Spanish III Honors Week 26. Para Empezar 1 de marzo Responde a la pregunta en frases completas: ¿Cómo fue tu fin de semana?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Advertisements

Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Vámonos  Future Tense In English, write down three complete sentences about what you will do in the future. Example → I will earn a master’s degree in.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Week 25 Spanish III Honors. Para Empezar 22 de febrero Based on the corresponding information, guess what each person will grow up to do. Use the future.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Week 24 Spanish I. Para Empezar 16 de febrero Please translate the following sentences into Spanish: 1)I like to play soccer and my best friend likes.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Las Palabras Interrogativas
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
Español 3Honores – Semana 7 del 9/19 – 9/23
Las Palabras Interrogativas
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Para Empezar veintiseis de septiembre
1.12 Repaso 2 de septiembre.
April 8th “C day” classes (45 min.)
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Para Empezar siete de diciembre
Unidad 3: Somos estudiantes
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Write in Spanish (See pag 96)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Señora Daniele, Profesora de Español
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Las Palabras Interrogativas
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Las Palabras Interrogativas
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Transcripción de la presentación:

Spanish III Honors Week 26

Para Empezar 1 de marzo Responde a la pregunta en frases completas: ¿Cómo fue tu fin de semana?

Objetivo I can talk about my goals for the future.

Pregunta Importante ¿Qué son tus metas para el futuro? What are your goals for the future?

Metas sacar una buena nota en mis examenes aprender más sobre ______ tener éxito en mis clases moverme al próximo nivel to get a good grade to learn more about _____ to have success in my classes to get to the next level

Metas 1. Mi meta para hoy es _____________. 2.Mi meta para este clase es ____________. 3. Mi meta para esta semana es ____________. 4. Mi meta para colegio es ____________. 5. Mi meta para después de colegio ___________.

Para Empezar 1 de marzo Por favor traduzca las frases: 1.I hope that I earn a lot of money. (ganar) 2.I hope that I find love. (encontrar  ue) 3.I hope that I live a long life. (vivir) 4.I hope that I spend time with my family often. (pasar tiempo)

Post Assessment Schedule Monday- Speaking Assessment (Interviews) Tuesday- Speaking Assessment (Interviews) Wednesday-Reading Assessment Thursday- Writing Assessment Friday- Reflection/Finish any Speaking Assessments

seaseamos seasseaís seasean Ser (to be)

I hope that… 1.I am successful. 2.I am smart. 3.my sister is content. 4.they are not lazy.

¿Qué harás para alcanzar tus metas? Para alcanzar mis metas… In order to reach my goals…

Para Empezar 2 de marzo Please respond in English: Think about what you wrote in the “Letter to Your Future Self” Assignment. What proficiency level do you think you fall at and WHY?

THREE TEST GRADES 1)Speaking Assessment 2)Writing Assessment 3)Reading Assessment

Writing Proficiency Assessment Your school is expecting a few exchange students next fall. They will be arriving for the second quarter. In preparation for their arrival, your class has been asked to write letters to the new students in Spanish. Your assignment is to describe how you spend your time in a typical day and why. Based on where you live, what advice would you give to ensure a smooth transition for these students?

Speaking Proficiency Assessment ¿Puedes hablar un poco de ti? ¿Cómo es un día típica para ti? ¿Cómo fue tu verano? ¿Qué son tus planes para el futuro?

Reading Proficiency Assessment text in Spanish answering comprehension questions in English in COMPLETE SENTENCES

Para Empezar 3 de marzo What do these transition words mean? sin embargo aunque después también a veces cada día *If you finish this early, look over your outline from yesterday!!

New Bathroom/Hall Pass only 2 students per class period you MUST sign the pass BEFORE you leave the room if the pass is not completed, you will lose bathroom privileges

Debes… …caminar rapidamente en los pasillos …comer rapidamente porque hay muchos estudiantes en la cafetería …estudiar mucho …hacer tu tarea …preguntar cuando estás confundido …hablar a gente nueva

Para Empezar 4 de marzo Fill in the blank with the correct form of the verb— either FUTURE or SUBJUNCTIVE. 1) Es necesario que tú _________ (estudiar) mucho. 2) Ojalá que tú __________ (disfrutar) tu tiempo en Colómbia. 3) Este fin de semana yo __________ (hacer) mi tarea. 4) Es importante que tú ____________ (preguntar) cuando estás confundido.

Speaking Practice Scenario: You are interviewing for your dream job!! Take 10 minutes to prepare for the interviewing by prepping the following questions: 1)¿Qué hicíste el verano pasado? 2)¿Qué son tus planes/metas para el futuro? 3)¿Qué harás para alcanzar tus metas y sacar este trabajo?