I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to its ________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.
Advertisements

Review of nouns, articles, and the masculine/femeinine concept.
Propósito # 24: ¿Cómo terminamos el repaso para la Prueba 5: U3?
1 Los nombres en español Los nombres en español 2 ¿Cuál es?
Accents and Punctuation
Spanish IV. Escribiendo/Pecados Acuerdo del género Acuerdo de la pluralidad Acuerdo del tenso.
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Los sustantivos y artículos en español.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Artículos indefinidos
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
The plurals of nouns and articles.
The Plurals of adjectives
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
p. 61 “Definite and Indefinite Articles”
¿Qué hay en el salón de clase?
Me llamo __________ Clase 9N La fecha es el 29 de noviembre del 2011 Propósito # 22: ¿Cuáles son los artículos? Actividad Inicial: Copia y completa: 1.¿_________.
Notes over Articles, nouns and Adjective Agreement H. Márquez Spanish I.
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish I. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
El calendario y la fecha
DEFINITE ARTICLES el, la, los, las.
Capítulo Uno: Primer paso
Capítulo 2.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
1 CINCO MINUTOS Guess who the Hispanic American is: 1.First Hispanic to be appointed to Justice of the U.S. Supreme Court 2.Hispanic comedian who has.
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Spanish Nouns Gender and Articles. Feminine Nouns Words that refer to females Words that refer to females Most words that end in –a Most words that end.
LOS SUSTANTIVOS en español TERMS TO KNOW NOUN - person, place, thing, idea ARTICLE - a, an, the DEFINITE ARTICLE - the INDEFINITE ARTICLE - a, an GENDER.
Cornell notes Spanish I
NOUNS & ARTICLES SUSTANTIVOS Y ARTÍCULOS. In Spanish all nouns belong to 2 gender categories: _________________ or ________________ Masculine (masculino)
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Ejercicio #21 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy?
Español 1 El 15 de octubre de 2012 Entrada: Pronouns[en el libro importante] Answer the following questions in complete sentences in English: 1.What is.
1 Definite and Indefinite Articles Articles Definite and Indefinite Articles Articles.
Tu sala de clases Part II.
Para Empezar: En La Escuela
There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
How to make nouns plural To make a noun plural in Spanish you must add -s or -es. If the noun ends in –a, -e, -i, -o, or –u you add -s ej: gato=gato s,
Gender and Number of Nouns
NOMBRES Y ARTÍCULOS. un carro unos carros.
Sustantivos= Nouns.
Haz Ahora Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (el or la). 1. Libro8. Chica 2. Profesor9.
La vida universitaria. 20. En la clase 21. el aula 22. la puerta 23. el reloj 25. la pantalla 24. el televisor 28. la tarea 26. la videograbadora/
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Los sustantivos en español
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Apuntes el de septiembre Los artículos definidos (Definite Articles) All articles agree in gender (masculine or feminine) and number (singular or.
UNIT 2: EL DÍA Y LA FECHA INSTRUCTOR NAME Singular v Plural.
Quantity How much? How many?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to it’s ________.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain.
Día 16: el 23 de octubre Unit Goal  I can explain the concept of Concordancia and how sentence structure differs from English.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
Number, Gender and Articles
Artículos y sustantivos
Definite and Indefinite Articles.
L a C o n c o r d a n c I a (agreement).
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Transcripción de la presentación:

I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to its ________ and __________. I can ____________ words in Spanish from their singular form, by using one of the three rules. I can __________the two different ways to tell time in Spanish. I can __________ what it means to speak in the ____________. explain pluralize noun 3 rd person categorize non-scripted question gendernumber describe

La Improvisación 2 a Recuerden: 10 preguntas en total… = 5 preguntas de cada persona. I can respond to a non-scripted question and resume a normal conversation in Spanish. Practiquen Uds. con sus compañeros…

Each person will ask equal amount of questions. Greetings Names How each person is feeling Where each person is from The age of each person Birthdays for each person The day and date Classroom objects needed for the class Farewells & 7 8 ¿Cuántas preguntas hay? ¡Y dos preguntas más!

La interrupción C: Disculpe… A: Hola. (Then turn to B) Quiero presentarte a mi amigo/amiga, (nombre de C ). (Te presento a mi amigo/amiga (nombre de C ). B: Mucho gusto / un placer / encantado/a. C: El gusto es mío….¿Cómo te llamas? B: Me llamo _______ (Mi nombre es _____). C: Una pregunta a la persona A y una pregunta a B A/B/C: Adiós… I can respond to a non-scripted question and resume a normal conversation in Spanish.

I can categorize a noun in Spanish in reference to its gender and number. I can pluralize words in Spanish from their singular form, by using one of the three rules.

