FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

Review of nouns, articles, and the masculine/femeinine concept.
1 Los nombres en español Los nombres en español 2 ¿Cuál es?
This is an interactive presentation
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Los sustantivos y artículos en español.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Possessive Adjectives
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
Artículos indefinidos
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Direct Object Pronouns (DOPs)
Chapter 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE October 27 & 28, 2008.
The plurals of nouns and articles.
Título: Reglas gramaticales en español
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
¿Qué hay en el salón de clase?
Ser part 2. Subject Pronouns in Spanish Singular Plural_______ Yo = I Nosotros = We (masculine/mixed group) Nosotras =We (feminine) Tú = You Él=He Ellos.
Los adjetivos demostrativos
DEFINITE ARTICLES el, la, los, las.
Los artículos Understanding definite and indefinite articles.
Los Artículos Understanding Definite and Indefinite Articles in Spanish.
Capítulo 2.
1 CINCO MINUTOS Guess who the Hispanic American is: 1.First Hispanic to be appointed to Justice of the U.S. Supreme Court 2.Hispanic comedian who has.
The letters l and ll In Spanish, the letter l is pronounced much like the letter l in the English word leaf. Listen to and say these words: lechuga lunes.
Possessive Adjectives (Los adjetivos posesivos). mi tu su nuestro vuestro su (s) os, (a, as) os,(a,as) (s) These are two-form adjectives, which agree.
Determine the correct def. article/plural for each of the following ____ sistema ____ humanidad ____ estación ____ carro ____ agua ____ clase ____ tarea.
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
LOS ADJETIVOS THE ADJECTIVES.
Plurales y género 1) How to form plurals of nouns and adjectives & 2) How to know if a word is masculine or feminine.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Spanish Nouns Gender and Articles. Feminine Nouns Words that refer to females Words that refer to females Most words that end in –a Most words that end.
1 School Objects. Objetos Escolares (School Objects) la sala de clases classroom el estudiante / la estudiante student el profesor / la profesora teacher.
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
2B-3 Plural nouns and articles And showing ownership/possession And a review of contractions.
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
Cornell notes Spanish I
NOUNS MAKING NOUNS PLURAL PLURAL NOUNS IF THE NOUN ENDS IN: a vowel, add -s: libro / libros a consonant, add -es: profesor / profesores a -z, change.
NOUNS & ARTICLES SUSTANTIVOS Y ARTÍCULOS. In Spanish all nouns belong to 2 gender categories: _________________ or ________________ Masculine (masculino)
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Ejercicio #21 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy?
Español 1 El 7 de noviembre de 2012 Entrada: Una sala de clases [En el libro importante] Draw a sketch or floor plan of a classroom & label it in Spanish.
1 Definite and Indefinite Articles Articles Definite and Indefinite Articles Articles.
Tu sala de clases Part II.
To indicate Locations. Procedure: To indicate location you have to use: Verb "estar" (to be) + prepositions.
Tu sala de clases Part I.
There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
p. 41 Avancemos 2 Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. I bought some shoes. What is.
Gender and Number of Nouns
NOMBRES Y ARTÍCULOS. un carro unos carros.
Sustantivos= Nouns.
La vida universitaria. 20. En la clase 21. el aula 22. la puerta 23. el reloj 25. la pantalla 24. el televisor 28. la tarea 26. la videograbadora/
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Los sustantivos en español
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Quantity How much? How many?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
El calentamiento - el 6 de octubre 1.el bolígrafo la bolígrafo 2.la carpetaslas carpetas 3.el deporteslos deportes 4.el plumala pluma 5.las animaleslos.
Ser and Adjectives.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Transcripción de la presentación:

FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules about how nouns work I can remember words for items in the classroom I can describe what there is or isnt in the classroom or my bag PRIMERA ACTIVIDAD

¿Masculino o femenino? In Spanish, nouns (objects or things) are either masculine or feminine. Nearly all nouns that end in –o are masculine. Nearly all nouns that end in –a are feminine. el libro = the book la ventana = the window el libro = the textbook el cuaderno = the exercise book la puerta = the door la silla = the door

¿Singular o plural? To make a noun a plural – you normally just add an s There are some exceptions.If the noun ends in a consonant, add -es. If the noun ends in a z, change it to a c and add es. libro = book libros = books ventana = window ventanas = windows móvil = mobile móviles = mobiles ordenador = computer ordenadores = computers lápiz = pencil lápices = pencils

¿El, la, los o las? El means the – its for masculine words. los is the plural for the. La means the – its for feminine words. las is the plural for the. el libro = the book los libros = the books la puerta = the door las puertas = the doors

¿Un, una, unos o unas? To say a with masculine words, we useun. If we want to make this plural, we say unos. To say a with feminine words, we useuna. If we want to make this plural, we say unas. un libro = a book unos libros = some books una puerta = a door unas puertas = some doors

Escribe algunas frases sobre los imágenes.

¿tengo... / no tengo.... ? Look at the pencil case - watch the words appear – can you make a sentence? una regla una goma unas tijeras un compás una calculadora unos lápices de color un móvil

¿hay... / no hay.... ? Look at the classroom - watch the words appear – can you make a sentence? un ordenador dos puertas unos libros unas sillas una ventana

Con tu compañero/a, describe las fotos utilizando frases completas…

Persona A:¿En tu clase hay.....? una profesora? un ordenador ? un proyector? Persona B: En mi clase hay / no hay......

Persona A:¿En tu mochila tienes.....? una regla? un boligrafo ? un cuaderno? Persona B: En mi mochila tengo / no tengo......

I have a ruler A Tengo una regla B No tengo una regla C Tengo un regla ¿Qué has aprendido?

There is one female teacher A No hay una profesora B Hay un profesor C Hay una profesora ¿Qué has aprendido?

I have some books A Tengo unos libros B Tengo un libro C No tengo los libros ¿Qué has aprendido?

There are 10 tables A Hay doce mesa B Hay diez mesas C Hay diez mesa ¿Qué has aprendido?

There are 15 students A Hay quince alumnos B Hay catorce profesores C No hay quince alumnos ¿Qué has aprendido?

¿Qué has aprendido? 1)Nouns in Spanish are either ___?___ or ___?_____. 2)Nearly all feminine nouns end in the letter _?_. 3)To make a noun a plural you usually add _?__. 4)If you want to say the, you could use _?_/ _?_/ _?__ or __?__ 5)If you want to say some, you should use either _?_ /_?__.