El video de las entrevistas. This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
This is an interactive presentation
Advertisements

Accents and Punctuation
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
Los Infinitivos ¿Qué es un infinitivo?.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
8 th Grade Midterm Study Guide Complete the think-tac-toe that will help you prepare for your midterm. The tasks that you complete must create a tic- tac-toe,
Todo tiene soluciónGramática 2 The conditional Preview The conditional.
Time Expression with Hacer
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Las llamadas de 911. Trabajo de timbre Conjuguen estos verbos en el pretérito: 1. yo/ leer 2. ella/ caerse 3. ellos/ construir 4. nosotros/leer 5. tú/
Bellwork Conjuguen en el pretérito: 1. yo/ leer 2. ella/ caerse 3. ellos/ construir 4. nosotros/leer 5. tú/ caerse.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Direct Object Pronouns. The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer Whom? or What? about the verb. Nouns used as direct.
On a sheet of paper answer these questions. Do not put your name on it. Be honest with yourself. 1.Before taking the Unit 2 test, how prepared did you.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Hoy es martes, el diez de septiembre
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Ideas complied from: Engage Your Students in Learning!: Interactive and Effective Classroom Techniques Rachel Dinisman & Carole Padian, Pinkerton Academy.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Hagan Ahora: Read the paragraph and conjugate the verbs in parenthesis
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Hoy es lunes el veinticinco de febrero. ¡El plan! 1.Introducción 2.Escuchar 3.Hablar 4.Escribir 5.Jugar Esta nublado ¡El gol! Los introducciones!
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
ALC 57 Hoy es jueves el 23 de febrero Traduce las interrogativas. ½ off for not punctuating or accents in the correct spot.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Los verbos reflexivos Reflexive Verbs.
9 DE SEPTIEMBRE. W ARM - U P #13 Answer the questions in Spanish. The underlined verb indicates it should be included in your answer. 1. ¿Qué quieres.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿Cuánto tiempo hace que…? You can ask when something happened in Spanish by using: ¿Cuándo + [preterit verb]…? ¿Cuándo llegaste a la clínica? When did.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Time Expression with Hacer
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
Take notes and complete ACTS on p.224
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Question Formation Spanish I Page 52.
Page 228 Realidades 1 Tener, Poner, Hacer.
Time Expression with Hacer
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

El video de las entrevistas

This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well you and your group members can use Spanish. It is imperative that you write in a variety of tenses and that you practice several times. Think about questions you could be asked in an interview (your past present, future, what would you do questions etc…) This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well you and your group members can use Spanish. It is imperative that you write in a variety of tenses and that you practice several times. Think about questions you could be asked in an interview (your past present, future, what would you do questions etc…)

SITUACION: Estás en una entrevista de trabajo y estás muy nervioso…. que no respondes bien a las preguntas y el entrevistador está confundido… tienes muchas ganas de ir al baño y necesitas Pepto Bismol mientras te hacen las preguntas te confunden con un criminal y llaman a la policía tu estómago empieza a hacer mucho ruido (noise) porque tienes hambre… alguien te está llamando por teléfono muchas veces y no puedes poner tu teléfono en silencio! el entrevistador está loco y te hace hacer cosas locas… Puedes combinar las situaciones o puedes crear una nueva con el permiso de la profesora. que no respondes bien a las preguntas y el entrevistador está confundido… tienes muchas ganas de ir al baño y necesitas Pepto Bismol mientras te hacen las preguntas te confunden con un criminal y llaman a la policía tu estómago empieza a hacer mucho ruido (noise) porque tienes hambre… alguien te está llamando por teléfono muchas veces y no puedes poner tu teléfono en silencio! el entrevistador está loco y te hace hacer cosas locas… Puedes combinar las situaciones o puedes crear una nueva con el permiso de la profesora.

En grupos de 3 o 4 necesitan hacer un video que tenga: A greeting/introducing yourselves Preguntas y Respuestas sobre el candidato, el trabajo, etc… Profeciones Vocabulario de cada sección de tu lista: – Cualidades de las profeciones – Verbos de las profeciones – Otras palabras y expresiones A variety of verb tenses including present perfect. You may use previous vocabulary Props (outfits, setting, objects etc…) En grupos de 3 o 4 necesitan hacer un video que tenga: A greeting/introducing yourselves Preguntas y Respuestas sobre el candidato, el trabajo, etc… Profeciones Vocabulario de cada sección de tu lista: – Cualidades de las profeciones – Verbos de las profeciones – Otras palabras y expresiones A variety of verb tenses including present perfect. You may use previous vocabulary Props (outfits, setting, objects etc…)

You must memorize your lines! Looking at scripts during the recording of the video will result in points off. The video is due February 28th. You must turn in a copy of the script and either a DVD or a flash drive from which I will download your video. Late projects will be deducted 10 points off each day it is late. You will receive a zero or have points taken off if you do not fully participate in the brainstorming, writing of the script, and gathering of the props. You must memorize your lines! Looking at scripts during the recording of the video will result in points off. The video is due February 28th. You must turn in a copy of the script and either a DVD or a flash drive from which I will download your video. Late projects will be deducted 10 points off each day it is late. You will receive a zero or have points taken off if you do not fully participate in the brainstorming, writing of the script, and gathering of the props.