Español 1 18 y 19 de septiembre de 2013
Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño- El invierno- La primavera- El verano- La Campana
In pairs: Introduce yourself. Say the date. Say what tomorrow is Say what yesterday was Say what the season is. Welcome the class. (Bienvenido a la clase de español.) El Calendario
With a partner talk about your experience passing off your paper. Who did you go to? Was it easy or hard? Did you have fun doing it? Anything else that made it a good/bad experience. Actividad de la tarea
¿Cuál es tu número de teléfono? Mi número de teléfono es_____________ ¿Cuál es el codigo (area code) de _____________? El codigo de _______________es _________ Repaso de Los Números
Como un clase sientense en sus mesas. (As a class sit on your desks. Profa dice un número que es mágico. (Profa says the magic number.) Empieza con cero y cuenta por unos. (Begin at zero and count by ones.) Cuando el número es o tiene el número mágico diga Caracoles. (When the number is or has the magic number say Caracoles.) If you miss you are out. Actividad: Caracoles
Los Apuntes-Las Horas El reloj- clock ¿Qué hora es?- What time is it? Es la una- It is one oclock Son las_________ It is ________
Draw a clock that matches the time Profa tells you. Ejemplo: Son las tres. You would draw Actividad de las horas
Estudia para el examen La Tarea
Draw clocks for the following times. 1. Son las ocho. 2. Es la una 3. Son las cinco. 4. Son las nueve. 5. Son las cuatro. La Prueba
Do the following if you were absent today: 1. Do the Campana in the Campana section. 2. Make sure your homework from the previous day is done. 3. Practice your numbers Take notes on the Apuntes section. 5. Work on the oclocks with time. 6. Study for you test. 7. Take the quiz in the Prueba section. 8. Write and answer 5 questions that we have been practicing for your Participation points. (Turn those in to Profa with your name and the date you were absent. ¿Ausente?