Lorena Rueda Serna Sheila Carrillo Arias

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Perfect Tenses in English
Advertisements

El tiempo futuro – Las formas Infinitivo + Terminación= Futuro
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Capítulo 3- Primer Paso ¿Qué materias tienes?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
GCSE Spanish Conversation
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
Yo- GO verbs & irregulars Etapa Preliminar / Repaso.
Diálogos dirigidos con autoevaluación
The Spanish PLUPERFECT TENSE What does this tense mean? How do I use haber for this tense? AIMS: To learn how to recognise regular and irregular pluperfect.
FIN Paul Widergren ©2005 El Subjuntivo
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Mily Trujillo SPA 115. Mondays consist of waking up early and coming to school. Lunes yo me desperto a las siete de la manana y voy a la escuela, para.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
#2A REFLEXIVE VERBS – a verb in which the person does the action for/to himself. These verbs use “se” at the end of the infinitive. Ex: lavarse los dientes.
Mother’s day songs Estas sencillas canciones se pueden entonar con los ritmos de conocidas canciones infantiles Asesor Técnico Pedagógico: Serena Facundo.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Navidad en Panamá The parades are very important in Panamá all.
Capítulo 4.2 vocabularios En el colegio. El auditorio (auditorium) La biblioteca (library) El concierto está en el auditorio. ( The concert is in the.
Espanol Megan Sands La comida.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Navidad. Navidad is a holiday celebrating the birth of Jesus. On the 16 of December they begin to prepare for navidad by starting the Posada which ends.
Capítulo 1-2 Vocabulario Offering help and talking about chores, plans and places.
Using Infinitives.
Unidad 11. When my aunt and uncle arrive, they will bring presents. Cuando lleguen mis tíos, traerán regalos. In case there is an emergency, leave the.
English Lesson 3.
Do you speak English? Hablas tu espanol?. Can you visit your stepmother this weekend? Puedes visitor a tu madrastra este fin de semana?
1 2 El imperfecto del subjuntivo 3 El condicional.
They have the best tacos here!. Tomas does not think before speaking.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do ( not on worksheet so add.
Los Verbos Reflexivos …continuado. Re-cap: 1)Conjugate the verb like normal. 2)The reflexive pronoun goes BEFORE the one conjugated verb. 3) Don’t forget.
What do you do for yourself?. What do these mean? Acostarse (ue) Afeitarse Dormirse (ue) Lavarse Peinarse Arreglarse Cepillarse los dientes Ducharse Levantarse.
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
She hasn’t sold it yet. Ella no lo ha vendido todavía.
Preterite vs. Imperfect (Part II)
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Decir: to say/tell Hacer: to make/do Poner:
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
DIRECT OBJECT PRONOUNS PRONOMBRES DEL OBJETO DIRECTO.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
Reflexive verbs “REFLECT” the action on the speaker. A verb is reflexive when the subject and the object are the same. I wash myself. subject: I verb:
1 2 Los infinitivos 3 Los verbos y las preposiciones (A)
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
EVERY DAY I … WAKE UP AT 7 a.m. I GET UP AT 7:15.
Los infinitivos.
ROLEPLAY 5 Las Islas Cíes. Background information You and some friends are on a day trip to the Islas Cíes. While they are on the beach you go for a walk.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
 Nosotros juegamos béisbol. › Nosotros jugamos al béisbol.  Ellos perden la partido. › Ellos pierden el partido. Ayudantes del día: 2 – Tyler 6 – Jenna.
EspañolInglésObligatoria Optativa las matemáticas las ciencias el dibujo el diseño y la tecnología la informática la historia la música el teatro la administración.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
GO VERBS (IRREGULAR VERBS) Unit 5, lesson 2 (Spanish I)
OBJECTIUS Produir un text personalitzat breu, seguint un model donat. Usar i practicar el vocabulari après durant tot el curs. Produir preguntes, respostes,
SP3 El veintidos de abril. Prueba/Quizito Fecha: la treinta de abril- Miércoles ¿de qué se trata?  los verbos regulares en el presente ¡¡NO HABRÁ LETEROS!!
It is an irregular verb in all forms except “nosotros”. ITS BEST TO JUST MEMORIZE IT!
FORMING QUESTIONS (SAQUEN LOS APUNTES, POR FAVOR) Bell Slides Day 1.
Preterite -ER AND –IR VERBS. In the preterite, -er & -ir verb endings are identical: CONJUGATION YO-ÍNOSOTROS-IMOS TÚ-ISTEVOSOTROS-ISTEIS ÉL ELLA USTED.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
First Grade Dual High Frequency Words
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
Transcripción de la presentación:

Lorena Rueda Serna Sheila Carrillo Arias PIKY AND CHRISTMAS Lorena Rueda Serna Sheila Carrillo Arias

1. Introducción Va dirigido a alumnos de P5 Último mes del primer trimestre, ya que tratamos el tema de la Navidad. Hemos partido del cuento “Theo prepares for Christmas” y lo hemos adaptado al nivel de los alumnos de este curso, creando el cuento “Piky and Christmas”, que nos servirá de hilo conductor del trabajo. En cada bloque temático hemos hecho un antes, un durante, y un después. Hemos tenido en cuenta los aspectos teóricos de la asignatura. Durante todo el mes, cada día ponemos en clase la canción de “Up on the roofeop”, para ambientar a los niños con una canción navideña.

