Draft Amendment 4 to the Fishery Management Plan for Corals and Reef Associated Plants and Invertebrates of Puerto Rico and the U.S. Virgin Islands (dealing.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Diagnóstico climático del Golfo de California
Advertisements

Physical Science. Electricity Electricity is the flow of electrons or electric power or charge. The basic unit of charge is based on the positive charge.
Control en cascada.
EUROPA Y EL MAR El rasgo más destacado del relieve europeo es la constante presencia del mar, gracias a lo recortado de sus costas. Europa tiene más de.
OPTIONS FOR ISLAND-SPECIFIC FISHERY MANAGEMENT PLANS (FMPS) IN THE U.S. CARIBBEAN Scoping Meetings (8:00 – 10:00 pm) Puerto Rico, July 23, 2012, DoubleTree.
Essential ?: How do I compare things in Spanish?
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Eco-B&L al día… Boletín No. 4 Para cualquier comentario escribanos a la siguiente dirección: Mayor información en la página web:
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Propuesta para la conservación de los atunes aleta amarilla y patudo en el Océano Pacífico oriental Proposal for conservation of yellowfin and bigeye tuna.
SUMMARY / RESUMEN Annual Catch Limits (ACL) for the Exclusive Economic Zone of the US Caribbean Límites Anuales de Captura (ACL, por sus siglas en inglés)
COLOMBIA -MACH STATUS REPORT CHAIRMAN - MACHC
SOCIEDAD PARA EL DESARROLLO REGIONAL DE CANTABRIA (SODERCAN) Knowledge Management tools Knowledge management tools.
PREPARING FOR THE PERSUASIVE ESSAY AP SPANISH LANGUAGE & CULTURE 2014 Ken Stewart ● Chapel Hill, NC.
Evaluación Cualitativa de la Vulnerabilidad de los Ecosistemas al Cambio Climático en Panamá A Qualitative Assessment of Ecosystem Vulnerability to Climate.
Sra. Soares. Saludos It is common for 2 women or a man and a woman to kiss on the cheeks when they greet each other. In Spain, 2 kisses, one on each cheek,
La Capital es San Juan El Yunque (Es un bosque tropical)
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
School Review Process No Child Left Behind School Review Process Proceso de Revisión Escolar Que Ningún Niño se Quede Atrás Proceso de Revisión Escolar.
Implantación de la Educación a Distancia: El punto de vista gerencial Juan Meléndez Universidad Central del Caribe.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Both Spanish and English have past participles. The past participles of English verbs.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer. They cannot be used interchangeably.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
The Preposition “de” Spanish 1 Chapter 2. The Preposition “de” “De” is used to sho possession or relationship. “De” mean “of” or “from” – Es el carro.
The verb “ser” To be.
Exploring Puerto Rico Oral Report Myrna Monllor Jiménez English 112.
Puerto Rico La isla del encanto.
Nuestro Viaje a Puerto Rico. Uno In the photo, we are visiting the beach. En la foto, nosotros visitamos en la playa.
ALC 76 Hoy es miércoles el 25 de abril de Match the columns.
Filosofía de la Educación General del Recinto Universitario de Mayagüez.
Commercial Fisheries Interventions Intervenciones en la Pesca Comercial Puerto Rico Department of Natural & Environmental Resources Departamento de Recursos.
Halloween y El Día de los Muertos
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Affirmative and Negative Words Sra. Lear Spanish 1 Content Objective: I will learn how to use Affirmative and Negative Words in Spanish to talk about an.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved A reflexive verb is used to indicate that the subject does something to or for himself.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Both Spanish and English have past participles. The past participles of English verbs.
PUERTO RICO.  El Nombre- Puerto Rico  La Capital- San Juan  La población- 3,944,259 (julio, 2007)  ¿Donde está este país?- En el Caribe. Información.
Apoyo Financiero bajo la Ley para la Conservacion de Aves Migratorias Neotropicales / Neotropical Migratory Bird Conservation Act Grants Michael Kreger,
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Consejo de Administración Pesquera del Caribe Vista Publica Holiday Inn Mayagüez Puerto Rico 20 de agosto de 2015 Modificar la Reglamentación Actual para.
Unidad 8 lección 2 COSTA RICA.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
© Crown copyright 2010, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
yo mi padre mi prima mis padres mis primas
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Témoignage et réflexions autour de l'EAD
Unlike English, Spanish has two words that mean for: por and para
El otoño Ya comienza a hacer frio 19 y 20 de octubre.
Vamonos Let’s review the present progressive. Translate the following into Spanish. I am running (correr) You are eating We are dancing.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
March Edwin Acbowl Guatemala Doctorado en economía agrícola Jorge Arce Costa Rica Master in resource fitogenic Any action of reforestation.
P. 330 Realidades 1 Pensar, Querer, and Preferir.
Adjetivos posesivos Possesive Adjectives. Adjetivos posesivos Possessive adjectives are used to indicate that something belongs to someone or to establish.
Tear out workbook pages: 59-70
158th Caribbean Fishery Management Council Meeting
Por and para are both translated as for, but they are not interchangeable. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
Tapas Write two adjectives to describe each noun.
Project 1: Protecting the Earth and the Natural Environment Sample.
CORALS ARE DYING WHAT ARE CORALS AND WHAT IS HAPPENENING TO THEM ? WHY WE CHOSE TO TALK ABOUT THIS? We choose this topic because we do find the ocean a.
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Transcripción de la presentación:

