Quejas en el Hotel To be able to make a complain in an hotel Grammar: The Imperfect Tense Learning Objectives Skills: Assessment: 2 minute sketch to.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Making complaints in a hotel GCSE Spanish
Advertisements

ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.
La campana (Write Everything!!!!) 1.¿Qué son las formas de ser? 2.¿Qué significa el verbo ser? 3.¿Cómo eres tú? 4.What is a stem-changing verb?
EL FUTURO ˜. En dos semanas, tenemos exámenes finales.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
Hoy es jueves. Es el 30 de enero del 2014 ¿Cómo le explicas un problema al gerente del hotel? ESCRIBA en inglés 1. la cama 2. las toallas 3. la ventana.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
I’d like a room for four nights Q U H P C N Ask if the room has a shower T U D Find out how much breakfast costs C C E D Say you’d like a room with one.
Hoy es jueves. Es el 6 de febrero del 2014 ¿Cómo le explicas un problema al gerente del hotel? IDENTIFIQUE el problema.
Señora Hooker2013 There are two final tenses that you must learn: The Future The Conditional Future Tense I am going to play I will play. I will be playing.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
SUBJECT: SPANISH Twenty Questions
Para hacer ahora Identifiquen:
Explain to the person next to you... 1)what the preterite tense means 2)how to form an –ar verb 3)how to form an –er or –ir verb 4)what the key irregulars.
El calentamiento ORAL  Hoy, vamos a hablar sobre las ocasiones especiales.  ¿Cuales son algunas ocasiones especiales en inglés?  Por ejemplo – a birthday.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Affirmative tú commands.
Calentamiento Write the answers to each question.
Mi dormitorio My bedroom
English Lesson 3.
Me llamo__________________ Hoy es el 13 de Febrero del 2012 PROPOSITO # 36: ¿Qué es un casa?¿Cuáles son las partes de la casa? ACTIVIDAD INICIAL: Write.
Martes, el dos de Junio de 2015 Learning Objective: To talk about a disastrous past holiday using the imperfect tense and “había” (there were/was). Success.
Daily Routine Assessment-Monday!
Survival Spanish – SPA II y III
DO NOW: Copy and translate the following into English.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Daily Routine Assessment-Monday!
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
15/9/14 Actividades  Entrada: Copy down the vocabulary from the board in both Spanish and English  El vocabulario del cuento  El cuento  Los dibujos.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Preterite It’s the past tense in Spanish.  Introduce preterite and Watch video  Guided practice: examples and handout  Independent practice: Questionaire.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
SPA 131 ~ Spanish in the Workplace ~ F’13 Class Slides up to Tuesday, September 10, 2013.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
La casa Más práctica. Warmup: Answer in the left column. 1. ¿Es la ciudad o el campo?
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
BELL WORK TRANSLATE THE FOLLOWING SENTENCES: I like to drink juice. I like to drink juice. You like to receive letters. You like to receive letters. He.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
3.3 Colors el 15 de octubre. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Vámonos Translate the following: 1. At school, the students have to study 2. We have to vacuum. 3. The kids have to be careful at the park.
Y10 exam: Spanish 1 Picture task.
EN UN HOTEL.
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
El futuro What? How? Examples Practice.
Reclamaciones.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
Transcripción de la presentación:

Quejas en el Hotel To be able to make a complain in an hotel Grammar: The Imperfect Tense Learning Objectives Skills: Assessment: 2 minute sketch to be played out in groups of 3 Write a complaint letter to an hotel Formal Letter writing

¿Cómo se pronuncian estas palabras? cinco zapato cisne cisternaluzcervezacivilización ci / ce / z“th” j / gi“ch” as in “loch” Pronunciacion jugarjarabegitanoginebre

ACTIVIDAD 1: Vocabulario OUTCOME: You will have revised items of clothing in Spanish. You will be given a vocabulary list in English and you will have 2 minutes to try and find the Spanish words. The Spanish words will appear on the board, but be careful, they wont stay there for long!!!

Translate the following words into Spanish ACTIVIDAD 1: Vocabulario InglésEspañol 1. key 2. elevator 3. light 4. dirty 5. cockroach 6. toilet 7. cistern 8. bathroom 9. soap 10. bed 11. toilet paper 12. noise 13. towels 14. room 15. table

ACTIVIDAD 1: VOCABULARIO OUTCOME: You will have revised items of clothing in Spanish. jabóntoallascucarachacisternapapel higiénico cuarto de baño ruidollavecamasucia habitaciónmesaluzascensoraseo

Buenos días, dígame… Buenos días…. Tengo un problema… No funciona… la luzla duchala televisión la llave el teléfono el bidet la cisterna el Internetel aire acondicionado pronounced (funtheeona) el mando

No hay…… papel higiénico almohada jabóntoallas cucarachaspulgas mucho ruido Hay……

La Letra Que Corresponde Escucha y apunta la letra del dibujo que corresponde al problema en cada conversacion. ABCDEF G HIJ K PA PA

Escucha y Rellena los blancos. Blind Gap Fill.

Buenos dias, señor(a). ¿Qué le pasa? Mention two things in your room that don’t work ¡ Ay, lo siento! Mention two problems or things that are missing ¡Ay! Say you want to change room Lo siento, el hotel está completo. Voy a ocuparme de sus problemas en seguida. Respond to this offer. You could (a) ask for a discount (b) threaten to leave the hotel or (c) to speak to the manager

Escribe una carta quejando ed los problemas que tuviste durante tu estancia

el jabón las toallas la cisterna el papel higienico las cucarachas el cuarto de baño el ruido la cama sucia el ascensor la habitación la mesa la luz el aseo ascensor aseo cama cisterna cuarto de baño cucarachas habitacion jabón luz papel higienico ruido sucia mesa toallas Quejas en el Hotel