1. Ice breaker ¿Quién es quién?

… cuento… Today is the last day of the term and Piky go out of school: - Teacher, my Mummy arrive!, says Piky, and run to her Mummy. - Mummy, look at my book! Says Piky. - Oh Piky is very beautiful, good work!! Says Mummy. Tomorrow is Christmas. For this reason today Piky and her mother go to the market to buy the food for dinner. In the market they go to the greengrocer’s shop and Piky says: - Mummy, mummy I want pineapple. - No, Piky there are pineapple at home, says Mummy. When they bought all the food they go to Father Christmas and bring her letter.

Then they go back at home Then they go back at home. When they arrived at home, Piky wash her hands and help her Mumy preparer the turkey. When they have just prepared the dinner, Piky has a bath while Mummy changes Baby Paul’s nappy. Just then Daddy arrives back from work. Hello Daddy, shouts Piky, splashing in the water. It’s time to dinner. Piky is laying the table while they wait for their family. Ding dong!!!! - Mumy, Mumy the Aunty Rose is here.

Piky open de door and Kiss Rose. - Ok, let’s go to eat., says Mummy - That turkey looks delicious, says Daddy. When they eat the dessert, her Mummy says: - Piky, Santa Claus can arrive early, you must go to sleep. And Piky go the “toilet” and brush her teeth. Then go to the bed so excited because tomorrow she open the presents…

2. Actividades Bloque 1: What do you know about Christmas? Bloque 2: What we eat? Bloque 3: Making recipies Bloque 4: Santa Claus and presents

3. Bloque 2: What we eat? Leemos la parte del cuento en que Piky va a comprar con su madre al mercado. Como todos no celebramos la Navidad de la misma manera, pensamos que sería interesante trabajar las diferentes comidas navideñas de los distintos países, a través de un taller de cocina. Para poder elaborar las diferentes recetas navideñas necesitamos ir a comprar los alimentos al mercado. Para ello tenemos que saber cómo comportarnos por la calle y así evitar posibles peligros.

Antes Nos preparamos para salir a la calle Durante Actividad 1: Hacemos la lista de la compra Actividad 2: Hacemos el mercado en clase Después Vamos al mercado

4. Evaluación Observación de los alumnos La maestra evalúa continuamente las actividades de los niños mediante la observación y con la ayuda de la siguiente casilla.

SI NO CON AYUDA SIN AYUDA ¿Participa activamente? ¿Muestra interés por la actividad? ¿Interioriza los conceptos trabajados? ¿Ayuda a los compañeros? ¿Es ayudado por los compañeros? ¿Ha provocado algún conflicto? OBSERVACIONES:

2. Auto evaluación de la maestra Evaluación de la metodología que ha seguido en las actividades trabajadas. Se determinará si el tipo de actividades realizadas ha sido el adecuado para trabajar y conseguir los objetivos planteados.

CUESTIONES A EVALUAR OBSERVACIONES ¿Han alcanzado los objetivos que nos habíamos propuesto? ¿Han sabido resolver las actividades planteadas por ellos mismos? ¿Han participado activamente en las actividades? ¿Ha habido alguna adaptación por parte de la maestra? ¿Ha surgido algún imprevisto o conflicto? ¿Una vez obtenidos los resultados, recomiendo la metodología utilizada? ¿Mejoraría algún aspecto? Observaciones

3. Auto evaluación de los alumnos Una vez acabadas las actividades se reparte a los niños la siguiente auto evaluación, para comprobar que son conscientes de lo que han aprendido. Para poder hacerlo utilizarían el método del semáforo: Verde = very good, Amarillo = good y rojo = bad.

CUESTIONES SEMÁFORO ¿Me he divertido? ¿Me ha gustado la actividad? ¿He aprendido cosas nuevas? ¿Me ha sido difícil?

5. CONCLUSIÓN Y VALORACIÓN PERSONAL Hemos intentado tener en cuenta y reflejar todos los aspectos teóricos de la asignatura, partiendo siempre del cuento como hilo conductor de este. La elaboración de este trabajo nos ha llevado a un enriquecimiento tanto personal como profesional, ya que nos ha hecho ver la cantidad de centros de interés que se pueden sacar de un cuento y la cantidad de actividades que se pueden realizar. Estamos deseando ponerlo en práctica para poder comprobar si realmente, a través de este trabajo, se pueden obtener los frutos que deseamos.

¡ESPERAMOS QUE OS HAYA GUSTADO! Gracias