Fill these charts with pronouns and the verb ser Pronouns The verb ser-to be.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

Los Verbos: llevar y ponerse
There are four words in Spanish that mean “the”.
In addition, there are four words in Spanish that mean a. singularplural masculine feminine un una unos unas.
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
Regular "ar" Verbs.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
EP – 1.2 Use conjuguemos.com
U2E2/ Tener que (have to) A B yo estudiar mucho hoy.
Using adjectives in Spanish It’s a “fashion-conscious” language and everything has to match. Don’t pair plaid with polka dots!
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
La Ropa.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
Adjetivos.
Definite Articles, el, la, los, las
Definite Articles, el, la, los, las = The
Standards for unit 1 lesson 2  MLI.IP2A – Initiate, participate in and close a brief exchange.  MLI.INT2B – Recognize basic non-verbal cues.  MLI.IP1E.
Using Adjectives to Describe Number 1.Pantalones azules y negros 2.Ellas son pacientes y trabajadoras 3.Mario tiene los ojos verdes y pequeños. 4.Son unas.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Definite and Indefinite articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Using Adjectives to describe number.
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
Direct Object Pronouns. A direct object answers who or what after a verb. Comprendo la pregunta. I understand what?... the question.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Vocabulario Unidad 1, Etapa 2. bad malo, mala bag la bolsa.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
La Ropa.
3 Y 4 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Conjugate: Ser (in all 5 forms) Translate: My friend is big and ugly. She is pretty and dark haired. He is good-looking.
la blusa la falda los calcetines la camisa la camiseta.
There are four words in Spanish that mean “a” or “an”. singularplural masculine feminine un una unos unas.
Fill these charts with pronouns and the verb ser Pronouns The verb ser-to be.
Modelo: ¿Cómo es? – What is he/she like? Responding Es… - he/she is … Appearance  Alto(a)- tall  Bajo (a)- short (height)  Bonito (a)- pretty  Castaño.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
Quasimodo: Get a markerboard! On the test tomorrow:  Saber vs. Conocer  Verbs with irregular yo forms (conducir, traducir, etc.)  Demonstratives (pronouns.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
Señora Yépez Español II
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
LISTENING COMPREHENSION TEST
U2E1/ Meeting and greeting En los Apuntes: Write a mini-dialog involving 3 people and the following scenario: Friend A and B are out for a walk; A spots.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Examen de unidad 1 leccion 2
Bellringer 10/2 Fill in the blank with the correct family member in SPANISH. 1. La madre de mi padre es mi _____. 2. El hijo de mi tía es mi _____. 3.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Repaso del Capítulo 6 Las Respuestas. Listening - A Tipo de ropa Muy grande Muy pequeño El ColorNo le gusta 1. pantalones X 2. blusa X 3. chaqueta X 4.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
Hoy es lunes, el 16 de noviembre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. the jacket 2. the t-shirts 3. a purse 4. the blouses 5. some socks 6. the pants 7. a dress.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
DIRECT OBJECTS AND DIRECT OBJECT PRONOUNS (DOPS) LOS OBJETOS DIRECTOS Y LOS COMPLEMENTOS DIRECTOS (DOPS) AVANCEMOS 1 UNIDAD 4.1.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Unidad #2 All Around the world Los Artículos Definidos and Indefinidos.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
Fill these charts with pronouns and translate the pronouns
Fill these charts with pronouns and translate the pronouns
Fill these charts with pronouns and translate the pronouns
Fill these charts with pronouns and translate the pronouns
Warm-up- label each item
Transcripción de la presentación:

Fill these charts with pronouns and the verb ser Pronouns The verb ser-to be

Fill these charts with the two verbs- to know Verb Saber The verb conocer sé sabes sabe sabemos X saben conozco conoces conoce conocemos conocen X

Pronouns- Take the place of nouns Yo, (I) Tú, (you) Él, he Ella, she Usted, You formal (Ud.) Sir or Maam Nosotros,Nosotras We (masculine,Feminine.) X, Old form of Spanish Ellos, they Masculine Ellas, they Feminine Ustedes, You all plural (Uds.)

