FRACTIONS. Exercise 1 Miguel, Fátima y Chen comparten una pizza. Miguel se come la parte verde, y Fátima la amarilla. ¿Qué fracción de la pizza le queda.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hora es?. When you tell time in Spanish you use es when it is one oclock and son when it is any other number/hour. It is one oclockEs la una. It.
Advertisements

Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
In it to win it. Soy Dale … Responde a las preguntas : Tenéis solo 10 minutos. Cuando la alarma suena, los que están en las sillas ganan.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
How to tell time in Spanish
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Mexico Chances for Wind Power
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
REPASO: Plural Definite Articles Masculine los Ex: los cuadernos Feminine las Ex: las camas.
ALC 20 lunes el 28 de septiembre. Objetivos Review and learn – ordinal numbers 1 st -10 th – classes for class schedule – the conjugation of tener By.
Beginning Low ESL Teacher
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Types of questions Generally speaking, there are three types of questions Tag Sí/no Information seeking.
Objective: to be able to tell time in Spanish. Bellwork Bellwork 1.What is the difference in Spanish between writing 25 and 35? 1.What is the difference.
Recuerda que las palabras: Some expresa en Español: algunas / os y Many expresa en Español: muchas / os. Éstas palabras las usamos para expresar cantidades.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Nouns Contable Uncountable.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
El Enfoque: miércoles, el 27 de enero ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils No talking Start completing Enfoque.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
1 Usages of the Verb IR Spanish One ch.4A 2 IR is an irregular verb: voyvamos vas----- vavan.
Subject Pronouns and Ser
Unit 4 ~ Getting Around ~ Clothes & Food la ropala comidalos colores el abrigolos pantalones cortos el agua rojo los aretesla ropa interior el jugo anaranjado.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? Es la una. It is one oclock. Son las dos (tres, cuatro…) It is two oclock. Son las dos y cuarto. It is 2:15.
Hazlo ahorael 14 de mayo Objetivos: SWBAT recognize different Spanish-speaking countries & currencies. SWBAT understand currency conversion. Write 3 sentences.
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Trabajo de timbre Escribe los países de América Central, América del Sur, el Caribe, Europa y África que hablan español.
3 Las Compras Para La Escuela In this chapter you will learn to: identify and describe school supplies identify and describe articles of clothing shop.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Aventura El Vuelo Situaciones 1, 2 y 3 Conversaciones Dirigidas
¿Cuándo es el cumpleaños de _________? El cumpleaños de _____ es…
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
La heladería La frutería
Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.
Interrogativos Capitulo 4A.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
¿Qué hora es? (What time is it?)
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Span 1401 Calentamiento: traduce…(translate) This book is mine (mío), but that (one) is his (suyo). This house is pretty, but that (one) is prettier. These.
¿Qué hora es? What time is it? How to say time in Spanish?  Son las ______. (It is……)  Es la _______.(only with 1 o’clock) ¿Qué hora es? (what time.
El 9 de septiembre viernes Calentamiento
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
“La comprensión interdisciplinaria es la capacidad de integrar conocimientos y formas de pensar de dos o más disciplinas para crear una nueva perspectiva.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
A Test of People and Places Along the Texas-Mexico Border Alberto Dávila Neuhaus Center for Economic Education University of Texas-Pan American.
THIS IS With Host... Your VocabularioVocabulario 2 ArticulosTener and Idioms Obligation Cuanto, Mucho, Poco.
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
QUANTIFIERS.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Español 2 19 de septiembre de La campana Hoy es viernes el 19 de septiembre de ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El.
Adding and Subtracting Like Fractions. Warm-Up A bread recipe calls for the ingredients below together with small amounts of sugar, oil, yeast, and salt.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Quantity How much? How many?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
ALC 57 Hoy es jueves el 23 de febrero Traduce las interrogativas. ½ off for not punctuating or accents in the correct spot.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

FRACTIONS

Exercise 1 Miguel, Fátima y Chen comparten una pizza. Miguel se come la parte verde, y Fátima la amarilla. ¿Qué fracción de la pizza le queda a Chen? La pizza ha costado 12. Deciden pagar cada uno según la cantidad que han tomado. ¿Cuánto debe pagar cada uno?

