Español I: Examen de Unidad 6 TUESDAY, MAY 31st Topics to review: Vocabulario- La Familia y La Casa (Review BOTH sides of your vocab list as well as the.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Estudias poco o demasiado?
Advertisements

Los Verbos Regulares que terminan en -AR. Spanish Infinitive verbs have two parts. 1. The ENDING There are 3 possible endings for Spanish verb infinitives.
¿Cuándo se usa el verbo CONOCER?.
. Fill in the blank with the correct form of the verb. Be sure the verb has the appropriate ending.
Estás, Está,(singular) and Están (plural)
Esta es nuestra casa… (house vocab., furniture, chores)
TENER REPASO de los básicos.
Instructions for presentation about your family
Repaso de vocabulario y gramática 5.1
Español 1 – Final Exam Vocab Review
Warm-up 8/21/13 Answer the following questions in Spanish:
So we’ve talked about regular ar, er, ir verbs where the stem stays the same…. WELL, some verbs are malos and don’t follow this rule. Sorry!
Chapter 6-2 and 6-3 verbs salir Hacer Poner Deber.
CapÍtulo 2- La familia y la Casa
Capítulo 6 Español 1 6.1: Familia
Pablo y Neno affirmative and negative words
Create sentences with the following: 1. Familia/es/ grande/mi 2. Nuestros/son/rojos/lápices 3. Clase/fácil/tu/de/es/español 4. Sus/muy/no/libros/son/interesantes.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Objetivo de aprendizaje: Los académicos podrán demonstrar comprensión de los verbos regulares al aplicar la conjugación de cada infinitivo (-AR, -ER,
Ch 2 TEST Review Read the sentences. If the phrase is logical write lógico. If the phrase is not logical, re- write it to make it logical. El cocinero.
-ar verbs Look at each picture Decide which verb is pictured (use your vocab. sheet) Use your chart to conjugate the verb in the correct form Write 2 words.
Stem Changing Verbs: E-IE Spanish 1- Chapter 5. E-IE Some verbs show a vowel stem change from e to ie, such as empezar (to begin, to start), merendar.
1 1.Have a snack! (tener*) 2.Eat tacos! (comer) 3.Go! (ir*) 4.Speak! (hablar) 5.Sleep! (dormir) 6.Set the table! (poner*) 7.Be good! (ser*) ¡ TÚ + Práctica!
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Guess the vocabulary!.
22 de mayo La casa - Práctica. ¿Cierto o Falso? Determine if the statements are CIERTO o FALSO and write the appropriate word on your answer sheet.
Me llamo ___________ Hoy es el 27 de Febrero del 2012 ¡ Bienvenidos a tu clase de Español! Welcome back to your Spanish class!!!
I My Life Outside of School I can talk and write about what I do after school such chores Warm-up 1.Mira la foto de Natacha y escribe si es cierto o falso.
Juego de Repaso La casa Preposiciones Los quehaceres La familia Otras preguntas Q $10 Q $20 Q $30 Q $40 Q $50 Q $10 Q $20 Q $30 Q $40 Q $50.
Objeto Directo By Ian Tharp.
Calentamiento Write the answers to each question.
CHAPTER 6 PRACTICE 3 Complete con el miembro de familia correcto. 1. La madre de mi tío es mi______________. 2. La madre de mi primo es mi__________.
Capítulo 6B Práctica de Vocabulario. Directions: 1. Visit 10 of the available posters 2. Respond to the question on the poster in a complete SPANISH sentence.
CASA and CHORES El 16 de mayo. On the left side write the correct word. 1. ¿La mesa, la silla, el sofá, o la ventana?
Me llamo__________________ Hoy es el 13 de Febrero del 2012 PROPOSITO # 36: ¿Qué es un casa?¿Cuáles son las partes de la casa? ACTIVIDAD INICIAL: Write.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
ACTIVIDADES 1 ¿Dónde está? ¿Cómo está? ¿Qué hace?.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Repaso de los verbos del Español 1 Combine the subject and verb to make a sentence.
Calentamientos 1st 6 semanas
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
Repaso para el examen de espanol II leccion preliminar
THIS IS With Host... Your Vocabulario La Familia Possessive Adjectives Descripciones O-UE Stem- changers E-IE Stem- changers Random.
C1g1 Español 2. Los Verbos Irregulares What is special about SER, IR and ESTAR? – They are very irregular verbs. There are no other verbs in the present.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved The verbs tener (to have) and venir (to come) are among the most frequently used in Spanish.
LA TAREA ESTUDIEN para el examen
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
Esp. 2 – Cap. 6B.  Lavar (for the p.p. use los estudiantes as the subject)  Lava  No laves  Están lavando.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Propósito # 15b: ¿Cómo continuamos el repaso para la Prueba del Repaso C el MARTES? L.O: To practice for the last review quiz Actividad Inicial: 20/10/2015.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Me llamo _________ Clase 601 La fecha es el 8 de febrero del 2015 Propósito # 45: ¿Cómo repasamos para la prueba del LUNES? Actividad Inicial: Complete.
Warm up 82 Answer in complete sentences 1. ¿A qué hora empiezas a hacer la tarea? 2. ¿A qué hora empiezas a almorzar? 3. ¿A qué hora empieza la clase de.
Bellringer 3/16 Read what the following students are doing and decide where they are. 1.Yo veo un partido de fútbol. 2.Ana presenta un examen. 3.María.
REPASO PARA EL EXAMEN DE CAPITULO 6
{ Empieza de clase el 29 de octubre Password: sieckspanish.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Hoy es lunes, el 11 de mayo. TAREA: página ciento setenta y cuatro-cinco – actividades veintitrés y veinticuatro PRUEBA – negative words - el martes ¿Qué.
Saber vs. Conocer To Know Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Español 1 viernes, el 19 de abril Tarea: GOOGLE VOICE La parte de hablar 1-5 Examen 4.1 lunes.
Bell Work Spanish 1 6th six weeks. List 7 things in Spanish and English that you would find on a table in a restaurant.
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
Cuento: ¿Adónde voy? Y ¿Qué hago? Capítulo 4A: Práctica de vocabulario (escuchar, mover, escribir)
Irregular Yo-form Verbs. Choose one verb to fill in both blanks. The verb may need to be conjugated differently for each blank. 1)Yo ____________ de la.
La casa Más práctica. Warmup: Answer in the left column. 1. ¿Es la ciudad o el campo?
Transcripción de la presentación:

