A Su Riesgo 1234 La Comida. Set-Up and Play:  Divide the class into teams of 3-4.  Team one chooses a square and says the number. The teacher clicks.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Escuchamos 1 2 hablas 2 3 L o s R e c u a d r o s E s c o n d i d o s Yo/ tomar Ellas/ estudiar Nosotros/ escuchar Tú/ hablar Los Verbos AR.
Advertisements

Mandatos 5.1. How do you form the Ud command? Go to Yo form Drop O Add the opposite ending: AR E ER/IR A hablar- hable comer- coma escribir- escriba.
PAST PARTICIPLE Unit 4/ lesson 1/ page 203 Avancemos
Mandatos tú – afirmativo Unidad 6 Lección 1. 2/14/20142 ¿cómo se forma los mandatos de tú? Para formar estos verbos, tenemos que ROBAR la forma de él,
Me gustan, me encantan P. 135 Realidades 1.
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Los Lugares en la Ciudad
Hoy es Las metas de hoy : 1.Practicar con el vocabulario nuevo. 2.Aprender superlativos “-ísimo” ¿Qué comida es ésta? las zanahorias.
LOS MANDATOS ESPAÑOL 3 Unidad 3.1 y 3.2.
Negative tú commands Don’t run Don’t take drugs Don’t forget to do your homework Don’t cheat Don’t chew gum loud Don’t eat doughnuts Don’t drink my coffee.
Mandatos Un Repaso. What is the purpose of a ‘mandato’? ► To tell somebody to do something or NOT to do something.
Unidad 5 Lección 1 Vocabulario
Unidad 5 – Lección 1 p. 273.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
Unidad 2 Etapa 2: La Comida Sra. Smiley Español 1.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Instructions for using this template. Click on the point value you want and say the name of the food shown. Once you’ve gotten to the answer, click the.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 202 – Sp. 2H: Libreta pg. 203 – NS: Libreta pg Tarea de anoche: All students: 3x1 sections “discuss.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Los Recuadros Escondidos
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
 An affirmative command tells someone what to do.  The affirmative informal command form of most verbs is the tú form without the final s.  Come bien.
(Command Forms). 1) Informal (Tú Form) Commands - Informal / Telling somebody to do or not to do something -This is the most common type of command 2)
To form the Ud./Uds. command: 1. Take the “yo” 2. Drop the “o” 3. Add the opposite ending: -e, -en for –ar verbs -a, -an for –er, -ir verbs Trabajar 
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
El uso del artículo como sustantivo
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Tú commands are used to give a command to someone you are familiar with. To form the affirmative tú command of regular verbs, just use the él/ella/Ud.
NEGATIVE COMMANDS WITH OBJECT PRONOUNS. DON’T DO IT! With a negative command the object pronoun precedes the verb. ¡No lo hagas! Don’t do it ¡No le des.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
DO NOW: Solve each math problem
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Español 1: Capítulo 6. We learned a few commands with these:  ¡Bésame! (“Kiss me!”)  ¡Abrázame! (“Hug me!”)
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
Repaso del Capitulo 6 LOS MANDATOS AFIRMATIVOS (COMMANDS)
El Bienvenido ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes?
Direct Object Pronouns A direct object tells who or what receives the action of the verb: I see the dog. (I see what? - - the dog = d.o.) I see Mary. (I.
Avancemos Negative tú commands. When Are Negative Commands Used? Negative Commands are used when you tell a person to not do an action. For Example:
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
La comida. Print slides 4-13 to refer to when playing the game. Divide class into 2 teams / families. Have a group of 5 for each team. I usually have.
ALC 26 Escribe el quehacer descrito. Hay 5. 1.Es un quehacer que haces adentro de la casa. Es lo que haces con la ropa antes de secarla, colgarla o doblarla.
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Los Mandatos Familiares “tú” commands – for one person only.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Avancemos Negative tú commands. When Are Negative Commands Used? Negative Commands are used when you tell a person to not do an action. For Example:
FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD FAMILY FEUD.
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
R EPASO pronombres del object directo. ¿C ÓMO SE ENCUENTRA EL COMPLEMENTO DIRECTO ? To find the direct object ask yourself: Who or what is being _____.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Escribe 4 reglas para ser estudiante bueno
Who Wants to be a thousandaire? How to setup the game:
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Transcripción de la presentación:

