La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Content Objective I will be able to DISTINGUISH the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Content Objective I will be able to DISTINGUISH the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to."— Transcripción de la presentación:

1 Content Objective I will be able to DISTINGUISH the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to discuss needs by using the sentence starter: Es necesario que + subject + verb.

2 martes: 8/2/12 Content Objective I will review how to conjugate and utilize Subjunctive Verbs. Language Objective I will be able to express opinions with the Subjunctive & Impersonal Expressions such as: Es bueno que & Es malo que.

3 The Subjunctive with Impersonal Expressions
Sra. Lear Español 2 Unidad 3 Etapa 3

4 You already know how to form usted commands
You already know how to form usted commands. You form the subjunctive the same way. For –ar verbs, take The yo form, drop the -o and add endings with –e. For –er, ir verbs, take The yo form, drop the -o and add endings with –a.

5 Remember…. ar = e er,ir=a …take the opposite ending.

6 You use the indicative to make a plain statement of fact.
Haces ejercicio. You use the subjunctive after verbs & expressions that involve uncertainty. Es necesario que (tu) hagas ejercicio. In the second example, a person needs to exercise, but it is uncertain that the person will.

7 Impersonal expressions such as es necesario que are often followed by the subjunctive because they create uncertainty about what will happen.

8 To form the subjunctive… Put the verb in the yo form (present tense)
drop the –o add the opposite ending

9 The present subjunctive of regular verbs
-ir hablar comer escribir yo hable coma escriba hables comas escribas él,ella,Ud. hable coma escriba nosotros(as) hablemos comamos escribamos vosotros(as) habléis comáis escribáis hablen coman escriban ellos,ellas,Uds.

10 llegar llegue buscar busque cruzar cruce
Remember that, as with usted commands, you have to change the spelling for some verbs to keep the pronunciation the same (orthographic Spelling Changes). llegar llegue buscar busque cruzar cruce

11 Conjugate the following verbs using the present subjunctive.
Time to practice… Conjugate the following verbs using the present subjunctive. Tener- to have Sacar-to take Hacer-to do

12 Tener- to have Tenga tengamos Tengas tengáis Tenga tengan
Check your answers… Tener- to have Tenga tengamos Tengas tengáis Tenga tengan Sacar- to take saque saquemos saques saquéis saque saquen Hacer- to do haga hagamos hagas hagáis haga hagan

13 (No) Es necesario que los profesores hagan la clase divertida.
Today’s assignment: p.232 ACTS 8 1-6 ACT Presenta tu opinión, haciendo oraciones afirmativas o negativas con es necesario que y el subjuntivo. Modelo: yo: cocinar bien Notice we used the opposite ending. Es necesario que (yo) cocine bien. or… No es necesario que (yo) cocine bien. 1. los profesores: hacer la clase divertida (No) Es necesario que los profesores hagan la clase divertida.

14 Today’s assignment: p.234 ACT 11 1-6
ACT 11 Opiniones modelo: los estudiantes/usar Internet en sus estudios. Es importante que los estudiantes usen Internet en sus estudios. 1. yo/ preparar para los exámenes 1. Es importante que yo prepare para los exámenes.

15 ….ayuden en casa. …que yo gane…. …tenga buena personalidad. …estudien ..que nosotros trabajemos. ….que tú escuches …que nosotros comamos en clase. Es ridículo que ustedes griten en clase. …reciban… ..que yo hable.


Descargar ppt "Content Objective I will be able to DISTINGUISH the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to."

Presentaciones similares


Anuncios Google