Español I: Examen de Unidad 6 TUESDAY, MAY 31st Topics to review: Vocabulario- La Familia y La Casa (Review BOTH sides of your vocab list as well as the terms on ¿Donde Vives? Sheet. Analyzing a family tree diagram- Identifying family members in Spanish. Possessive Adjectives (My, Your, His, etc…) Describing the members of your family. Describing your house & where you live. Estar with Prepositions (describing locations) Regular & Irregular Verbs- Review definitions and conjugations

Identify the word in each series that does not belong with the others. Follow the example. 1.a) tíos b) azulesc) sobrinos 2.a) gatob) perroc) lentes 3.a) merendarb) almorzarc) escribir 4.a) madreb) largoc) abuela 5.a) ciegob) sordoc) pelo 6.a) menorb) castañoc) mayor 7.a) primasb) gordasc) delgadas 8.a) corto b) negroc) verde 9.a) jovenb) viejoc) azul 10.a) calladob) cortoc) largo

Complete the paragraph below with a logical word from your vocab (1). Change the font color on the words you’ve added. En mi familia somos seis personas. Mi papá tiene cincuenta años. Es bastante alto y tiene los (1) __________ azules. Mi abuela no ve. Ella es (2) __________, y le gusta salir a caminar (to walk) con Rover, su (3) __________. Tengo una hermana que se llama Lucía. Tiene el (4) __________ castaño. Mi mamá es delgada. Ella usa (wears) (5)__________ cuando lee novelas.

Complete each statement by typing the missing words in the space to the right. Be sure to include the definite article. The first one has been done for you. 1. La sobrina

Each of the statements below are false. Refer to the floorplan to correct them so that they are true. Re-type the corrected statement below the false one, and change the font color. 1.Hay cuatro habitaciones en la casa. 2.La casa tiene dos baños. 3.La alfombra está encima de la mesa en el comedor. 4.La cocina está al lado del garaje. 5.La casa es bastante grande.

Insert a text box to the right and write 5 statements that are true based on the floorplan provided. Use your notes- no translators!

Possessive Adjectives- Complete each statement with the correct possessive adjective. Type answers in the textbox below. The first one has been done for you. 1. su

Beside each statement, type in the most logical room of the house. Be sure to change the font color. The first one has been done for you. There should be no repeats. Donde hay muchas plantas: el jardín El cuarto donde duerme Juanita: Donde mis padres ponen los carros: Donde me lavo (I wash my) el pelo: El cuarto donde preparamos la comida: Es donde comemos cuando hace buen tiempo: El cuarto donde vemos television: Es donde comemos por la noche:

Choose the correct verb to complete each statement by changing the font color. The first one has been done for you. Marta __________ a la música. a. come b. escucho c. habla d. escucha Tú __________ con tu familia los fines de semana. a. paseas b. pasea c. escuchas d. vende Miguel y yo __________ en la piscina cada sábado durante el verano. a. cortas b. nadamos c. sacamos d. dibujo Nosotros __________ en el parque. a. viene b. somos c. corremos d. corro Mario y yo __________ en el campo. a. cortamos b. nadamos c. vivimos d. sacamos

Mi hermana __________ una computadora. a. quiere b. viene c. baila d. comes Usted __________ mucho por la tarde los sábados. a. saco b. duermes c. saca d. duerme Yo __________ a mi casa. a. sirve b. vuelves c. pide d. vuelvo Tú siempre __________ con tus primos en el centro comercial. a. pides b. almuerzas c. escribes d. almuerzo Los domingos, mi hermana y yo no __________ hasta tarde. a. dormimos b. pido c. sacamos d. tenemos

Cuando __________, no tengo ganas de salir. a. llueve b. llueves c. camino d. baila Yo __________ mi tarea todos los días. a. nado b. empieza c. hago d. duermo Ana y Susan __________ comer la comida china. a. tienen b. quiere c. quieren d. quieres. Ustedes __________ francés. a. comen b. entienden c. bailan d. alquilan Juan, Marco y Carlos __________ a las diez de la mañana. a. meriendan b. traen c. traigo d. meriendo

Ella __________ la comida. a. patina b. pide c. practica d. baila Yo __________ una casa blanca. a. vengo b. tengo c. salgo d. trabajo Ella __________ a las nueve. a. sale b. salen c. trae d. conoce Yo __________ la mesa. a. trabaja b. pongo c. trabajo d. tengo hambre Yo no __________ mucho de computadoras. a. tiene b. vengo c. soy d. sé