Chapter 6 Test Review 50 points LAB DAY. Cultura -Segovia Most travelers and tourists take the train to travel between Madrid and Segovia. TRUEFALSE The.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Irregulars in the Imperfect
Advertisements

el pretérito o el imperfecto El pretérito habla de un tiempo específico en el pasado. Viajé a Costa Rica el verano pasado. Viví en España un año. Comieron.
El imperfecto Preterits Crazy Uncle. ¡NO sé nada! Cuando tenía 7 años, siempre hablaba con mis amigo; sin embargo, ahorra les habla por el telefono porque.
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Respuestas al study guide
4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
Riesgo Capítulo 1 VocabularioMás Vocabulario Preterito irregular Mas preterito irregular El imperfecto El Cuento
El repaso del pretérito y del imperfecto
Los recuerdos I know how to respond to ¿Cómo eras de niño/a? I know vocabulary to describe personalities. I know the irregular verbs of the imperfect.
EL IMPERFECTO The imperfect is used to talk about actions that happened regularly in the past, such as used to do something and was/were + -ing words For.
Warm-up 8/21/13 Answer the following questions in Spanish:
Cuando ____ niña era.
Lección 9 Tarea 9.1 Irregular preterites
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
Powerpoint Jeopardy Los estudiosUna Vida SanaEn la ciudadLos Mandatos Formales de “Usted” El Pretérito/ El Imperfecto
Click to begin. Click here for Final Jeopardy Preterite 10 Point 20 Points 30 Points 40 Points 50 Points 10 Point 20 Points 30 Points 40 Points 50 Points.
Ven conmigo 2 Capítulo 7 El imperfecto.  You have already learned the preterite tense, which is used to describe events that started and finished in.
El Examen de Repaso What you need to know for the test.
Practice distinguishing between the preterite and imperfect tenses.
Calentamiento (Use p. 237) Write five sentences saying what you liked to do when you were a child. Cuando era Me gustaba… (I used to like…) Me.
El imperfecto Español 3-3 Unidad 2. In Spanish, there are two simple tenses used to express the past tense. They are the preterite, which we learned in.
El imperfecto.
El Imperfecto Español 2. Notas – el imperfecto p. 210, 212, 222 Imperfect tense -Describes the past -Tells what people used to do -Tells what things used.
Hoy es lunes el seis de abril Learning target: I can use the preterite of querer, saber, and estar to talk about feeling a certain way for a given period.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
Hoy es martes el siete de abril 7/4/2015 Learning target: I can conjugate the verbs creer, leer, construir, oír and caerle, a uno. Do now: Answer the following.
Notas – el imperfecto p. 210, 212, 222 Imperfect tense
Unidad 3.2 Test Topics/Format. Test Topics 1.Family Vocabulary 2.Dates/Months of year 3.Possession with “de” 4.Possessive Adjectives (mi, mis, tu, tus,
Review for Chapter 1 Test 50 pts.. Escuchemos 10 pts.
Examen Lección Preliminar pgs
Chapter 10: El pretérito versus El Imperfecto Ven Conmigo Level 2 May 10, 2013.
R EVIEW FOR C HAPTER 6 TEST 50 points. S EGOVIA (P AGINAS ) 4 POINTS Most travelers and tourists take the train to travel between Madrid and Segovia.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
¿Cómo te pusiste cuando…? Verbos Querer, Saber y Poder en el pretérito.
Me llamo _________ Clase 701 La fecha es el 16 de enero del 2014
Toca y Toma Pretérito Irregular. Juan no (querer) ir a la fiesta.
Culture p. 1 In Uruguay and Chile, students begin school in ____. In Colombia, there are ___ schedules. (1/6/14)
PRÁCTICA PARA EL EXAMEN DE HABLAR Preguntas para los amigos.
Chimi churri 6.2. ¿Cómo eras en aquel entonces? Era muy jugetón(a). Siempre contaba chistes y hacía travesuras.
¿Cómo eras en aquel entonces? (What were you like back then?) -Era… To describe people/things in the past: ¿Y tus amigos? ¿Cómo eran? - Mi mejor amigo/a.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
El repaso del pretérito y del imperfecto. El Pretérito Fill in the blanks with the correct conjugations of the verbs. Fill in the blanks with the correct.
Nosotros siempre _________ (salir) con nuestros amigos salíamos.
Personal a & Direct Object Pronouns. Rewrite the sentences using the direct object pronoun. 1.Ella invita a Juan y Gabriel a la fiesta. Ella los invita.
S PANISH 2 Test R EFLEXIVE VERBS AND VOCABULARY Write a sentence conjugating the verb and completing the sentence with a vocabulary word.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
EL IMPERFECTO/ IMPERFECT TENSE: AR: -aba/-abas/-aba/- ábamos/-aban. IR/ ER:-ía/-ías/-ía/ - íamos/-ían.
Hazlo Ahora.
Review for Chapter 2 Test
¿Cuáles son los estándares? MLI.IP1G Ask questions and provide responses based on suggested topics MLI.P1B Give basic information about self and others.
Recuerdos = ________________________________ Capítulo 6 (libro 2)
CALENTAMIENTO HOY ES MARTES, EL 12 DE ENERO Identifiquen
Review of preterite Yo nadarComer vivir Tú Él Ella Usted Nosotros Ustedes ellos/as } } nadé nadaste nadó nadamos nadaron comíviví comisteviviste comióvivió.
Choose the best vocabulary Word or phrase to fill in the blanks. 1. Magdalena no hace nada. Es una persona muy ________. 2.Carmen hace ejercicios todos.
abrazar(se) besar(se) darse la mano despedirse.
Me llamo _________Clase 702 La fecha es el 16 de enero del 2014 Propósito # 42: ¿Qué haces en casa después de las clases? Actividad Inicial:  Completa.
5 de noviembre. Warm-Up #41 Answer the following questions in a complete sentence using vocabulary terms. 1. ¿Cómo es tu habitación? 2. ¿Qué quehacer.
Vámonos Match the vocab term to the appropriate definition or description in Spanish. Write the word and the definition/description. 1) cantar en el coroa.
Grammar review ch6. Stem changing verbs in the preterite vestirse pedir servir dar.
Tarea diaria 3.8 First, conjugate the verb in the irregular preterite form. Then answer the following questions using the preterite. See page 158 Text.
ESPAÑOL II WAR 6.2. FILL IN THE BLANK BASED ON THE PICTURE BELOW: 1. Frederico era un hombre muy ____________________. impaciente.
Review for Chapter 1 Test 45 pts.. Escuchemos 10 pts.
¿Cómo se dice? Estudiante A: ¿Cómo se dice ______? Estudiante B: Se dice ________. Estudiante B: ¿Cómo se dice ______? Estudiante A: Se dice ________.
11 de enero. Warm-Up #60 Write out the sentence. Use the preterite. (They are all irregular.) 1.El médico me _______ (decir) que no debo jugar este semestre.
Irregular imperfect verbs. 2 past tenses In Spanish, there are two past tenses: Preterite - used for actions that began and ended at a definite point.
25 DE FEBRERO. Warm-Up #85 Complete the sentence with a vocab term or phrase. Write out the sentence. 1. De niño(a), soñaba con ser El día de mi.
Transcripción de la presentación:

