriba tres oraciones sobre tu dormitorio. Use Hay.
Advertisements

¿Cómo es tu casa? comfortable moderna old-antique fea enormous nueva
Hazlo ahora el 9 de febrero
Pensamientos Agarre las instrucciones para el proyecto “cuaderno de mi fiesta ideal” y escriba en su agenda una pregunta que tiene sobre el proyecto. Get.
¿Dónde vivías cuando eras pequeño/a?
Unidad 5, Lección 1 Español 2
¡ A aprender los verbos reflexivos!
El Modo Subjuntivo Puedo diferenciar entre TIEMPO y MODO.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1. El objetivo:  SWBAT describe the contents of their rooms.  SWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su,
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
ANTE TODO You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. Quiero que tengas dientes más blancos.
Compañeros La página 356 Using past participles in passive sentences.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Actividad de Escribir- 70 puntos de producto DUE FRIDAY 5/11.
El Centro Comercial La Ciudad Barbarosa
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Apuntes de diciembre Los pronombres relativos (Relative pronouns) Relative pronouns are used to combine two sentences. Aquí está el sofá. Here’s.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
1. How will you communicate your housing needs in Spanish. 2
Nuestra Agencia Inmobiliaria (Our Estate Agency) D.T.C.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Juego de Repaso La casa Preposiciones Los quehaceres La familia Otras preguntas Q $10 Q $20 Q $30 Q $40 Q $50 Q $10 Q $20 Q $30 Q $40 Q $50.
 For the three verb note slides, combine two vocabulary words with the specified structure to create a complete Spanish sentence. 1 for each step  Each.
Present Subjunctive El Presente del Subjuntivo. El Subjuntivo In Spanish, in certain contexts, when you are talking about opinion, how somebody feels.
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Unit 4 Project En la casa. Today’s Agenda Today you will be writing your rough draft for the Unit 4 project. You must have 5 sentences for each room of.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and.
Trabajo de entrada el doce de mayo Objetivo: Be able to use the imperfect tense and new vocabulary correctly. Focus: voc. and imperfect tense Complete.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
CASA and CHORES El 16 de mayo. On the left side write the correct word. 1. ¿La mesa, la silla, el sofá, o la ventana?
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Exam format Unidad 4 etapa 1
5 de enero del 2015 Proposito 42b: Write a paragraph telling who your immediate family members are, their names and at least 4 descriptions for each. (12.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Trabajo de timbre  ¿Cuál es el quehacer que no te gusta o odias hacer como máximo en tu casa?  Odio (no me gusta) mucho en mi casa. a. pasar.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
La casa de tuyo Por: Senorita Fielder. La casaEl garajeEl banoEl escritorioLa mesa El comedorLa cocinaLa puertaen las afuerasEn el pueblo Las plantasLa.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
5.2-1 Both Spanish and English use the present progressive, which consists of the present tense of the verb to be and the present participle of another.
4 de septiembre. Para Empezar #7-write in your notebook Vas a…. (you’re going to) Poner el carro en ____________________ Poner la mesa en _______________________.
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
1. How will you communicate your housing needs in Spanish? 2. Will you be able to purchase a house or rent an apartment using your Spanish Language skills?
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Me llamo _________ Clase 702 La fecha es el 15 de octubre del 2015 ¿Cuál es tu cuarto favorito? ¿Por qué? Propósito # 13: ¿Qué comes tú?
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Vocabulario 6B.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Bellwork  Conjuguen estos verbos. (Conjugate…use all 6 forms and give meaning.  1. ayudar  2. leer  3. abrir.
The Subjunctive Mood. So far you have learned the “indicative” tense. This is how we express facts. The subjunctive mood is used to express... Wish Hope.
The subjunctive with hopes and wishes. Present subjunctive – usage Wants and wishes When constructing a sentence, put the want or the wish in the first.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Transcripción de la presentación:

Mi Casa Única Objectives: Students will be able to do the following: 1.Review and expand house-related vocabulary. 2.Discuss in Spanish using the subjunctive mood what your expectations, hopes, wishes, and wants are for a client and his family concerning their dream home. 3.Explain and describe in Spanish each level, each room, and what is located in this ideal home.

Key Focus: House-related words Subjunctive Mood conjugation and complex sentence structure Using Direct Object Pronouns Use preterite and/or impefect tenses as needed.

Project: You are a Spanish architect living in a Spanish speaking country. You have been contracted to design a multi-million dollar dream home for a multi-millionaire and his family. Brainstorm first and then electronically generate your unique house plan for this client who has a young energetic wife, 5 children, and 2 dogs. Label all the rooms and furnishings in your unique house plan for this family. A minimum of 40 labels must be added. Use the key vocabulary sheets as provided. Write an overview about the selling points and how you have designed the house, floor by floor, and room by room.

Essay: Overview Requirements 40 complete sentences expressing: 10 Sentences: Your vision, hopes, and wants for the home. (Subjunctive Mood) 10 Sentences: Your descriptions on how the rooms were designed, decorated, etc.(Preterite/Imperfect) 20 Sentences: Your choice of tenses-present, future, conditional, describing the floors, rooms, and furnishings. Direct object pronouns in at least 5 short sentences with any verb tense.

El Primer Nivel La Cocina La Sala El Comedor Entretenimiento y Electrónicos Mi Teatro Los Baños Y Sauna Habitación La Entrada La Piscina para los niños mayores Arboles de Manzanas mesa sofá La Piscina para los niños menores

El Primer Plano Yo espero que esta casa tenga varios niveles porque esta familia es muy grande. (Subjunctive) Yo los organizó bien para una familia de cinco niños de varios edades y dos mascotas, perros grandes. (Direct Object Pronoun) Nosotros queremos que la sala tenga muchos sofás cómodos y un centro de entretenimiento electrónico enorme. (Subjunctive) La familia necesita que el primer nivel sea gigante. (Subjunctive) También los padres desean que la habitación matrimonia esté en el primer plano de la casa. (Subjunctive)

La Habitación de Los Padres La habitación de dormir será muy grande con un sofá de muchos colores, una alfombra cuadrada, cortinas con diseños modernos, y un armario muy grande para guardar mucha ropa y cosas. Yo la decoré en un estilo moderno y elegante. Espero que los padres pasen mucho tiempo descansándose aquí. sofá alfombra cortinas armario

La Sala de Estar La sala está organizada con un plano abierto con muchos sofás para esta familia grande. Ellos quieren que la sala sea un lugar para toda la familia junta. Todo en la sala será de colores vivos en un estilo moderno pero muy cómodo, usando el color rojo mucho. El sistema electrónico sería el centro del entretenimiento con: tele, computadoras, juegos, videos, y un teatro para la familia. Ellos los usarán.

La Cocina

Los Baños

El Comedor

La Entrada

El Segundo Nivel