Para Empezar – Match the numbered questions with the lettered answers. You do not need to rewrite the sentences. 1) ¿Quién es? 2) ¿Cuándo es la clase?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
This is an interactive presentation
Advertisements

English Spanish Singular Spanish plural I like me gusta(n)
In English, the equivalent is “to like”
Me llamo ________ Clase 6nh(602) La fecha es el 6 de febrero del 2013 Propósito # 39: ¿Te gustan los deportes? Actividad Inicial: Copia y responde: 1.¿Qué
Unidad 4 Etapa 3.
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
¡Gustar! ¡More fun with la gramática española!. Gustar We use GUSTA with: La comida china El animal La fiesta La hamburguesa El libro *Anything singular*
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
gustar with infinitives
Libro de Realidades 1 – p ME GUSTA – I like to… Libro de Realidades 1 – p
Capítulo Uno: Primer paso
Verbs like GUSTAR First here are our indirect object pronouns in Spanish, which we use with these type of verbs: me(me)nos (us) te(you) le (him/her/you.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
The letters l and ll In Spanish, the letter l is pronounced much like the letter l in the English word leaf. Listen to and say these words: lechuga lunes.
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
THIS IS With Host... Your Vocabulario de & Artículos Describing things ¿por qué? & porque Gustar Random.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Repaso Breve. Two-Form Verbs In Spanish, some verbs have only two forms. I like to call these verbs two- form verbs. The most common two-form verb is.
Gramática 2.1 Question Formation Colors
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Unidad 3, Lección 1 Español I Tema: We LIKE gustar Essencial Question: How do I use the verb gustar to talk about what people do and do not like?
Los interrogativos.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Final Review Spanish 1. Why a final? The purpose of a final is to: – Measure what you have learned over the span of the class. – Allow time to review.
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Los interrogativos.
El ajedrez. los animales el carro la comida americana.
Adjectives Adjectives are words that describe nouns (people, things, places). Adjectives ending in “___” or “____” are masculine. Adjectives ending in.
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Gustar y verbos similares The backwards verbs En español gustar significa to be pleasing In English, the equivalent is to like El verbo gustar.
Español 1 Doctora Tartaglione
Interesar Aburrir Gustar Interests, Bores, Likes.
How does “gustar” work? “I like pizza.” “Elena likes to swim.”
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
Me llamo________ Clase 8IM La fecha es el 27 de septiembre del 2011 Propósito # 4: ¿Qué clase te aburre? Actividad Inicial: Copia y responde. 1. ¿Juegas.
TO BE PLEASING THE VERB: GUSTAR A.Pardo Student Copy.
THIS IS With Host... Your Vocabulario de & Artículos Describing things ¿por qué? & porque Gustar Random.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
YO NOSOTROS TÚ VOSOTROS
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Question Words ¿Cuándo? – When? ¿Dónde? – Where? ¿De dónde? - From where? ¿Cuánto / Cuánta? – How much? ¿Cuántos / Cuántas? – How many? ¿Qué? – What? ¿Por.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Singular indirect object pronouns
Gramática 2.2 Gustar ¿por qué? vs. porque The preposition ‘de’ el 4/7 de noviembre.
Calentamiento: The following song is about what Manu Chao likes. How do you think you say “I like” in Spanish?
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Español 1: Capítulo 2 Vocabulario 2
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Hoy es lunes, el 24 de octubre
GUSTAR –to like, to be pleasing to
--To be pleasing to --Your likes & dislikes
Español 1: Capítulo 2 Vocabulario 2
Transcripción de la presentación:

Para Empezar – Match the numbered questions with the lettered answers. You do not need to rewrite the sentences. 1) ¿Quién es? 2) ¿Cuándo es la clase? 3) ¿Qué día es hoy? 4) ¿De dónde eres? 5) ¿Cómo es Jorge? a) Es muy perezoso. b) Hoy es el diecinueve de octubre. c) Es la profesora de español. d) La clase es a la una. e) Soy de Miami.

Para Empezar - Match ¿Quién es? Es la profesora de español. ¿Cuándo es la clase? La clase es a la una. ¿Qué día es hoy? Hoy es el diecinueve de octubre. ¿De dónde eres? Soy de Miami. ¿Cómo es Jorge? Es muy perezoso. ¿Cómo es Jorge? Es muy perezoso.

