Viviendo Saludable Sesión 5 Session 5 Repaso Review Etiquetas de Nutrición Nutrition Labels Pirámide de Comidas Food Pyramid Guide Costumbres que no.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Content Objective I will be able to DISTINGUISH the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to.
Advertisements

Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
And other verbs like gustar
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
In English, the equivalent is “to like”
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Los sujetos Subjects. Los sujetos singulares Yo = I Tú = You (informal) Él = he / Ella = she / Usted (ud) = you (formal)
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
Es malo para la salud es bien para la salud ayuda una dieta equilibrada no me gusta desayunar no tengo el tiempo es para ayudarte a concentrar es para.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Español I Repaso para el examen: Vocabulary er/ir verbs me/te gusta(n)/me/te encanta(n) Listening Comprehension Reading Comprehension (about 60 points)
Breakfast: el desayuno Lunch: el almuerzo Dinner: la cena Toast: una tostada Fruit Juice: zumo de fruta Roast beef/lamb/chicken/turkey: la carne asada.
Soy Señora Neumann. Soy una profesora inteligente. Enseño en la escuela de Warwick. En general, soy reservada y ordenada. Según mi familia soy perfeccionista,
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
gustar with infinitives
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: PorPara In this presentation, well look at how these two prepositions.
Gustar and Other Gustar-like Verbs
Subject Pronouns and Ser
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: Por Para In this slide show, well look at how these two prepositions.
The Present Tense of ir (to go)
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
Direct and Indirect Object Pronouns
Verbs with irregular YO forms. Regular –AR, –ER, and –IR verbs have regular endings in the yo form. For regular –AR, you drop the –AR and add the O ending.
Entrada: Mi presentación [En el libro importante] Answer the following questions about the speaking presentation for the final exam in complete sentences:
Repaso del vocabulario, y más descripción
Final Review Spanish 1. Why a final? The purpose of a final is to: – Measure what you have learned over the span of the class. – Allow time to review.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Los interrogativos.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
Avancemos 2 – Unidad 1 Lección 1
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Clip Art UNIDAD 1 Lección 1 Table of Contents
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
Español 1 Doctora Tartaglione
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
To remember some words for food and drink To say what foods you like to eat and drink.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Unidad 3.1. To talk about foods and beverages To ask questions To say which foods you like and dont like Use interrogative words Use the verb gustar with.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
THIS IS With Host... Your Vocabulario de & Artículos Describing things ¿por qué? & porque Gustar Random.
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
Infinitive Uses of Verbs Gabe Funtanilla. Infinitive Verbs  Infinitive verbs are the most basic verb forms. They always have one of three endings: -ar,
Actividades que me gustan hacer en mi tiempo libre. I can invite someone to an activity or suggest that we do an activity. I can talk and write about what.
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Las Preguntas (the questions) pg
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
Active Play for 2-4 year olds Transparency 1 Active kids are healthy kids. Los niños activos son niños saludables. Juegos Activos para los niños de 2-4.
What are subject pronouns??? They replace the subject in the sentence. For example: IWe You HeThey She.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Viviendo Saludable Sesión 2 Session 2 2 Introducciones Introductions Nombre y cuantos niños Name and how many children ¿Qué espera usted de esta clase?
1 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
Ch. 5 – Talking about what you and your friends like to do together and during a typical week.
First Grade Dual High Frequency Words
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Transcripción de la presentación:

Viviendo Saludable Sesión 5 Session 5

Repaso Review Etiquetas de Nutrición Nutrition Labels Pirámide de Comidas Food Pyramid Guide Costumbres que no son muy sanos Habits that are not healthy ¿Preguntas? Questions

Los Ambientes de Su Niño(a) Your Childs Environment Su Casa (your home) La Casa de Familia / Amigos (family/friends) La Escuela (school) La Vecindad (the neighborhood) Proveedores de servicios médicos (health care providers)

Su Casa Your Home Usted manda (You are the boss) Quiera y acepte a su niño(a) (Love and accept your child) Recompense con amor y tiempo juntos no con comida (Reward with love and time together not food) Goce de comidas con toda la familia (Enjoy meals with the whole family)

Su Casa Your Home Sea Un Modelo ( You are the role model) –Si no quiere que se lo coman no lo compre If you dont want them to eat it dont buy it –No esconda comidas Dont hide foods –Coma una variedad de vegetales y frutas Eat a variety of fruit and vegetables –Coma con la familia Eat with the family

