Hoy es miércoles el 30 de marzo Today is Wednesday, March 30  Complete the following sentences by answering yes or no and writing complete sentences.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulario Chapter 4B. El Baile El concierto La fiesta.
Advertisements

el baile dance el concierto concert la fiesta party.
Vocabulario – Chapter 4B
Capítulo 3 Español I. Yo estoy I am Nosotros/as estamos We are Tú estás You are Él/Ella/Ud está He/She/Ud is Ellos/as/Uds están They/Uds are ¿Dónde? Where?
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro.
Asking questions using interrogative+ ir + a + infinitive (hacer)
¿Quieres ir Conmigo? Capítulo 4B. To talk about leisure activities.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
el baile The dance el concierto The concert la fiesta The party.
lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo Por la mañana
REALIDADES 4B ¿Quieres ir conmigo?.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Accepting & Declining Invitations
—¡Hola! ¡Soy Rosa! ¿Quieres hacer algo conmigo este
Chapter 4B -Sports/Invite Vocab -Ir a + infinitive -Stem-changing Verbs (jugar)
Cómo hacer una invitación, rechazar (reject) y aceptar una invitación
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro. In English, we can say that you are going to do something by using the verb “to be” + “going” + “to (verb)” In Spanish,
Places to go Accepting an invitation Declining an invitation TimeJugar
Repaso II: Review of Grammar Talking about time Using Tener Using Estar Using Ir.
el baile dance el concierto concert el partido game, match.
Essential Questions for Ch. 7.3 How can we “turn down” an invitation and explain why? How can we talk about what we “can/ & can’t” do? How can we talk.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
¿Quieres ir Conmigo? Capítulo 4B. To talk about leisure activities.
Capitulo 4B ¿ Quieres ir conmigo?.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
0 1 Capítulo 4 Tarjetas de vocabulario 2 Los pasatiempos ¿Quieres ir conmigo? To talk about leisure activities.
Unidad 4 vocabulario Alexix Pratt Places in my community La biblioteca La biblioteca El campo El campo La casa La casa En casa En casa El centro comercial.
Capítulo 4A Los pasatiempos
Capítulo 4B ¿Quieres ir conmigo?. To talk about leisure activities.
The verb estar To Be. Estar ☆ estar is used to express: 1)location 2)feelings/emotions.
The following slides introduce the new verb IR.
Página 218. To talk about leisure activities el baile (dance) el concierto (concert) la fiesta (party) el partido (game) el cine (movie theater) el centro.
VOCABULARIO Tercer Paso. Turning down an invitation and explaining why Ask if your friend would Your friend might say: like to do something: ¿Te gustaría.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
el baile dance el concierto concert la fiesta party.
Essential Questions: How can I accept or deny an invitation from a friend in Spanish? What kinds of phrases are important to know to make or discuss plans.
4B: ¿Quieres ir conmigo? I can describe sports that I/others play by conjugating the verb jugar.
Capitulo 4B Español 1. To Talk about Leisure activities El baile – dance El concierto – concert La fiesta – party El partido – game/match.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Vocabulario de 4B Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Unidad 4B 1st and 6th hour Spanish IB LOS PASATIEMPOS.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Some Irregular Verbs. You have already learned how to conjugate regular –ar verbs in the present tense. Today you will learn how to conjugate the following.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
el baile dance el partido game, match la fiesta party.
4B – DAY 3. Label the following pictures in Spanish: la fiesta el baile ir de pesca el partido ir de cámping jugar al béisbol.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Unidad 4B LOS PASATIEMPOS. El baile The dance El concierto The concert.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
Hoy es martes el 23 de febrero Today is Tuesday, February 23 Using ch4 A vocabulary write the places where you do these activities. Open book pag 176 see.
0 1 Capítulo 4B Tarjetas de vocabulario By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX Any man who does not make himself proficient in at least two.
Hoy es lunes el 4 de abril Today is Monday, April 4  Look at your notes about asking questions in Spanish.  Conjugate the verb ir or to go  Yo voy,
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Level 1 Unidad 3. » There are different expressions to invite in Spanish. ˃¿Quieres acompañarme a…? ˃¿Quieres …? ˃Vamos a… ˃Te invito a… » Verbs.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
To: a The el los la las To the: a el a el al (m.s.) (f.s.) (m.p.) (f.p.)
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Capítulo 4 Tarjetas de vocabulario. Capítulo 4 Tarjetas de vocabulario.
Transcripción de la presentación:

Hoy es miércoles el 30 de marzo Today is Wednesday, March 30  Complete the following sentences by answering yes or no and writing complete sentences.  Ex:  Javier--- Oye! ¿Quieres jugar al basquetbal esta tarde?  _Sí. quiero jugar al basquetbal esta tarde  ¿Puedes ir a la fiesta conmigo?.  Sí, quiero ir a la fiesta contigo.

Remember how to ask questions to go places with someone or do an activity with a friend? ¿Puedes? ¿Quieres?

Homework 1. Do Ex 11 and use quieres or puedes instead of gustaria. Don’t use time. Use 3 accepting phrases and 3 declining phrases.

Share in your table possible places you would like to go with friends

Objectives/Objetivos  Students will be able to ……..  Describe 3 ways to accept an invitation using 3 expressions:  ¡ Por supuesto!  ¡ Genial!  ¡Qué buena idea!  Describe and use 3ways to decline an invitation using the verb estar and an adjective  Share with classmates

Accept invitations: ¡Por supuesto! ¡Qué buena idea! Genial!

Activity On tables you are going to get questions and then prepare to accept the invitation. Hold onto question

Ways to decline an invitation; 1.Use expressions to decline  Lo siento= I am sorry  Que pena= What a shame!  Tengo que= I have to…..

2. Use the verb estar + an adjective  Demasiado=un poco=  Cansada/do=triste=  enferma/mo=  contenta/to=

Verb estar “to be” express feelings Estoy cansado/a I am tired. (Yo ) estoy nosotros estamos nosotras (Tú ) estás estáis Usted Él esta ella Ustedes Ellos están Ellas

¿Cómo estás? Estoy contento/a.Estoy enfermo/aEstoy triste Contento/contenta = happy Enfermo/enferma = sick Ocupado/ocupada = busyCansado/cansada = tired Triste = sadMal = bad

Ch4B ¿Quieres ir conmigo? How to accept and decline invitations

 Draw a 3 panel cartoon. What to do : Fold a page in 3 parts --write a dialogue in which one character invites the other to do something. --Use either ¿Quieres ir…..? ¿Puedes ir….? ---There should be a response with complete sentences: accepting or declining, write a comment say goodbye.

¿Quieres jugar al fútbol? Lo siento. Estoy enfermo/ma.

¿Cómo estás? muy cansado/cansada demasiado/da ocupado/da un poco triste

¿Quieres ir a la fiesta? Lo siento, estoy ocupado-a Qué pena, estoy un poco cansada-o.

¿ Quieres ir al camping? Que pena tengo que hacer la tarea

¿Quieres jugar al vóleibol? ¡Por supuesto! Quiero jugar al vóleibol. ¿Quieres jugar al fútbol? ¡Genial! Vamos a jugar fútbol.