Objetivo: To ask someone their phone number and respond, giving yours. Hagan Ahora: Copian el apunte cultural # 9.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
Advertisements

Possession using “de” In Spanish, ‘s does not exist. So to show possession, we use the word “de” For example: Maria’s cat El gato de Maria The cat of Maria.
How to form the Present Progressive Tense
Unidad1, Etapa 3 By: Chrissy S, Daniel W, Dana L.
Possessive Adjectives & Pronouns
Saludos y despedidas.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Pronouns after prepositions. Prepositions – As, for, in, on, with etc.) Link a noun or a pronouns with another word in a sentence. – In both English and.
Ser part 2. Subject Pronouns in Spanish Singular Plural_______ Yo = I Nosotros = We (masculine/mixed group) Nosotras =We (feminine) Tú = You Él=He Ellos.
Pronombres Relativos El que, La que, Los que, Las que y Lo que.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Prueba Oral – capítulo 5A
1 Usages of the Verb IR Spanish One ch.4A 2 IR is an irregular verb: voyvamos vas----- vavan.
The Present Tense of tener (to have)
Subject Pronouns and Ser
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
Say what you like and dont like to do Ask others what they like to do.
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
Hazlo ahorael 14 de mayo Objetivos: SWBAT recognize different Spanish-speaking countries & currencies. SWBAT understand currency conversion. Write 3 sentences.
Gramática Lección Preliminar Created by: D. Rodríguez.
El vocabulario Etapa preliminar.
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Capítulo 5A- Apuntes #2 Adjetivos Posesivos.
Repaso del vocabulario, y más descripción
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…. Saber o Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber"
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
Español 1 Doctora Tartaglione
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
15/12/ Los Mandatos Informales UN REPASO: Affirmative & Negative Tú Commands U5E1.
Subject Pronouns. Using Subject Pronouns *The subject of a sentence tells who is doing the action. *You often use peoples names as the subject. Ex.
Pronouns of Emphasis And the verb gustar #9. Notes #8 Standard 1 on Structures : Students will use linguistically and grammatically appropriate structures.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Irregular Preterites. Irregulars in the preterite  These verbs are irregular in the preterite. Ponerse can be followed by an adjective or by a + an infinitive.
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Apuntes de noviembre El tiempo presente de los verbos que terminan en –er e –ir The Present Tense of –er and –ir Verbs.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Primeros Pasos-5 Unscramble the letters/Pon las letras en orden:
Objetivo: What kind of comparisons can we make? Hagan Ahora: Un video para repasar todo. video.
Informal and Formal Greetings
MORE CONVERSATION TOOLS
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Objetivo: To be able to say how long something has been going on When something has been going on for a period of time and is still going on: I have been.
Infinitives In your own words, what is an infinitive? Examples: – beber– to drink – comer– to eat – dibujar– to draw.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Describing the contents of your room Chapter 2.2.
PRESENT TENSE OF IRREGULAR YO VERBS Avancemos 2 – Unidad 3 Lección 2.
2.1 2 nd Year Los Apuntes: Possessive Adjectives & Pronouns.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
La fecha: 14/10/16 El objetivo: Puedo practicar el vocabulario nuevo. La actividad: Escribe la palabra en español. Usa el banco. los hijosYo quiero comprarMe.
POSSESSIVE ADJECTIVES
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
First Grade Dual High Frequency Words
mi(s) my nuestro(s) our nuestra(s) tu(s) your vuestro(s) your (pl.)
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
[C] Notas: Possessive Adjectives
HAGAN AHORA: ESCRIBE LAS FECHAS EN ESPAÑOL December 31 July 4
Hoy es martes el dieciocho de septiembre
Jeopardy -- <<DICE>>
Día número 59 Español 1—Acelerado
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
ACTIVITY 2 Information, their names, where they are from and what they do for a living.
Transcripción de la presentación:

Objetivo: To ask someone their phone number and respond, giving yours. Hagan Ahora: Copian el apunte cultural # 9

El apunte cultural #9 Celia Cruz Born in Havana, Cuba in 1924 Moved to the United States in 1960 Performer of traditional Latin music Known as la Reina de la Salsa (the Queen of Salsa) Released more than 70 albums & appeared in 10 movies She won 5 Grammy Awards and 2 Latin Grammy Awards, Celia won the Lifetime Achievement Award from the Hispanic Heritage Awards Her catch phase was ¡Azúcar! which means sugar. Died in 2003

CELIA CRUZ LISTEN

El teléfono ¿Cuál es tu teléfono? What is your telephone number? Mi teléfono es______. My telephone is _____. We need to know our numbers 0-10.

Vamos a practicar. Workbook packet: actividad 15 (escuchar) En el texto: página 19, actividad 3 (hablar)

Dont forget: Test on Friday. Etapa Preliminar