El objetivo de hoy es You will be able to use the verb gustar to express likes and dislikes, after taking notes, to correctly explain what people like based on comprehension of Spanish sentences (and the adjectives weve been learning!). You will be able to use the verb gustar to express likes and dislikes, after taking notes, to correctly explain what people like based on comprehension of Spanish sentences (and the adjectives weve been learning!). NJCCCS: 7.1, 7.2 NJCCCS: 7.1, 7.2

El ajedrez

La Música

La Música de Puerto Rico

El helado

La comida mexicana

La comida china

La comida italiana

La pizza

Los libros de aventuras

Los libros de amor

Las películas de terror

Las películas de ciencia ficción

Los carros

Las fiestas

Las hamburguesas

Las verduras

Las frutas

Los deportes

Los videojuegos

Los animales

Diccionario de Dibujos Doblar el papel Doblar el papel Escribir las palabras en español Escribir las palabras en español Dibujar una representación Dibujar una representación *When done with vocabulary, look up and fill in the rest of the boxes with nouns that you like/dislike. *When done with vocabulary, look up and fill in the rest of the boxes with nouns that you like/dislike. *Be sure to be creative and colorful. *Be sure to be creative and colorful.

Para Empezar – fill the blanks with a word from the picture dictionary to tell what you (dont) like. (No) Me gusta ______________. (No) Me gusta ______________. (No) Me gusta __________. (No) Me gusta __________. (No) Me gustan __________. (No) Me gustan __________.

El objetivo de hoy You will be able to apply the use of GUSTAR to talk about what you and others (dont) like, after completing a reading assignments, by responding to teacher prompts and answering reading comprehension questions You will be able to apply the use of GUSTAR to talk about what you and others (dont) like, after completing a reading assignments, by responding to teacher prompts and answering reading comprehension questions To talk about likes, we use the word GUSTAR To talk about likes, we use the word GUSTAR iMe gusta el Español! iMe gusta el Español! NJCCCS: 7.1, 7.2 NJCCCS: 7.1, 7.2

Handout – Underline! Celia: Hola Roberto, me llamo Celia Cruz. Soy de Cuba y me gusta la música salsa. Celia: Hola Roberto, me llamo Celia Cruz. Soy de Cuba y me gusta la música salsa. Roberto: Hola, me llamo Roberto Clemente. Soy de Puerto Rico y me gustan los deportes, sobretodo el béisbol. Roberto: Hola, me llamo Roberto Clemente. Soy de Puerto Rico y me gustan los deportes, sobretodo el béisbol. Celia: ¿Sí? No me gustan los deportes, me gustan más las fiestas. Y a ti, ¿te gusta la música? Celia: ¿Sí? No me gustan los deportes, me gustan más las fiestas. Y a ti, ¿te gusta la música? Roberto: No, no me gusta la música. Es un chiste (joke), ¡sí, me gusta mucho la música de Puerto Rico! Roberto: No, no me gusta la música. Es un chiste (joke), ¡sí, me gusta mucho la música de Puerto Rico!

To ask if someone likes something Do you like_______? Do you like_______? ¿Te gusta + singular nouns/verbs? ¿Te gusta la pizza? Do you like pizza? ¿Te gusta la pizza? Do you like pizza? ¿Te gustan + plural nouns? ¿Te gustan los deportes? Do you like sports? ¿Te gustan los deportes? Do you like sports?

To answer if you like it or not Sí, me gusta(n)________ (mucho). Yes, I like ______ (a lot). Yes, I like ______ (a lot). Me gusta(n) (más) _______. I like _______ (more). I like _______ (more). Me da igual. Its all the same to me. Its all the same to me. No, no me gusta(n) _______. No, I dont like ____________. No, I dont like ____________. Por Ejemplo: Sí, me gustan los deportes. Yes, I like sports. Yes, I like sports.

La Actividad The teacher will ask you a question and indicate a side of the class. The teacher will ask you a question and indicate a side of the class. Go to the side of the class that you agree with. Go to the side of the class that you agree with. Be prepared to answer the question individually. Be prepared to answer the question individually. Sí, me gusta (gustan) _______________. Sí, me gusta (gustan) _______________. No, no me gusta (gustan) _______________. No, no me gusta (gustan) _______________.

Dime cómo eres...Writing Based on the descriptions, which item would these people say they like or dont like. Based on the descriptions, which item would these people say they like or dont like. Then, choose either gusta (for singular) or gustan (for plural). Then, choose either gusta (for singular) or gustan (for plural). Modelo Modelo Me llamo Carlos. Soy muy atlético. Me gusta/n _______. Me llamo Carlos. Soy muy atlético. Me gusta/n _______.

Dime cómo eres...Writing Based on the descriptions, which item would these people say they like or dont like. Based on the descriptions, which item would these people say they like or dont like. Then, choose either gusta (for singular) or gustan (for plural). Then, choose either gusta (for singular) or gustan (for plural). Modelo Modelo Me llamo Carlos. Soy muy atlético. Me gusta/n los deportes. Me llamo Carlos. Soy muy atlético. Me gusta/n los deportes.