Solución a) A Chen le quedan Miguel Fátima Chen Solución b) Miguel paga 4, Fátima paga 3 y Chen 5

Exercise 2 A CD costs 25. The shop owner gets one tenth of the sale price, two fifths are for the artist and the rest goes to the record company. How much money does the artist get? What fraction of the sale price does the company get?

Exercise 2 for the artist a) The artist gets 10 b) The company gets one half of the money

Exercise 3 El presupuesto de un pequeño periódico se divide de la forma siguiente: tres quintas partes para el alquiler del edificio y la maquinaria; una cuarta parte para el salario de los empleados y la décima parte para gastos de transporte. El resto del dinero se destina a gastos de material fungible (papel, bolígrafos, cuadernos, etc...) a.¿Qué fracción del presupuesto se usa para comprar materiales? b.El alquiler del edificio y la maquinaria es de al año. ¿A cuánto asciende el presupuesto anual del periódico?

Exercise 3 El presupuesto de un pequeño periódico se divide de la forma siguiente: tres quintas partes para el alquiler del edificio y la maquinaria; una cuarta parte para el salario de los empleados y la décima parte para gastos de transporte. El resto del dinero se destina a gastos de material fungible (papel, bolígrafos, cuadernos, etc...) a.¿Qué fracción del presupuesto se usa para comprar materiales? b.El alquiler del edificio y la maquinaria es de al año. ¿A cuánto asciende el presupuesto anual del periódico? Solución a) Se usa 1/20 del presupuesto para comprar material fungible.

Exercise Solución b) El presupuesto anual es de El presupuesto de un pequeño periódico se divide de la forma siguiente: tres quintas partes para el alquiler del edificio y la maquinaria; una cuarta parte para el salario de los empleados y la décima parte para gastos de transporte. El resto del dinero se destina a gastos de material fungible (papel, bolígrafos, cuadernos, etc...) a.¿Qué fracción del presupuesto se usa para comprar materiales? b.El alquiler del edificio y la maquinaria es de al año. ¿A cuánto asciende el presupuesto anual del periódico?

Exercise 4 A merchant ship transports a load of 9,000 tons. The load is distributed on the three decks. The lower deck has space for two fifths of the load, and the medium deck for one third. a.What fraction of the load is in the upper deck? b.How many tons are in each deck? Answer: The upper deck carries 4/15 of the load

Exercise 4 A merchant ship trasnports a load of 9,000 tons. The load is distributed in the three decks. The lower deck has space for two fifths of the load, and the medium deck for one third. a.What fraction of the load is in the upper deck? b.How many tons are in each deck?

Exercise 5 In an UNHCR camp (United Nations High Commissioner for Refugees), three out of five people are children. a.Two thirds of the adults are women. What fraction of the total number of refugees are men? b.There are 4500 women. How many children are there?

Exercise 5 In an UNHCR camp (United Nations High Commissioner for Refugees), three out of five people are children. a.Two thirds of the adults are women. What fraction of the total number of refugees are men? b.There are 4500 women. How many children are there?

Exercise 5 In an UNHCR camp (United Nations High Commissioner for Refugees), three out of every five people are children. a.Two thirds of the adults are women. What fraction of the total number of refugees are men? b.There are 4500 women. How many children are there?

Exercise 5 In an UNHCR camp (United Nations High Commissioner for Refugees), three out of every five people are children. a.Two thirds of the adults are women. What fraction of the total number of refugees are men? 2/15 of the refugees are men

Exercise 5 b. There are 4500 women. How many children are there? 4500 women = 4/15 of the refugees 9/15 of the refugees = ? children 4500 : 4 = · 9 = Answer: There are children