Verb “To be”- used to express origin or description yo soy I am t ú eres You are el, ella, es He,she, it is nosotros(as) somos We are nXnX ustedes, ellos, ellas, son You all, they are

Describe yourself and your friend, use your vocab list ¿Como eres tú? Personality 1.Yo soy….. ¿Como es tu amigo? 2. Mi amigo(a) es… ¿Como eres tú? Appearance 3. Yo soy…. ¿Como es tu amigo? 4. Mi amigo(a) es…

los adjetivos En los Apuntes: List descriptive adjectives related to... Use your U1E2 vocab list. Alma Francisco Raúl Rosalinda Graciela Guillermo (Bill) Bud U1E2 morenainteligente Pelo castaño Alto cómico, alto, castaño morena, bonita, inteligente pelirroja, guapa, simpática simpático, rubio, delgado simpatica Gordo, perezozo, flojo

Review questions Answer the following questions; then compare answers with a partner. Use your vocab list. 1. ¿Cómo eres tú? 2. ¿Cómo es tu amigo(a)? 3. ¿Cómo es tu familia? 4. ¿Cómo es tu clase? 5. ¿Qué te gusta hacer? 6. ¿Que no te gusta? Yo soy alto(a), bajo(a), inteligente, divertido(a) El/Ella es… Ellos son…. Es divertida y interesante Me gusta…. No me gusta……

U1E2/ los números y los verbos En los Apuntes: Look at page 47 and answer the following questions. 1. ¿Cuántas personas hay? 2.¿Cuántos son chicos? 3. ¿Cuántas son chicas? 4. ¿Estos amigos hablan o escriben? U1E2 Cuántas how many Hay there is/are

En los Apuntes: Complete the following with ser. Look in your notes from the past for the verb Ser. 1. Yo ________________ inteligente. 2. Francisco y Alma ________________ amigos. 3. Bud ________________ un perro gordo. 4. Raúl ________________ cómico. 5. Nosotros ________________ serios. 6. ¡Tú ________________ muy fuerte! soy son es somos U1E2 eres

Definite articles En los Apuntes: Give the appropriate definite and article for the following:( (el, la, los, las) 1. ____ sombrero 6. ___ camisa 2. ___ chica 7. ___ zapato 3. ___ suéter 8. ___ chicos 4. ___ calcetines 9. ____ vestido 5. __ chaqueta 10. _____ jeans El la El Los La U1E2 la El Los el Los

Indefinite articles En los Apuntes: Give the appropriate indefinite article for the following:(Use un,una,unas,unos) 1. ____ sombrero 6. ___ camisa 2. ___ chica 7. ___ zapato 3. ___ suéter 8. ___ chicos 4. ___ calcetines 9. ____ vestido 5. __ chaqueta 10. _____ jeans un una un unos una U1E2 una un unos unos

1.There are 4 THE’s in Spanish. What are they? 2.There are 4 (A, An’s) in Spanish. What are they? 3.What are the 2 masculine the’s? 4.What are the 2 feminine the’s? 5.What are the all plural definite and indefinite articles? Definite/Indefinite articles El, la, los, las Una, un, unos, unas El, los La, las Los, las, unos, unas

Gender of adjectives En los Apuntes: Match the nouns with all possible adjectives: 1. ________ una vecina a. gordo 2. ________ un perrob. seria 3. ________ un chico c. guapo 4. ________ una maestrad. moradas 5. ________ unos gatos e. interesante 6. ____________ unas blusas f. feos U1E2 b a c,a e f d

Traducir/translate each phrase En los Apuntes: Escribe en español estas frases. U1E2 1.The tall boy. 2.The short girl. 3.The black pants. 4.The red shirts. 5.The small house. El chico alto. La chica baja. Los pantalones negros. Las camisas rojas. La casa pequeña

Traducir Translate these sentences. 1.I am wearing black shoes. 2.She is wearing some white socks. 3.He is wearing some blue pants. 4.Laura is wearing a yellow dress. U1E2 Yo llevo zapatos negros. Ella lleva unos calcetines blancos. El lleva unos pantalones azules. Laura lleva un vestido amarillo.

Descripciones 1. La ropa ( What are you wearing? Use colors and clothing. Check agreements. Then write what your partner is wearing. Read to each other what you wrote) Ex. Yo llevo unos pantalones negros, unos zapatos negros y una camiseta blanca...etc. Mi amigo lleva …….. U1E2

Descripciones 1. La ropa ( List what you are wearing today and what a friend next to you is wearing. U1E2

List what you are wearing and what your friend is wearing. Use your vocab notes You Una camisa Una blusa Unos pantalones Unos jeans Unos zapatos Unas sandalias Un cinto Unos pantalones cortos Una camiseta Unas gafas de sol A friend next to you Unos tenis Unas botas Un sueter Una chaqueta Una gorra Unos calcetines Una falda Ropa interior Un vestido

Descripcions En los Apuntes: 2. Using vocabulary from Etapas 1 and 2, write a description of two of the musicians on pp. 62–63. (en el libro de texto) U1E2