I. Define La concordancia ___________________ (2 pts) II. In Spanish, nouns are categorized as either _____________ or ___________, and either ___________ or ___________ (4 pts) Los artículos ___________________ IV. There are two types of articles in Spanish. List the types and complete the charts. Include the definitions. (10 pts) III. List the rules to determine when a noun is masculine or feminine. Provide a Spanish example for EACH rule and one exception. (9 pts) Exception: Exception: masculinofeminino

V. Label each noun with the correct translation. (10 pts) 1)(the) _____ silla 2)(some) _____ revistas 3)(a) _____ ventana 4)(the) _____ alumno 5)(the) _____ televisores 6)(some) _____ móviles 7)(a) _____ sacapuntas 8)(some) _____ maestros 9)(the) _____ reloj 10)(the) _____ alumnas VI. Change each word from singular to plural or from plural to singular. (10 pts) 1) un reloj6) unas cajas 2) la lección7) las ventanas 3) una mujer8) unos lápices 4) un pez (fish)9) las vacaciones 5) El diccionario10) los borradores Si termine temprano, trabaja en el duplicado 12

I can categorize a noun in Spanish in reference to its gender and number. I can pluralize words in Spanish from their singular form, by using one of the three rules.

Cambien de papel. Saquen una pluma de color diferente. Escriba CP (tu nombre)

I. Define La concordancia Gender and Number Agreement (2 pts) II. In Spanish, nouns are categorized as either masculine/masculino or feminine/feminino, and either singular or plural (4 pts) el = thelos = the la = thelas = the un = a / anunos = some una = a / anunas = some Los artículos definidosLos artículos indefinidos IV. There are two types of articles in Spanish. List the types and complete the charts. Include the definitions. (10 pts) III. List the rules to determine when a noun is masculine or feminine. Provide a Spanish example for EACH rule and one exception. (9 pts) 1. Ends in O libro 2. Ends in OR profesor 3. Refers to a male being padre Exception: el mapa 1. Ends in A la mesa 2. Ends in TAD or DAD dificultad 3. Ends in CIÓN or SIÓN vacación 4. Refers to a female being madre Exception: el sacapuntas masculinofeminino

V. Label each noun with the correct translation. (10 pts) 1)(the) la silla 2)(some) unas revistas 3)(a) una ventana 4)(the) el alumno 5)(the) los televisores 6)(some) unos móviles 7)(a) un sacapuntas 8)(some) unos maestros 9)(the) el reloj 10)(the) las alumnas VI. Change each word from singular to plural or from plural to singular. (10 pts) 1) un reloj unos relojes6) unas cajas una caja 2) la lección las lecciones7) las ventanas la ventana 3) una mujer unas mujeres8) unos lápices un lápiz 4) un pez (fish) unos peces9) las vacaciones la vacación 5) El diccionario los diccionarios10) los borradores el borrador Vale 45 puntos

Saquen por favor… y una pluma de color diferente llll La

El primer lado escrito Act. 1 La hora Act. 2 ¿Qué hora es? Duplicado 1.4 Telling Time El segundo lado con sus compañeros Act. 3 El día de Marta Síntesis I can describe the two different ways to tell time in Spanish.

Práctica de los números…. Con el juego… Repaso de una meta vieja… I can recite and spell the numbers

La Gente…people

El amigo / La amiga Los amigos Las amigas

Los niños el niño la niña

(el chico, el muchacho, el joven) (la chica, la muchacha, la joven) Los chicos, los muchachos, los jóvenes

Los novios la novia el novio

el hombre (hay dos hombres) la mujer (hay tres mujeres)

la señora el perro el señor feo la señorita el joven

Los maestros / los profesores el maestro (el profesor) la maestra (la profesora)

El director

Los estudiantes / los alumnos la estudiante (la alumna) el estudiante (el alumno)

La policía el policía la policía

¿Cómo se llama él? ¿Cómo se llama ella? Él se llama George Lopez. Ella se llama Jennifer Lopez. I can explain what it means to speak in the 3 rd person.

¿Cómo se llaman ellos? Ellos se llaman los Griffin. I can explain what it means to speak in the 3 rd person.

¿Cómo se llama el director de la escuela? ¿Cómo se llaman los maestros de matemáticas? ¿Cómo se llama el hombre? ¿Cómo se llama tu compañero/a? ¿Cómo se llama tu mejor amigo/a? ¿Cómo se llama el muchacho? I can explain what it means to speak in the 3 rd person.

Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 19)¿Qué día es mañana? Mañana es __________. 20)¿Cuál es la fecha de mañana? (Mañana) es el ___ de ________. 21)¿Cuándo es el cumpleaños de ______. El cumpleaños de ____ es el __ de ___. 22)¿Qué hora es? Es la una. (o) Son las ______. 23)¿A qué hora es __________? A la una. (o) A las ______. 24)¿Cómo se llama él / ella? Él / Ella se llama ______. 25)¿Cómo se llaman ellos / ellas? Ellos / Ellas se llaman ______. I can explain what it means to speak in the 3 rd person.

LaLa Duplicado 12 Estudien Uds. La improvisación 2 (es la próxima clase) La lista de preguntas y respuestas El vocabulario de la hora y la gente Los números (NM #1 es la próxima clase)