Draft Amendment 4 to the Fishery Management Plan for Corals and Reef Associated Plants and Invertebrates of Puerto Rico and the U.S. Virgin Islands (dealing with seagrassess) Public Hearings (6:00 – 7:00 pm) Puerto Rico, July 23, 2012, DoubleTree by Hilton San Juan, De Diego Avenue, San Juan, Puerto Rico July 24, 2011, Asociación de Pescadores, Villa Pesquera Playa Hucar, 66.7 km., Highway 3, Naguabo, Puerto Rico July 25, 2012, Holiday Inn Mayagüez, 2701 Highway #2, Mayagüez, Puerto Rico July 26, 2012, Ponce Holiday Inn, 3315 Ponce by Pass, Ponce, Puerto Rico U.S. Virgin Islands, July 24, 2012, Windward Passage Hotel, Charlotte Amalie, St. Thomas, U.S. Virgin Islands July 25, 2012, The Buccaneer Hotel, Estate Shoys, Christiansted, St. Croix, U.S. Virgin Islands

Amendment 4 to the Coral FMP: Seagrass Management Purpose for Action To review and evaluate alternatives to address the Magnuson- Stevens Fishery Conservation and Management Act requirements to establish annual catch limits (ACLs) and accountability measures (AMs) for seagrass species in the Coral FMP. Need for Action Seagrasses provide essential habitat for many important fisheries species in the U.S. Caribbean, but they are not presently harvested within the context of a fishery. However, seagrasses are included in the coral reef resources fishery management unit of the Coral FMP, thus requiring the establishment of ACLs and AMs. ACLs and AMs were not established for seagrass species in the 2011 Comprehensive ACL Amendment.

Proposed Alternatives Alt. 1: No Action. Do not modify the management of seagrass species listed in the Coral FMP. Retain current management reference points Alt. 2: Prohibit the harvest of seagrass in the U.S. Caribbean EEZ – Sub-Alt. 2(a): Prohibit the harvest of seagrass and establish an ACL = 0 – Sub-Alt. 2(b): Prohibit the harvest of seagrass and establish an ACL = number > 1 lbs ww for education and restoration activities Alt. 3: Designate seagrasses as Ecosystem Component (EC) species EC species are non-target species that are not considered as part of the fishery but may be included in the FMP for data collection purposes, for ecosystem considerations related to specification of OY for the associated fishery, as considerations in the development of conservation and management measures for the associated fishery, and/or to address other ecosystem issues. Alt. 4 (PREFERRED): Remove seagrasses from the Coral FMP

