20 de agosto de 2015. Vámonos Grab a popsicle stick and write your name and class period on one side! Write out the sentences and complete with the correct.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Advertisements

Adjetivos.
Los Adjetivos. ¿Qué son los adjetivos?
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Do Now – Match subjects to the end of the sentence. 1. Yo 2.Tú 3.Ella 4.Nosotros 5.Vosotros 6.Ellos a.tienen una familia interesante. b.tiene una camisa.
Definite and Indefinite articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Los adjetivos en español
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Los Sustantivos y Los Artículos Nouns & Articles (uses with agreement)
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Noun-Adjective Agreement
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Noun Adjective Agreement!!!
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 16 de septiembre del 2014 Proposito # 5: ¿Cómo repasamos para la Prueba: Repaso A? Actividad Inicial: Write.
D ESCRIPTIVE A DJECTIVES Señora Villalobos
Los Adjetivos Demostrativos
Spanish 2 Objetivo: Students will pluralize nouns and articles in order to make nouns and adjectives agree in number and gender.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
Adjective Agreement.
Al fin de la clase hoy…. At the end of class today… 1.You will be able to make nouns and adjectives agree! 2.You will be able to combine SER with nouns.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Examen de unidad 1 leccion 2
Vámonos Write out the sentence with the correct form of “ser”. 1) Yo ______ de Puerto Rico. 2) Nosotros _____ de Nicaragua. 3) Marta _______ es España.
20 de agosto de Vámonos Write out the sentences and complete with the correct form of GUSTAR! (choosing between gusta/gustan) 1) Me _________ patinar.
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
ALC 112 Jueves el 10 de marzo. objetivo Yo puedo tomar notas de los sustantivos y adjetivos en español.
Vámonos Write out & complete these sentences with the provided verb: 1) Yo ______ muy feliz. (estar) 2) Anita _______ colombiana. (ser) 3) Carla y yo _____.
Repaso C. Standard 1.2: Students understand written and spoken Spanish Standard 1.3: Students present information in Spanish to the class Standard 4.1:
Unidad 9: Gramática A y B págs Español 4 de Honores.
3.2 el 13 de octubre. Vámonos Translate to Spanish: The girl is pretty. The boy is fat. The dog (perro) is ugly.
ADJECTIVE / NOUN AGREEMENT Review of articles definite/indefinite Definite articles in Spanish = el, los, la, las Indefinite articles in Spanish = un,
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. Los hombres son inteligentes. Yo llevo un zapato rojo. El doctor es alto y.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
SUStANTIVOS (Nouns) ¡Recuerda!: Nouns (person, place, thing) in Spanish have GENDER Por ejemplo… la casa, la escuela, la biblioteca, la hamburguesa are.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
 Proposito # 2: ¿Cómo continuamos el repaso ? L.O.: to recall the correct use of adjectives & gender/noun agreement Actividad Inicial:  Escribe las oraciones.
Vámonos Verbal Vámonos: 1) Tell me your age in Spanish 2) Tell me (in a complete sentence) a personality or character trait in Spanish (ej: I am short,
5.2 Possessive Adjectives. Vamonos Translate to Spanish: Jasmine's shoes Miguel's book Taylor's class.
Vamonos Let’s review the present progressive. Translate the following into Spanish. I am running (correr) You are eating We are dancing.
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Vámonos Match subjects to the end of the sentence. Write out at LEAST subject & verb. 1. Yo 2.Tú 3.Ella 4.Nosotros 5.Vosotros 6.Ellos a.tienen una familia.
Repaso. Tell me about your best friend. Write 5-8 sentences in Spanish. Be aware of spelling and punctuation. Se llama… Es de… Tiene ___ años. Le gusta…
Las Palabras Interrogativas Etapa Preliminar Español II.
Objetivo: expresar la edad (age), posesión y unas emociones. Standard: Communication 1.0 Students us formulaic language and phrases 1.1 Students engage.
Tener. Means “to have” yo tengo tú tienes usted él / ella tiene tener.
Lección preliminar -Un repaso de gramática. Conjugate the verb Yo _____ simpático. (ser)
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Español 1 lunes, el 25 de febrero 25/2/13 Tarea de hoy: p. 52 #16, p. 53 # Prueba de mañana: gender/# of adjectives.
Los adjetivos. La personalidad Los adjetivos artístico/a.
Spanish often uses with nouns. (especially when the noun is the subject of the sentence) There are 4 of them: el, la, los, las the definite articles.
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
Vamonos Which season do you think is represented by each picture? Answer in English
Vámonos Write out the sentences and complete with the correct form of GUSTAR! Me _________ patinar Te _________ los libros Le _________ la clase de español.
Vámonos a. tienen una familia interesante. b. tiene una camisa azul.
Escribe las horas siguientes en palabras (words) en español: 2:18 PM
Escribe los números 1-30 en tus notas:
Vámonos Escribe cinco hechos (facts) de si mismo (yourself) en español. They must be gramatically correct to get a stamp! You have ten minutes instead.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Translate the paragraph.
Transcripción de la presentación:

20 de agosto de 2015

Vámonos Grab a popsicle stick and write your name and class period on one side! Write out the sentences and complete with the correct form of GUSTAR! 1) Me _________ patinar 2) Te _________ los libros 3) Le _________ la clase de español 4) Nos _________ los deportes 5) Les _________ estudiar

Anuncios Internship: el 21 de agosto a las 4:15 Prueba: el 26 de agosto Duolingo: el 31 de agosto a las 4:15 Proyecto: el 1 de septiembre Examen: el 9 de septiembre

Nuestra Meta MLII.IP1 The students exchange spoken and written information in the target language, utilizing cultural references where appropriate. SWBAT use descriptive adjectives with correct placement and agreement.

Adjetivos Adjetivos son DESCRIPTIVOS La casa… blanca El apartamento… grande La chica… buena El maestro… interesante El adjetivo viene después del sustantivo The adjective comes after the noun

Adjetivos En español, hay palabras (words) femeninas y masculinas femeninamasculino Singular -a-o Plural -as-os

Adjetivos- excepciones Hay adjetivos que no terminan con “-o” Ej: trabajador/trabajadora Plural: trabajadores/trabajadoras Ej: gris Plural: grises Ej: fácil Plural: fáciles

Práctica #1 Cambia los adjetivos… gris  m, pl.  hablador  m, pl.  bonita  m, pl.  buenos  f, sing.  alegre  m, pl.  contentas  m, sing.  pacientes  f, sing.  aburrida  m, pl. 

Concordancia Concordancia means that the noun and the adjective have to match genders/# Una palabra femenina tiene que tener un adjetivo femenino o una palabra masculina necesita un adjetivo maculino Ej: una casa blanca Ej: un apartamento amarillo Una palabra plural tiene que tener un adjetivo plural Ej: unos chicos inteligentes

la mujer el chico los estudiantes el cuaderno la maestra la música los abuelos los pantalones las hermanas la calculadora el hombre la muchacha contento super rojo amarillo verde emocionado alto bajo feo bonito interesante azul Choose one noun and one adjective from each column to make fragments that agree! Write 12 fragments. Ex: la hija + bueno  La hija buena Práctica #2

Práctica #3: Lee & Responde Me llamo Isabel y soy una chica guatemalteca. Tengo quince años y vivo en un pueblo bonito en Guatemala. Yo vivo con mi madre buena, mi padre trabajador, mi hermana inteligente y mi hermano cómico. Yo voy a una escuela muy grande, y tengo muchas amigas simpáticas. Yo soy muy estudiosa y quiero ser una maestra excelente. Answer in complete sentences in Spanish: 1) ¿Cómo se llama la chica? ¿Cuántos años tiene? 2) ¿Cómo es la chica? ¿Cómo es su familia? ¿Cómo son sus amigas? Descríbelos. 3) ¿Qué quiere ser la chica?