Leccion 3B Quiz Review The following activities will be used as a review for the chapter quiz on Leccion 3B. Each slide is representative of a section.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Trabajar hablar “AR” Verbs Spanish 101 estudiar cantar.
Advertisements

Tener que + inf.. Tener means to have The verb tener, when used with the word que and the infinitive of another verb, means to have to and shows obligation.
4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Present tense verb form review present tense ir a + inf.
Ir + a + infinitive S1C4L2.
Review for Ch.2 Lesson B Quiz
Using ser de to express origin
DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
El objeto directo.
TEMA: Repaso de la conjugación de los verbos CCSS L.3.1- Demonstrate command of the conventions of standard Spanish, grammar, and usage when writing and.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
ER VERBS Present tense conjugation of ER Verbs in Spanish.
Me llamo _______________ Clase 11 La fecha es el 16 de febrero del 2012 Propósito # 47 : ¿Qué el cliente quiere comer? La Actividad Inicial Completa con.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Department of Modern Languages. Gramática nueva El verbo ir = to go Its conjugation The verb ir is irregular not only in its yo form, but in all other.
8 Es el 15 de septiembre. ir, dar, estar ¿Ser o estar?
Saber vs Conocer “to know”. In Spanish, there are two words for the verb “to know” Saber Yo sé Nosotros sabemos Tú sabes Él, ella, Usted sabe Ellos, ellas,
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
2 nd 9 week regular -AR verb review. pagar (por) to pay (for)
J EOPARDY ! Choose a category and a number. As the numbers get higher, the questions get harder! Don’t forget to come up with a team answer! Good Luck!
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Me llamo _______________ Clase 11 La fecha es el 13 de marzo del 2012
Jeopardy Ser -Ar, -Er, y -Ir Verbs LugaresTener y Ir Vocabulario Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Review Write the correct form of the –ar verbs in the blanks:
The present progressive tense El Presente Progresivo.
Calentamiento Write the answers to each question.
SPANISH 1 DAY 33 Chapter 4- Expressions with infinitives Restaurant Skit Practice Pledge Test.
“AR” Verbs Spanish 1. What is a verb? Verbs show action in a sentence. I talk in class. He fishes. We sail. The students graduate.
Hoy es el lunes 18 de mayo de Complete the following story with the correct preterite form of the appropriate verb in parentheses, El sábado pasado.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 11de abril del 2013 Propósito # 45: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
Verbs in the Present Tense (Los verbos en el tiempo presente)
El verbo Ir “to go” When you want to talk about where someone is going, use the verb ir. yo tú él, ella/ usted nosotros(as) ellos(as)/ ustedes U2E2, p.
REVIEW OF VOCAB 4A AND ER/IR VERBS SPANISH 1 CHAPTER 4.2.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 6 de diciembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following sentences,
Unidad 8 lección 2 COSTA RICA.
Querer con Infinitivos Capítulo 3. To say what you and others want, use a form of the verb querer. The forms you use depend on the subject. yo quiero.
Present Tense of regular –ar, -er, and –ir verbs.
Two new verbs Estar - to be Ir - to go. The forms of estar are Yo estoy Tú estás Él está Ella está Usted está (name) está Nosotros estamos Vosotros estáis.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Español I Repaso del capítulo 4.2 Repaso para el examen:
El imperfecto. -is another past tense. -expresses what people used to do or tells what somebody was doing in the past. -is used to describe the way things.
VÁMONOS Llena los espacios… 1. Juan ____________ (estudiar) en la clase de español. 2. Pablo y yo ________ (leer) el libro de Harry Potter. 3. Tú ________.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
Gramática- Repaso The verb ir And ir + a + infinitive 1A- p.11.
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
¿Quieres comer una merienda mexicana?
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Study slides Places to GO & Things to do (GOing to do)
- Er and -ir verbs. Let’s review some terms! Verb: a part of speech indicating action.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es viernes el 29 de enero Today is Friday, January 29. Escriba en ingles: What are el bistec beef, el pollo chicken, el pescado fish? ¿Qué son? (What.
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
-ER and –IR Verbs. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action an unchanged verb. In English.
Bellringer 3/16 Read what the following students are doing and decide where they are. 1.Yo veo un partido de fútbol. 2.Ana presenta un examen. 3.María.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Me llamo __________ Clase 8im La fecha es el 12 de mayo del 2011 Propósito # 62: ¿Cómo terminamos el repaso para el Examen de la Unidad 4? Actividad Inicial:
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
THE VERB IR. When do you use IR? Ir means and it’s used to talk about.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Transcripción de la presentación:

Leccion 3B Quiz Review The following activities will be used as a review for the chapter quiz on Leccion 3B. Each slide is representative of a section on the quiz. Students will work with their teams to complete the activities.

Identify the following places in the city in Spanish Identify the following places in the city in Spanish. Compete the sentences with an appropriate place in the city. Ciudad plaza tienda edificio escuela teatro museo centro Calle restaurante parque zapateria El Distrito Federal es una ___________________ muy grande. Tu compras unas camisetas en una ______________________. Ves un concierto en el ______________________________. Hay tacos y ensaladas en un ___________________________. El carro va por la __________________________. Hay estatuas (statues) famosas en la _____________________. Ves arte famoso y moderno en el _________________________. Hay apartamentos en el ________________________________.

Change the sentences to express what the following people are going to do. Example: Ramon va al teatro. Ramon va a ir al teatro. Ustedes visitan el edificio ________________________________________________________ Luis y yo hablamos con los amigos. Nico y Paco estan en clase. Yo estudio para el examen. Usted lleva zapatos.

Paco y Graciela van a un café. Ellos quieren __________________ un Paco and Graciela are in the Restaurante Boca Chica. Complete their conversation with the words from the list. Mesero pollo leer tomar agua Como no naranja ensalada pregunta comer Paco y Graciela van a un café. Ellos quieren __________________ un menu. El ___________________hace una __________________ a los chicos. Paco quiere _____________________ carne. Graciela quiere comer _________________. Ella quiere una ________________ tambien. Paco va a _____________________ un te. Graciela no va a tomar jugo de ____________________, va a beber ____________ mineral. El mesero dice, “_______________________!”

Identify the following: Agua mineral Alameda El almuerzo La comida principal El Distrito Federal Jugo Mole poblano Pollo en mole El Palacio de Bellas Artes La Plaza de las Tres Culturas La Universidad Autonoma de Mexico El Zocalo

Complete the dialogue by filling in the blanks with the correct forms of the verbs indicated. ? _________________ usted y Paco el pollo en mole? (comer) Si, Paco ____________ el pollo en mole. (comer) Yo _________________ pescado. (comer) ? _________________ las chicas las preguntas? (comprender) No, ellas no __________________. (comprender) Yo _____________________ hablar espanol, y Marco? (saber) No, el no ______________ hablar espanol. (saber) ?_______________ tu el libro nuevo en mi mochila? (ver) Si, yo __________________ el libro. (ver)