Borrador de la Enmienda Número 4 al Plan de Manejo para las Pesquerías de Corales y Plantas e Invertebrados Asociados a lo Corales (específicamente tratando las yerbas marinas) de Puerto Rico y las Islas Vírgenes Americanas Vistas Públicas 6:00 pm a 7:00 pm Puerto Rico: -23 de julio de 2012, Hotel Double Tree by Hilton San Juan, Avenida de Diego, San Juan, Puerto Rico -24 de julio de 2012, Asociación de Pescadores, Villa Pesquera Playa Hucar, 66.7km. carr. 3, Naguabo, Puerto Rico -25 de julio de 2012, Holiday Inn Mayagüez, 2701 carr. #2, Mayagüez, Puerto Rico -26 de julio de 2012, Holiday Inn Ponce & Tropical Casino, 3315 Ponce by Pass. Ponce, Puerto Rico Islas Vírgenes Americanas: -24 de julio de 2012, Windward Passage Holiday Inn Hotel, St. Thomas, U.S.V.I. -25 de julio de 2012, The Buccaneer Hotel, St. Croix, U.S.V.I.

Enmienda 4 al Plan de Manejo de Corales: Manejo de Yerbas Marinas Propósito de la Acción: Revisar y evaluar alternativas para cumplir con los requisitos de la Ley Magnuson-Stevens para la Conservación y el Manejo de las Pesquerías de establecer límites anuales de captura (ACLs por sus siglas en ingles) y medidas de responsabilidad (AMs, por sus siglas en ingles) para las especies de yerbas marinas en el Plan de Manejo de Corales. Por que se necesita esta acción Las yerbas marinas proveen hábitat esencial para muchas especies incluidas en las pesquerías del Caribe estadounidense, pero no se consideran una pesquería. Sin embargo, las yerbas marinas están incluidas en la unidad de manejo del plan de manejo de corales y por lo tanto se requiere que se establezcan ACLs y AMs. ACLs y AMs no se establecieron para las yerbas marinas en la enmienda de ACLs de 2011.

Alternativas Propuestas Alt. 1: No Acción. No se modificará el manejo de yerbas marinas de las especies incluidas en el Plan de Manejo de Corales. Se mantendrían los parámetros de referencia o sus proxis para las especies de yerbas marinas Alt. 2: Prohibir la cosecha de las especies de yerbas marinas, según listadas en el Plan de Manejo de Corales, en la zona económica exclusiva – Sub-Alt. 2(a): Prohibir la cosecha y establecer un límite anual de captura igual (=) a 0 para las especies de yerbas marinas que aparecen en la lista del Plan de Manejo de Corales. – Sub-Alt. 2(b): Prohibir la cosecha y establecer un límite de captura anual igual (=) a o mayor de 1 libra para las especies de yerbas marinas que aparecen en la lista del Plan de Manejo de Corales. Alt. 3: Designar las especies de yerbas marinas que aparecen en el Plan de Manejo de Corales como especies componentes de los ecosistemas según lo define la guía del estándar nacional 1 de la Ley Magnuson Stevens. Alt. 4 (PREFERIDA): Remover todas las especies de yerbas marinas del Plan de Manejo de Corales

Componentes de ecosistemas Las especies componentes del ecosistema son especies dentro de una pesquería que no se utilizan directamente y que no se consideran como parte de una pesquería pero que se pueden incluir en el plan de manejo para que se recopile información, para incluir en la especificación de OY para otras pesquerías asociadas al ecosistema, como especies a considerar en el desarrollo de medidas de manejo y conservación de pesquerías asociadas a estos ecosistemas, y o para consideración de otros aspectos de los ecosistemas.