Chapter 6 Test Review 50 points LAB DAY

Cultura -Segovia Most travelers and tourists take the train to travel between Madrid and Segovia. TRUEFALSE The alcazar de Segovia is located at the highest point in the city. TRUEFALSE The Catedral de Segovia is located where the Eresma and Clamores rivers meet. TRUEFALSE The aqueduct in Segovia is still standing due to the way in which the stones were placed in perfect balance. TRUEFALSE

Vocabulary carreras, dibujos animados, la cuerda, travesuras, astronauta Mi hermano menor hacia muchas ____________ de ni ñ o.

The imperfect (5 pts.) Multiple Choice Ana siempre _______________ a) era b) ibas c)veia dibujos animados. Eras) b) Iban c) Ibas a la playa todos los veranos cuando eras joven?

Answer the following in complete sentences: ¿ Hac í as travesuras cuando ten í as diez añnos? Si/ no hac í a travesuras cuando ten í a 10 a ñ os. ¿Que quer í as ser de niño (a)? De niña yo quería ser _____________. ¿Como eras en aquel entonces (back then)? Era _________________ cuando era ni ñ a. ¿Como eran tus amigos? Mis amigos eran________________________. ¿Como te sentiste cuando supiste una buena noticia? Me sent í __________________________.

Answer the questions in complete sentences using the words in parentheses. (5 points) PRETERITE 1. ¿ Que hicieron Uds. cuando su equipo perdio el campeonato (ponerse)? Nos pusimos muy tristes. 2. ¿Como reaccionaste cuando Maria se fue a Venezuela ? (sentirse) Me sent í muy deprimida. 3. ¿Que hicieron tu y tu hermana cuando se reunieron despues de muchos a ñ os? (abrazarse) Nos abrazamos. 4. ¿Cuando supiste la noticia del nacimiento de tu hermana? (saber) Yo supe la noticia ayer/el domingo, etc… 5. ESTAR

PRETERITE (4 pts.) quererponerseoirconstruir quiseme puseo íconstruí quisistete pusisteo í steconstruiste quisose pusooy óconstruyó quisimos nos pusimoso í mosconstruimos quisieronse pusieronoyeronconstruyeron

IMPORTANTE STUDY 6.1 and 6.2 VOCABULARY Page 237