Casa de Familia / Amigas (Friends/Family members home) Eduque a los demás sobre la nutrición y hábitos saludables Educate others about nutrition and healthy habits Eduque a los demás sobre lo que prefiere en cuanto al ambiente de su niño(a) Educate others on your preferences for your child

Actividad 1 Family Meals

La Vecindad (the neighborhood) Supermercados Supermarkets Parques Parks Programas de deportes Sports programs Comidas rápidas / Comerciales Fast foods / Commercials Acera para caminar Sidewalk Seguridad Safety Señales de tráfico Traffic signals

Abogando (Advocating) Necesitan oír su voz (your voice needs to be heard) La ciudad puede ayudar con: The city can help with –Luces en las calles street lights –Reparación de aceras sidewalk repair –Árboles en la vecindad trees in the neighborhood –Pandillas / Crimen gangs and crime –Más parques y lugares donde jugar more parks and places to play

Profesionales de Salud (health professionals) Doctor doctor Enfermera nurse WIC Nutricionista nutritionist

Tomando Cargo (Taking charge) Pida un intérprete si lo necesita Ask for an interpreter if you need one Haga Preguntas Ask questions Entienda la lengua Know the language –¿Qué es normal? What is normal?

Los Niños Pueden Crecer a una Estatura Apropiada Para Ellos Children May Grow Into Their Weight Esta información ayuda a su médico a saber si el peso de su niño(a) es un problema This information will help your doctor know if your childs weight is a problem Muchos niños que están sobrepeso crecen bien sin ningún problema de salud Many overweight children will grow well with no health problems

Tomando Cargo Taking Charge Su meta es tener un niño(a) saludable Your goal is to have a healthy child Si está preocupado por el peso If you are worried about your childs weight –Hable con su doctor talk to your doctor –Pida exámenes para comprobar si hay problemas de salud Ask for exams that show if your child has a medical condition Colesterol (para los niños) Cholestorol (for kids) Presión Alta (para adultos) Blood pressure (for adults) No use dietas para niños sin consultar con un doctor y un nutricionista Dont use diets for kids without consulting with a doctor and a nutritionist

Actividad 3 Ejercicio

La Escuela The School Programa de Comida Food Services Program –Desayuno Breakfast –Almuerzo Lunch ¿Qué les gusta / no les gusta? What do you like / dont like

La Escuela No se debe recompensar con comida –Pizza Parties Do not reward with food (pizza parties) Comidas que se venden en la escuela Foods sold in schools No se debe usar el ejercicio como castigo Do not use exercise as a form of punishment

Buenas Noticias Empezando en el 2007 en todas las escuelas en California no se puede vender bebidas y comidas que no son saludables durante el día de la escuela. Starting in 2007 all schools in California are not able to sell foods or drinks that are not healthy during the school day.

Tomando Cargo TAKING CHARGE Mire al calendario de comidas con su niño(a) para cada día Go over the food calendar with your child for whats served each day. Si hay comidas que no le gustan, usted puede mandarle comida de casa If there are foods he/she doesnt like you can send food from home Mande bocadillos saludables con su niño(a) a la escuela Send healthy snacks with your child to school

Tomando Cargo TAKING CHARGE Hable con su niño(a) sobre qué clase de comida o bocadillos puede comprar después de la escuela Talk with your child about foods and snacks he/she can buy after school Alente a otros padres y PTA a que vendan y traigan comidas saludables Encourage parents and the PTA to sell and bring healthy foods Pídale al profesor que no le quite el recreo a su niño como forma de castigo Ask your childs teacher not to take away recess as a form of punishment

Recuerde… REMEMBER… ¡El comer saludable y hacer ejercicios regularmente son buenas costumbres no sólo para los niños, ¡El comer saludable y hacer ejercicios regularmente son buenas costumbres no sólo para los niños, Healthy foods AND regular exercise are good habits not only for children, …pero también para la familia entera! but also for the entire family!

Preguntas Questions

This presentation was created by the Montebello Collaborative for a Fit and Healthy Future and has been revised by Piper Mattson, Nutrition Education Specialist at MUSD and Gema Morales-Meyer, Community Liaison Public Health Nurse from LA DHS Public Health, Service Planning Area 7.