RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
Advertisements

RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE ZARAGOZA SPAIN RENAISSANCE.
Delegación de Promoción Económica y Empleo: Servicio de Creación y Consolidación de Empresas CIE Diputación COMPANIES CREATION AND CONSOLIDATION EMMA June.
ETDF. European Training and Development Federation. Rome 31 March & 1 April 2011.
Review: Direct Object Pronouns
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
SECRETARÍA DE ESTADO DE CAMBIO CLIMÁTICO DIRECCION GENERAL DE CALIDAD Y EVALUACION AMBIENTAL PRESENTATION BY SPAIN TO THE EXECUTIVE BODY FOR THE CLRTAP:
MEXICAN CUSTOMS UPDATE
Paola De Castro, Daniela Marsili, Elisabetta Poltronieri Istituto Superiore di Sanità – Italia Paola De Castro, Daniela Marsili, Elisabetta Poltronieri.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco 1 WP 1.5 Description of work (month.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
Fundación Comunidad Valenciana – Región Europea FCVRE Fundación Comunidad Valenciana – Región Europea RENEWABLE ENERGIES IN THE FINANCIAL.
Fundación Comunidad Valenciana – Región Europea FCVRE Fundación Comunidad Valenciana – Región Europea Project Forum Corner Which kind of.
Grid Initiatives for e-Science virtual communities in Europe and Latin America WP2 - Dissemination and Outreach STATUS REPORT Herbert.
E-science and technology infrastructure for biodiversity research Wouter Los, Marian Ramos & Enrique Alonso.
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
In your Viva on the contenido page, write: El calendario y los númerospágina dos Remember to use different colors when writing vocabulary and on your.
CORDOVA SOCIAL STUDIES TODAYS DATE IS WEDNESDAY, DECEMBER 05, 2012 Essential Question #66 DO NOT WRITE ON THE HANDOUT What are todays Learning Targets?
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
UN VIAJE A ESPAñA WEBQUEST POR SRA. SMITH IntroductionIntroduction|Task|Process|Evaluation|ConclusionTaskProcessEvaluationConclusion.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Bellwork Change the following verbs to informal commands. 1. hablar 2. tomar Make commands with pronouns attached. 1. beber/ la 2. comer/ los.
Canada-Argentina Capacity Building Initiative (CACBI) Iniciativa Argentino-Canadiense de Mejora de las Capacidades para el Mecanismo para un Desarrollo.
Texas Missions Project
Hoy es martes, el diez de septiembre
Enfoque: marte, el 3 de junio, 2008 (dos mil ocho) Complete Overhead (UTB #17) in Notas.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Constitution Defender Region 1 Constitution Guide Constitution Navigator 1 C-BORGs (Constitution-Bill of Rights) Graduate Supporters Future Voters Constitution.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
Colegio Lux Mundi Cambridge English School
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Present Progressive Spanish 2- Ms. Labrador. The present progressive is formed by combining the verb "to be" with the present participle. (The present.
Fundación Comunidad Valenciana – Región Europea FCVRE Fundación Comunidad Valenciana – Región Europea Fundación Comunidad Valenciana – Región.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
© 2013 Board of Regents of the University of Wisconsin System, on behalf of WIDA.
W ork & W itness Today. Ministerios Voluntarios/ Volunteer Ministries Mission Corps (NIVS) / Proyecto Abraham Work & Witness/ Trabajo y Testimonio Youthserve/
Work with partners from different schools 1)Me llamo Chris 2)Deduce el español y el inglés Por ejemplo: violencia = violence 2) ¿Notas unas similitudes?
General information about the Project The AESOP Project Project Description Objectives Partners Description of Work Expected Results Database Information.
Our first project: The iron. Name of the student: Miranda de la Torre Rivero. AVATAR.
Dissemination Strategy HDI Colombia Rural: Reasons for Hope Marco Stella Comunidad de Práctica - COP Gobernabilidad Democrática México DF, México Oct.
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
Workshop: Llevando Responsible Care y la Gestión de Producto a un nivel más alto en Sud América.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
Making Questions in Spanish. There are four different ways to ask questions in Spanish!
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.
L AS EXPRESIONES DE HACE CON EL TIEMPO Español II.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE ZARAGOZA SPAIN RENAISSANCE.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
¡Los Adjetivos!.
Ser - To be Soy Somos Sois Eres Son Es -____________ -____________
Para hacer ahora Identifiquen los números
Dear pupils: As you take part in the writing contest Les plumes du Caillou,you are to make your own web page – on the lagoon site- in order to present.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 cosas)
Empresas Alimentarias
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Transcripción de la presentación:

RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1 RENAISSANCE ZARAGOZA Progress Summary WP4 Juan Rubio del Val Jefe del Area de Rehabilitación Urbana y de Innovcación Residencial Sociedad Municipal de Rehabilitación Urbana de Zaragoza 5th RENAISSANCE meeting- Zaragoza 24-25/04/2008

RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 2 RENAISSANCE ZARAGOZA WP4 Dissemination Coordinator: Javier Celma Director of the Agency of Environment and Sustainability City of Zaragoza Speaker : Marisa Campillos Agency of Environment and Sustainability City of Zaragoza

RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 3 State of progress (4/2008) A-Local level (WP4.1): List of main activities foreseen to be done during 42 months Presentation of the project to the local community in neighbourhood meetings Publication of material for local information Paper and Electronic (Spanish) Newsletter Consolidation of Zaragoza material in Renaissance project web site Public presentation of the project to the educational community at the Picarral School, October 24th, 2007 Energy efficiency ordinance published in local web page Web page ALREADY DONE

RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 4 Analysis of progress B-International Level (WP4.2) Common dissemination strategy Web page in use and sending documentation

RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 5 Analysis of progress Highlight achievements Problems: residents opposed to the agreements reached. Strong points: going ahead with the project Weak points: the local presence in the project We are trying to improve the communication channel: meetings and dissemination guidelines

RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 6 Roadmap of key events or target groups (dissemination)

RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 7 Plans for the next 12 months Consolidation of the Web page Dissemination of the rehabilitation project for Cándido Domingo School Launching of the traveling exposition on energy Launching of the emblem for energetically intelligent homes Incorporation to the Web page of the energy saving calculation card (green home) Continue to include events related to the project in the agenda

RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 8 Conclusions An adequate advance We are working to improve coordination related to dissemination, being a transversal question in the project We will keep on working with the rest of European partners Partners involved AYTO – Ayuntamiento de Zaragoza ECODES – Ecología y Desarrollo EVZ – Ecociudad Valdespartera UoZ – Universidad de Zaragoza (Grupo de Energía y Edificación) Zaragoza Vivienda

RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 9