SPN I Oct. 3 www.phschool.com E-book Chapter 2 p 2 ► act. 6 act 7 Make a work puzzle based on your project (like a test based on your information)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Present tense conjugations of regular –AR verbs
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Palabras interrogativas
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Ser means to be It can be used to: Identify yourself and others Date Origin (where something comes from) Nationality Time Personal description/profession.
Los Verbos Regulares Present tense conjugations of regular – AR verbs 1.
Los Pronombres Personales
Las Palabras Interrogativas
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
Spanish I Conjugating –ar Verbs. How to conjugate an –ar verb Take off the –ar, leaving you with a stem (Hablar becomes habl) Figure out who is doing.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Present tense Regular verb: -ar verbs (Know how to spell in all forms)
Las Palabras Interrogativas
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
-AR VERBS how I learned to speak in complete sentences.
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
Los verbos que terminan en -ar I You (informal) He or It (masculine) She or It (feminine) You (formal) We (masculine or masc & fem. mixed) We (feminine)
Tutor/Lecturer: Maria Brown.1 Simple Present Tense.
Gustar- To like (to please)
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
How to make questions en español
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Present Tense of -ar Verbs P. 84 Realidades 1 VERBS n A verb usually names the action in a sentence. n We call the verb that ends in –ar/ -er/ -ir the.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
Español 1 Septiembre 28, 2010 Capítulo 2A: EQ: ¿Cuáles son los Subject Pronouns en Español? Yo …………. INosotros….we (masc) Nosotras……we (fem.) Tú ………You.
1a apuntes de gramatica GUSTAR- TO BE PLEASING.
-ar verbs Look at each picture Decide which verb is pictured (use your vocab. sheet) Use your chart to conjugate the verb in the correct form Write 2 words.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Pronombres ordenados yonosotros -as él ella Ud. ellos ellas Uds.
Making Questions in Spanish
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Unidad 2.2 You use interrogative words (who, what, where, and so on) to ask questions.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Interrogatives ¿Quién? y ¿Quiénes?  Who?  ¿Quién es Gregorio? Who is Gregorio?  ¿Quiénes son ellos? Who are they?
©2010 Teacher’s Discovery A definite article refers to a specific thing, like “the” book. elloslalas.
El calentamiento Escribe el pronombre en español 1.She 2.He 3.They (girls and boys) 4.We 5.I 6.You (to a friend) 1 ella él ellos nosotros yo tú.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
BAILAR = to dance Yo bailo = I dance Tú bailas = You dance Él baila = He dances Ella baila = She dances Usted baila = You dance Nosotros bailamos = We.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Verbos Regulares Present tense conjugations of regular –AR verbs 1.
1 Las Palabras Interrogativas 2 Todas las palabras interrogativas…  ¿Quién? / ¿Quiénes?  ¿Qué?  ¿Cuándo?  ¿Dónde?/ ¿Adónde?/ ¿De dónde?  ¿Por qué?
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Preguntas y respuestas
1 Pronouns and present tense conjugations of regular –AR verbs Los Pronombres y Verbos Regulares.
Subject pronoun chart Grammar essentials #9. Subject pronoun chart This is so important for the foundation of conjugating all the verbs in Spanish. There.
Asking and Answering Questions!. Questions in Spanish always begin with an inverted question mark (¿). 1.
Preparacion Hoy es lunes el 14 de diciembre. Today is Monday, December 14. DO NOW: 1.Look at your summative. 2.Bring out your exercise 6. Look vocab pg.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
1 Future tense conjugations of regular verbs Los Verbos Regulares.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Las Palabras Interrogativas ¿ Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? We are already familiar with several words used for asking information questions: ¿Cómo estás?How.
Sept. 26 – Sept. 30 Monday Take Six weeks test Write voc. with information on voc. Pag. for Ch illustrations 10 phrases or/and words.
Transcripción de la presentación:

SPN I Oct. 3 E-book Chapter 2 p 2 ► act. 6 act 7 Make a work puzzle based on your project (like a test based on your information)

Personal Pronouns yo I tú you (familiar) Usted (Ud.) you Él he ella she Singular Nosotros we (masc., masc./fem.) Nosotras we (fem.) vosotros you (masc., masc./fem.) Vosotras you (fem.) (formal) Ustedes (Uds.) you (formal) Éllos they (masc., masc./fem.) Ellas they (fem.) Plural

Study –ar verbs verbs that en in –ar (hablar) Singular Plural (yo) hablo (tú) hablas (él) ella Ud. habla (nosotros) (nosotras) hablamos (vosotros) habláis (vosotras) Uds. (ellos) (ellas) hablan

Regular -ar verbs List of –ar verbs Caminar Navegar Hablar Andar 1. Estudiar 2. Bailar 3. Montar 4. Cantar 5. Dibujar 6. Usar 7. Necesitar 8. Patinar 9. Enseñar 10. Tomar

Classroom or Computer Lab Work In Classroom Work WKB in the classroom 2A, 2, 6 Monday 10/3 2A3,4 Tuesday 10/4 2A 7,8 Wednesday 10/5 Work On line at the computer lab: Jed

Era of Discovery 1. Country 2. Map 3. Explorers 4. Products 5. Important people in History 6. Places of interest to visit 7. Food: recipe 8. Transportation 9. Arquitecture 10. Tipical clothing 11. Sports 12. Music 13. ??? 14. ??? 15. ???

Work will be Written in class For several grades English and Target language Vocabulary Sentences in target language Labeled pictures Grammar point Word game about information Due Dates: Daily work for daily grades 9/30 Vocabulary 30 10/3 Word game and key 10/5 –ar verbs 10 sentences Oct. 10 Final project due Oct 10 start oral presentations Written project=written test

Sample of a grammar point: Asking for Information ¿DóndeWhere? ¿De dónde?From where? ¿Cuánto?How much? ¿Cuántos/as?How many? ¿Quién es él?Who is he? ¿Quiénes son? Who are they? ¿Cómo?How? ¿Cuándo?When? ¿A qué hora?At what time? ¿Qué?What? Which? ¿Cuál(es)?What? Which one(s)? ¿Por qué?Why? 1. ¿Cuál es mi pais? 2. ¿Cuáles son mis productos 3. ¿Quiénes son los personajes importantes? 4. ¿De dónde son los conquistadores en Perú? 5. ¿A qué hora es la presentación?

Interrogative Words Sample of a grammar point: Asking for Information Interrogative Words ¿Cómo?How? ¿Cuándo?When? ¿A qué hora?At what time? ¿Qué?What? Which? ¿Cuál(es)?What? Which one(s)? ¿Por qué?Why? 29 ¿DóndeWhere? ¿De dónde?From where? ¿Cuánto?How much? ¿Cuántos/as?How many? ¿Quién es él?Who is he? ¿Quiénes son? Who are they? ¿Cuál es mi libro? ¿Cuáles son mis libros ¿De dónde son los conquistadores en Perú? ¿Quiénes están en el club de español? ¿A qué hora es la presentación? Es durante la clase de español.

Computer lab days Work on project and save your information to your personal drive so it is accessible from any computer in the school. information to teacher so your work can be graded accordingly.