A Su Riesgo 1234 La Comida

Set-Up and Play:  Divide the class into teams of 3-4.  Team one chooses a square and says the number. The teacher clicks on the number.  A question is revealed. The team answers, either orally or in writing, once they all agree on the answer. A click on that screen will reveal the answer for verification.  If the team is correct, they choose a color ( ) that will reveal 1, 2 or 3 points, a Caramba, which takes points from the team, or directions to take a point from another team or to give points to another team. Click the icon to be returned to the number board.  Upon return to the number board the numbers chosen will change color to show that they are no longer available.  The team with the most points once all numbers have been chosen wins the game.

A Su Riesgo

La mostaza A Su Riesgo ¿Qué es?

Las espinacas A Su Riesgo ¿Qué es?

La lechuga A Su Riesgo ¿Qué es?

El aguacate A Su Riesgo ¿Qué es?

La harina A Su Riesgo ¿Qué es?

Las habichuelas A Su Riesgo ¿Qué es?

La ensalada A Su Riesgo ¿Qué es?

El durazno A Su Riesgo ¿Qué es?

El pan A Su Riesgo ¿Qué es?

Los huevos A Su Riesgo ¿Qué es?

El ajo A Su Riesgo ¿Qué es?

La sal y la pimienta A Su Riesgo ¿Qué es?

agrísimo A Su Riesgo ¿How do you say really sour?

¡Qué asco! A Su Riesgo ¿How do you say How disgusting?

Picantísimo A Su Riesgo ¿How do you say really spicy?

Fría A Su Riesgo ¿What is the affirmative Ud. Command of fry?

No caliente A Su Riesgo ¿What is the negative Ud. Command of to warm up?

bata A Su Riesgo ¿What is the affirmative Ud. Command of to beat?

Sabrosísimo A Su Riesgo ¿How do you say really flavorful?

La galleta salada A Su Riesgo ¿Qué es?

Cómala A Su Riesgo ¿Cómo se dice “ Eat it” (singular)?

No la hierva A Su Riesgo ¿Cómo se dice “Don’t boil it” (singular)?

Cómprenlo A Su Riesgo ¿Cómo se dice “ Buy it” (plural)?

No las añadan. A Su Riesgo ¿Cómo se dice “ Don’t add them” (plural)?

Sí, cómprelas. A Su Riesgo Contesten (sí): ¿Compro las patatas?

No, no lo pruebe. A Su Riesgo Contesten (no): ¿Pruebo el yogur?

Sí, mézlenlos A Su Riesgo Contesten (sí): ¿Mezclamos los ingrediantes?

No, no las corten. A Su Riesgo Contesten (no): ¿Cortamos las zanahorias?

Sí, vaya al supermercado A Su Riesgo Contesten (sí): ¿Voy al supermercado?

No, no me esperen para almorzar. A Su Riesgo Contesten (no): ¿Te esperamos para almorzar?

Sí, cómpranlo. A Su Riesgo Contesten (sí): ¿Tenemos que comprar el helado?

No, no lo pongan en la mesa. A Su Riesgo Contesten (no): ¿Ponemos el vinagre en la mesa?

Sí, sáquela. A Su Riesgo Contesten (sí): ¿Saco la basura?

No, no lo jueguen. A Su Riesgo Contesten (no): ¿Jugamos al fútbol?

Sí, sígala. A Su Riesgo Contesten (sí): ¿Tengo que seguir la receta?

Sí, sea amable con los estudiantes. A Su Riesgo Contesten (sí): ¿Soy amable con los estudiantes?

1 punto A Su Riesgo

2 puntos A Su Riesgo

3 puntos A Su Riesgo

Pierden 2 puntos. ¡Caramba!

A Su Riesgo Tomen 1 punto de otro equipo.

A Su Riesgo Denle 2 puntos a otro equipo.