Adjectives En los Apuntes: Give the opposite of each of the following adjectives:Then change gender and make the words plural. 1. baja 2. trabajador 3. gordo 4. rubio 5. guapo 6. serio alta perezoso delgado moreno feo U1E2 #10 cómico 1.Bajos/altos 2.Trabajadoras/ Perezosas 3.Gordas/delgadas 4.Rubias/morenas 5.Guapas/feas 6.Serias/comicas

Gender of adjectives En los Apuntes: Luis and Luisa are twins who are exactly alike. Read the descriptions for Luis and write the samesentence for Luisa, making any necessary changes. modelo: Luis es alto. Luisa es alta. 1. Luis es rubio. ____________________________________________________ 2. Luis es interesante. ____________________________________________________ 3. Luis es guapo. ____________________________________________________ 4. Luis no es moreno. ____________________________________________________ 5. Luis es serio. ___________________________________________________ Luisa es rubia. Luisa es interesante. Luisa es guapa. Luisa no es morena. Luisa es seria. U1E2 #11

Gender and Article agreement Use correct article for noun, (el,la, los, las) 1. Ella lleva _________vestido amarillo. 2. El lleva ___________ camisa roja. 3. Maria tiene ________ sombrero negro. 4. Luis tiene __________ camiseta verde. 5. Teresa y Luz llevan _____ calcetines rojos. el la el la los U1E2#12

Gender and Article agreement Use correct article for noun, (un,una,unos, unas) 1. Ella lleva _________vestido amarillo. 2. El lleva ___________ camisa roja. 3. Maria tiene ________ sombrero negro. 4. Luis tiene __________ camiseta verde. 5. Teresa y Luz lleva _____ calcetines rojos. un una un una unos U1E2#12

Warm-up Tell me what two people around you are wearing. Use your vocabulary list. U1E2#13

Mark your vocab for U1E2 vocab quiz 1 Matching simpático corto rubio fuerte castaño malo pequeño trabajador divertido perezoso delgado Translation tall dark hair and skin interesting good big, large; great

Matching Pues corto marrón/cafe fuerte Castaño malo rosado Trabajador Zapato perezoso/flojo delgado rubio pequeño Simpático la falda divertido Translation tall red dark hair and skin Interesting sock good big, large; great black ugly new sweater good-looking blue blouse t-shirt

Warm-up Present Progressive 1.Pablo-jugar voleibol. Pablo está jugando el voleibol. 2.Ana-mirar (una pelicula). 3.Señora Alvarez- leer (libro) 4.Elena-tomar (un refresco) 5.Marta y Elena- hablar 6.Señor Alvarez-nadar

Warm-up Present Progressive 1.Pablo-jugar voleibol. Pablo está jugando el voleibol. 2.Ana-mirar (una pelicula). Ana esta mirando una pelicula. 3.Señora Alvarez- leer (libro) La señora Alvarez esta leyendo un libro. 4.Elena-tomar (un refresco) Elena esta tomando un refresco. 5.Marta y Elena- hablar Marta y Elena estan hablando. 6.El Señor Alvarez esta nadando.

I.Rewrite using a direct object pronoun. Use both options. 1. Necesitamos comprar una camisa. II. Answer the Question substituting the DO with a DOP. 1. ¿Quieres el refresco? 2. ¿Tienes el libro de español? A. La necesitamos comprar. B. Necesitamos comprarla. Sí, lo quiero. / No, no lo quiero. Sí, lo tengo./No, no lo tengo.

1.¿Tienes un lápiz ? 2.Yo quiero una computadora. 3.El tiene una botas. 4.Voy a comprar unos zapatos. 5.Necesito ayudar a la muchacha. 6.Tengo un libro en mi mochila. Answer with a DOP or Rewrite with a DOP 1. Si, lo tengo

1.¿Tienes un lápiz ? 2.Yo quiero una computadora. 3.El tiene unas botas. 4.Voy a comprar unos zapatos. 5.Necesito ayudar a la muchacha. 6.Tengo un libro en mi mochila. Answer with a DOP or Rewrite with a DOP 1.Si, lo tengo 2.Yo la quiero. 3.El las tiene. 4.Los voy a compar. Or Voy a comparlos. 5.La necesito ayudar. Or Necesito ayudarla. 6. Lo tengo en mi mochila.

Direct Object Pronouns 1.¿Necesitas el mapa? 2. ¿Vas a comprar las botas? 3. ¿Quieres el disco compacto de Selena? 4. ¿Recibe Julia los regalos de cumpleaños? 5. ¿Tenemos la jarra de mamá? Answer (Si___ )using a direct object pronoun. Si, lo necesito Si, las voy a comprar Si, lo quiero Si, los recibe Si la tenemos