Actividad de Escritura Poema en Diamante. Task: Write a poem in the shape of a diamond. The poem is going to describe you.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Warm-up 8/21/13 Answer the following questions in Spanish:
Advertisements

How to make questions en español
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
-ar verbs Look at each picture Decide which verb is pictured (use your vocab. sheet) Use your chart to conjugate the verb in the correct form Write 2 words.
Hoy es lunes. La fecha es el 11 de noviembre
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Quasimodo: (son las doce)
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
¿Qué te gusta hacer?.
Capítulo 1 Tema: Qué te gusta hacer? Presentadores : ________________________________________________ Vocabulary – pg. 46 Infinitives – pg. 32 Negatives.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
ALC 48 Responde a las preguntas Hoy es miércoles el 25 de enero ¿De dónde era Levi Strauss? 2.¿Qué inventó Levi Strauss? 3.¿Qué son remaches? 4.¿Cómo.
Actividad de Escritura
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish I 1B Day 30.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Entrada: Actividades de ocio (Entrance: Leisure activities) Copy the date and title in your notebook. Then copy the leisure activities below and write.
-AR VERBS Español.
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
LunesMartesMiércolesJuevesViernes 1. Nadar Escuchar música2. Ir al ensayo Escuchar música3. Nadar Escuchar música4. Ver videos Escuchar música5. Salir.
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
Me llamo ________ Clase 11 IM La fecha es el 22 de marzo del 2011 Propósito # 44: ¿Qué bebes cuando tienes sed? Actividad Inicial: Escribe una oración.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
SPN III + Pre AP Viaje internacional Due Jueves Abril 14, 2016.
El género y número de los adjetivos GRAMÁTICA 1B- p. 55.
Description Sentences
Examen 4A El mapa gráfico.
Vámonos Take out a sheet of paper for your Review activities today. Put your name on that sheet of paper and on the scrap paper in front of you.
—Oye, Enrique, ¿eres artístico?
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Lección 4: los pasatiempos
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
First Grade Dual High Frequency Words
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
El Imperfecto Español 2.
¡Los Adjetivos!.
¿Qué te gusta hacer?.
Thematic Unit: La familia y su ritmo de vida. Targeted Language Level: Spanish Novice-High Essential Question: How does having different kinds of families.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
—Oye, Enrique, ¿eres artístico?
LOS VERBOS TENER Y VENIR
La calaca: Una persona famosa Present a historically famous person
Vocab check mofeta Leemos una Bio ESCRIBIMOS EDIT Fix your own writing
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Teach me how to conjugate
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Poster project.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Día número 54—español 1 El 3 de noviembre día mínimo
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
HACER AHORA: Translate the following sentences from English to Spanish: I do not like to watch tv. I like to ski a lot. I do not like to swim at all. I.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
—Oye, Enrique, ¿eres artístico?
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Hoy es jueves, el veintidós de agosto de 2019
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Transcripción de la presentación:

Actividad de Escritura Poema en Diamante

Task: Write a poem in the shape of a diamond. The poem is going to describe you.

Prewrite: Follow this instructions to write your poem. 1. Escribe tu nombre- write your name 2. Escribe dos adjetivos que no te describen- write 2 adjectives that don’t describe you 3. Escribe tres adjetivos que te describen- write 3 adjectives that do describe you 4. Escribe cuatro actividades que haces todos los días- write 4 actividades that you do everyday. 5. Escribe tres actividades que tú y tus amigos hacen en el verano- write 3 activities that you and your friends do in the summer 6. Escribe dos actividades que nunca haces- write 2 activities that you never do 7. Write “Así soy yo”

Soy señora Torres. No soy ni desordenada ni peresoza. Soy deportista, sociable y trabajadora. Todos los días yo hablo por teléfono, leo, monto en bibicleta y trabajo. En el verano mis amigos y yo nadamos, vemos la tele y viajamos. Nunca canto ni dibujo. Así soy yo!

Draft: Use the information from #1 to #7 and write your poem in the shape of a diamond

Paso #2 Revise: Show your poem to a partner. Your partner will check: -Does your poem include all the information from the prewrite section? -Did you use the correct forms of the adjectives and verbs? -Is there anything you should add or change? If you would like to use your partner’s suggestion, then rewrite your draft.

Final draft -Rewrite your poem on a colored sheet of paper. -Decorate the poem with drawings and other things that are descriptive of you. You must have at least 5 pictures.

Soy señora Torres. No soy ni desordenada ni peresoza. Soy deportista, sociable y trabajadora. Todos los días yo hablo por teléfono, leo, monto en bibicleta y trabajo. En el verano mis amigos y yo nadamos, vemos la tele y viajamos. Nunca canto ni dibujo. Así soy yo!

Evaluation You will be graded on: - Correct completion of the task. -Use of adjectives and verbs. - Neatness and attractiveness of your presentation.

Correct completion of the task 1 You provide some of the information required. 3 You provide most of the information required. 5 You provide all of the information required.

Use of adjectives and Verbs 1 You use adjectives and verbs with many grammatical errors. 3 You use adjectives and verbs with occasional grammatical errors. 5 You use adjectives and verbs with very few grammatical errors.

Neatness and attractiveness of your presentation 1 You provide no visual and your presentation contains visible errors corrections and smudges. 3 You provide few visuals and your paper contains visible error corrections and smudges. 5 You provide several visuals, have no error corrections and smudges, and your poster is attractive.

Presentación