Reading and Writing at Home Frances Mackay Maria Christina Walker ELD Resource Teachers.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Test Preparedness Preparándose para tomar exámenes
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Welcome back to School Ms. Martinez
Future. Before learning to form the future it in English: I will speak. The future tense in English ALWAYS has the word “will” (or “shall”). It can be.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Common Core & Close Reading Núcleo Común & Lectura Atenta
Put Reading First The Partnership for Reading La Lectura es lo Primero El Consorcio para la Lectura Information compiled and selected by María M. Fernández.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
AIMS Information Información sobre AIMS Thursday, March 29, 2012 Jueves, Marzo 29, 2012 Parent Coffee Talk El Cafecito para los Padres Estrella Middle.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Parent Teacher Conferences Conferencias entre Padre y Maestro 1. An Opportunity to meet your child’s teacher. La oportunidad de conocer al maestro de su.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
301 Parent Night Kindergarten 6:00-6:30pm 6:30-7:00pm By: Caroline Ortiz 1.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are continuing our work on the five senses, nouns, numbers 1-10, and writing our names and letters! Continuamos.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
El Rincon at a Glance Mirando El Rincon Reclassified Students 5 5 th grade 3 4 th grade 7 3 rd grade Estudiantes Reclasificados 5 de quinto grado 3 de.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Transcripción de la presentación:

Reading and Writing at Home Frances Mackay Maria Christina Walker ELD Resource Teachers

La lectura y la escritura en casa Frances Mackay Maria Christina Walker Maestras de Recursos, ELD

English Language Development Levels of Proficiency Advanced Early Advanced Intermediate Early Intermediate Beginning

El desarrollo del idioma inglés Niveles de fluidez en el inglés Avanzado Preavanzado Intermedio Preintermedio Principiante

ELD Assessments CELDT: California English Language Development Test Administered once a year (October) Measures English development in listening, speaking, reading, and writing ELAM: English Language Assessment Matrix Administered by the classroom teacher each semester Measures English development in listening, speaking, reading, and writing

Evaluación sobre el desarrollo del idioma inglés CELDT: California English Language Development Test (Examen de California sobre el desarrollo del idioma inglés) Administrado una vez al año (octubre) Mide el desarrollo del idioma inglés en el escuchar, el hablar, la lectura, y la escritura ELAM: English Language Assessment Matrix (Descripción de los niveles de capacidad en el desarrollo del idioma inglés) Administrado por la maestra cada trimestre Mide el desarrollo del idioma inglés en el escuchar, el hablar, la lectura, y la escritura

What can parents do at home to help their children succeed in school? Many opportunities to read: Good readers engage in greater amounts of silent reading which gives them more experience. Student selected reading material, books, library visits, magazines, newspapers, advertisements, etc. Reading in any language

¿Cómo pueden ayudar los padres a sus hijo/a tener éxito en la escuela? Muchas oportunidades para leer: Los buenos lectores emplean más tiempo a la lectura silenciosa la cual les da más experiencia. Material para leer auto-seleccionada, libros, visitas a la biblioteca, revistas, periódicos, anuncios, etc. Lectura en cualquier idioma

Ways to get Students to Read at Home Reading at home is very important. Here are suggestions to create reading experiences with your child: Establish a routine. Read with your child every day. Read before bed so there arent any interruptions. Read out loud to your children. It is important to read that your children hear you read out loud. When your children know how to read independently, you can read alternating pages with your children. All this helps develop reading fluency.

La lectura en la casa con sus hijos La lectura en la casa es muy importante. Aquí tiene sugerencias para crear experiencias con su hijo/a: Establezca una rutina. Lea con su hijo/a cada día. Hágalo antes de ir a dormir sin interrupciones. Lea en voz alta a sus hijos. Es importante que sus hijos le oigan leer a usted en voz alta. Cuando sus hijos ya saben leer independientemente, puede alternar en leer las páginas con sus hijos. Esto ayuda a desarrollar la fluidez en la lectura.

Ways to get Students to Read at Home The 5 finger rule: To decide if a book is just right for a your child, have the child read a page and raise a finger each time theres an unknown word. If 5 fingers have been raised by the end of a page, the book is probably too hard. It is okay for a child to re-read a favorite book or read a book that is too easy.

La lectura en la casa con sus hijos La regla de los 5 dedos. Para decidir si un libro está al nivel de su hijo/a, implemente la regla de los 5 dedos. Haga que su hijo/a lea la primera página del libro y que levante un dedo por cada palabra desconocida. Si ha levantando los 5 dedos cuando termine de leer la primera página, probablemente el libro es difícil para su hijo/a. Esta bien si un niño/a vuele a leer sus libros favoritos varias veces.

Ways to get Students to Read at Home Reading is everywhere: Children should be encouraged to read all of the print around them. Newspapers, magazines, letters, junk mail, notes, shopping lists, bumper stickers, street signs, signs in stores, religious texts, hymnals, captioned television shows, etc. Listen to books on tape together.

La lectura en la casa con sus hijos La lectura se encuentra en todos lados. Anime a su hijo/a que lean todo lo que ven en su mundo: periódicos, revistas, cartas, correspondencia, apuntes, listas del mercado, recetas, calcomanías, letreros de trafico/comercios, láminas, textos religiosos, programas de televisión con subtítulos, etc. Escuche Audio-libros. Busquen libros grabados para escuchar y leer juntos.

You can do many things at home to show your child that you value education and homework, such as: Set a regular time and place for homework Remove distractions Provide supplies and identify resources Be interested in what your child is learning

Usted puede hacer varias cosas en casa para mostrarle a su hijo que usted valora la educación y la tarea escolar, tal como: Establecer un horario y lugar fijo para la tarea escolar Eliminar las distracciones Proporcionar útiles escolares e identificar recursos Interesarse en lo que esta aprendiendo su hijo/a

Communication with teachers is very important for helping your child with homework. Here are some important things to remember: Talk with each of your child's teachers early in the school year. Contact teachers as soon as you suspect your child has a homework problem. Request a meeting with teachers to discuss homework problems. Let teachers know whether your child finds the assignments too hard or too easy.

La comunicación con los maestros es muy importante para ayudar a su hijo en la tarea escolar. Al colaborar con el maestro de su hijo, tenga presente los siguientes puntos: Hable con cada uno de los maestros de su hijo al comienzo del año escolar. Comuníquese con los maestros tan pronto como sospeche que su hijo tiene un problema con la tarea escolar. Solicite una reunión con los maestros para hablar de problemas en la tarea escolar. Avise a los maestros si su hijo encuentra la tarea muy difícil o fácil.