Dime cómo eres...Writing Based on the descriptions, which item would these people say they like or dont like. Based on the descriptions, which item would these people say they like or dont like. Then, choose either gusta (for singular) or gustan (for plural). Then, choose either gusta (for singular) or gustan (for plural). Modelo Modelo Me llamo Carlos. Soy muy atlético. Me gustan los deportes. Me llamo Carlos. Soy muy atlético. Me gustan los deportes.

¿Qué tal? Soy Marta y soy muy extrovertida. Me gusta/n _____. ¿Qué tal? Soy Marta y soy muy extrovertida. Me gusta/n _____. Soy Juan y me gusta la pizza. Me gusta/n ___________. Soy Juan y me gusta la pizza. Me gusta/n ___________. Buenas tardes. Me llamo Javier y soy muy romántico. Me gusta/n _________. Buenas tardes. Me llamo Javier y soy muy romántico. Me gusta/n _________. Hola. Yo soy Samuel y soy intelectual. Me gusta/n ____________. Hola. Yo soy Samuel y soy intelectual. Me gusta/n ____________. Soy Carlota y no soy muy activa. Me gusta/n ____________. Soy Carlota y no soy muy activa. Me gusta/n ____________. Hola, me llamo Celia. No soy muy atlética. No me gusta/n _________. Hola, me llamo Celia. No soy muy atlética. No me gusta/n _________.

Antes de Salir Vengan a la pizarra. Vengan a la pizarra. Escriban una frase. Escriban una frase. Vamos a corregirlas juntos. Vamos a corregirlas juntos.

Para Empezar Por Ejemplo: ¿Te gusta la música? Sí, me gusta mucho. Sí, me gusta mucho. ¿Te gustan las películas de terror? ¿Te gusta más la comida italiana o la comida china?

Para Empezar ¿Te gustan las películas de terror? ¿Te gustan las películas de terror? Sí, me gustan las películas de terror. Sí, me gustan las películas de terror. No, no me gustan las películas de terror. No, no me gustan las películas de terror.

Para Empezar ¿Te gusta más la comida italiana o la comida china? ¿Te gusta más la comida italiana o la comida china? Me gusta más la comida italiana. Me gusta más la comida italiana.

El objetivo de hoy es… You will be able to describe likes and dislikes, after taking notes and completing practice examples, to create 5 – 7 questions for your classmates for which you will find the answers. You will be able to describe likes and dislikes, after taking notes and completing practice examples, to create 5 – 7 questions for your classmates for which you will find the answers. NJCCCS: 7.1, 7.2 NJCCCS: 7.1, 7.2

¿Cómo es? ¿Cómo es Jennifer López? ¿Cómo es Jennifer López? JLo es _______. (bonito - pretty) JLo es _______. (bonito - pretty)

¿Cómo es? ¿Cómo es Enrique Iglesias? (Famoso –famous) ¿Cómo es Enrique Iglesias? (Famoso –famous)

¿Cómo son? ¿Cómo son los Cheetah Girls? ¿Cómo son los Cheetah Girls? (trabajador – hard-working)

¿Cómo son? ¿Cómo ¿Cómo son los Beatles?(musical)

Practicamos: ¿Cómo es el helado? Y la ajedrez, ¿cómo es? Es pésimo/a/s Es pésimo/a/s Es fenomenal/es Es fenomenal/es Es formidable/s Es formidable/s Es muy delicioso/a/s Es muy delicioso/a/s Es horrible Es horrible Es algo divertido/a/s Es algo divertido/a/s Es algo interesante/s Es algo interesante/s Es bastante bueno/a/s Es bastante bueno/a/s Es bastante malo/a/s Es bastante malo/a/s Its awful Its awful Its awesome Its awesome Its great Its great Its very delicious Its very delicious Its horrible Its horrible Its kind of fun Its kind of fun Its kind of interesting Its kind of interesting Its pretty good Its pretty good Its pretty bad Its pretty bad

Write questions until the bell sounds to find out if your classmates like the following seven items. Modelo: Modelo: ¿Te gustan las verduras? (Do you like veggies?) ¿Te gustan las verduras? (Do you like veggies?) ¿Te gusta la fruta? (Do you like fruit?) ¿Te gusta la fruta? (Do you like fruit?) 1.Los videojuegos 2.Los libros de amor 3.Los animales 4.El básquetbol 5.La comida china 6.Las fiestas 7.La comida mexicana 8.Los deportes

Circulate to find answers. You must explain why you like/dont like each item and write the answer. A dice - ¿Te gustan los videojuegos? B dice/escribe - Sí, me gustan porque son divertidos. - Sí, me gustan porque son divertidos. Yes, I like them because they are fun. Yes, I like them because they are fun.

Circulate to find answers. You must explain why you like/dont like each item. Write down responses in 3 rd person. A dice - ¿Te gustan los videojuegos? B dice - Sí, me gustan porque son divertidos. Yes, I like them because they are fun. Yes, I like them because they are fun. A escribe – A María sí le gustan porque son divertidos.