Lunes el 31 de enero.  Yo puedo aprender las palabras asociadas con la nutrición y escribir un menú con alimientos saludables.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Actividades para Hoy 24 de octubre Objetivo 0 To learn about the daily routines of students in Spanish-Speaking countries 0 Create an audio cover.
ALC 50 España. ALC 50 Hoy es jueves el 6 de febrero de ¿Cómo se escribe Spain en español?
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
1A Test Prep.
Para hacer ahora Identifiquen:
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
ALC 88 Miércoles el 3 de febrero. objetivo Yo puedo entender que son comidas saludables y buenas. Lo puedo mostrar en un menu de comidas.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
ALC 92 Martes el 8 de febrero. objetivo Yo puedo saber la definición de un objetivo directo, cuales son los pronombres, y como se usan. Evaluation- send.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 2. La Campana Cierto o Falso 1. Una manzana es insalubre. 2. El helado tiene muchas calorias. 3. La pasta tiene fibra.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Calentamiento Answer the question in Spanish or write the Spanish vocab phrase that matches the picture you see: 1)¿Qué tiempo hace?2) 3) 4) 5)6)
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
Do Now – 2 de diciembre 2014  Escribe una oracion para tres de los cuatro fotos que describe la comida. ¿Es saludable? ¿Es malo para ti? ¿Cuales alimentos.
Calentamiento Put on your ID
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
ALC 44 Hoy es lunes el 26 de enero La ALC se encuentra en Gmail. 2.Traduce la sección de los ingredientes de un desayuno sabrosos a inglés. Cuernitos.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
ALC 49 Responde a las preguntas Hoy es lunes el 30 de enero ¿Cómo estás? 2.¿Dónde estás? 3.¿Qué estás haciendo? 4.¿De dónde eres? 5.¿Cómo eres?
Please do the following. Do pre-computer prep. Read your s; respond to s sent that require a response them put all s into your Spanish folder.
SPANISH IB Chapter 10.2 Vocabulary Take 4. Initial Activity---Cheque Weekly Goal: Talk about some school activities.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es martes el 26 de enero Today is Tuesday, January 26. Get together in your groups and label the levels of food in the Pyramid. There should be 6 levels.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
ALC 48 Responde a las preguntas Hoy es jueves el 26 de enero ¿Qué clase tienes la primera hora? 2.¿Qué clase tienes la segunda hora? 3.¿Qué clase.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Vámonos Traduce el párrafo a español con tu información personal: When I was a boy/girl, I used to like _________ and ________. I always ________. My mom/dad.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Vámonos These are most of the words that will be on your test tomorrow. Categorize them into “Words I know” and “Words I need to review”. Muletas Silla.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Transcripción de la presentación:

Lunes el 31 de enero

 Yo puedo aprender las palabras asociadas con la nutrición y escribir un menú con alimientos saludables.

 Escribe dos comidas de tu desayuno favorito, almuerzo favorito y cena favorita.

 Use a computer  Use Microsoft word  Use your school to send the work done today.

 Turn the document landscape.  Be sure your name date and period are on the document.  Insert a table with enough columns for the words below.  Write the following words in Spanish and English in each column. ◦ Proteina ◦ Fibra ◦ Calcio ◦ Hierro ◦ Carbohidratos ◦ Vitaminas  Save your document.

 Use the internet to find out what vitaminas your body needs.  Use the internet to write 5 foods that contain (contienen) ◦ Proteina ◦ Fibra ◦ Calcio ◦ Hierro ◦ Carbohidratos  Make a seven day menu that would be healthy (saludable). Indicate what makes them saludable.  Send the document as an attachment