Diversidad Dra. Rosita Puig.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
5ª SESIÓN QUE SON LAS POLITICAS DE IGUALDAD Y SUS ESTRATEGIAS
Advertisements

Telling Time Grammar Essential #8.
Presentación Derechos sexuales y reproductivos
1ª SESIÓN LOS DERECHOS DE LAS MUJERES Y LA IGUALDAD
La entrevista Mosaicos, pp. 325, 355. After her positive experience at the job fair, Malena has decided to go for an interview for a position in perfume.
Lecciones de un Siglo de Historia Americana: El proceso de Maduración de la Escuela Norteamericana Dr. Rafael Cartagena.
SPN 1180 for Building Consturction
Situación de Salud de la Mujer
TEMAS FUNDAMENTALES DE LA CONVENCION: DERECHOS HUMANOS
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Diecisiete Ocho Veintitres Treinta Cinco ¡Hola!
Formula for si Clauses: Si + _________, + ___________.
¿Qué hora es?.
E xpositora: COROMOTO TORO - CCLA AVANCES PARA LA IGUALDAD DE OPORTUNIDADES.
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Qué hora es? It’s 1:00 Es la una (notice we do not say uno for time but una) 1:00 is the ONLY time where we say “Es la…”
1 How to make commands in Spanish. First of all, commands in Spanish come in two kinds: formal and informal.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
El Campanero –Complete the sentence with the correct form of the adjective: Es un perro muy (smart). ¡Qué (funny) es Raúl! Miguel es muy (hard-working).
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
602 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on THURSDAY along with Proposito #
Adjective Agreement Well, the same is true of adjectives. You can’t use the exact same word to describe “mujer” that you use to describe “hombre.” Remember.
¿A qué edad se independizan los jóvenes?
LA VIDA EN “BLANCO Y NEGRO”
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Quasimodo: (son las doce)
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Capítulo 7A. Cápitulo 7A Vocabulario Las Reglas  One class member will begin by standing beside the desk of a fellow class member  A picture will appear.
Saber y conocer “to know”.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
I NSTRUCTION IN ESSAY WRITING First steps. What a good essay should do. Examples. Conclusion. References Made by: Germán Arana Perilla.
Digital Photography: Selfie Slides
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Año Nuevo By: Ally Hendrix. Basic Features of Año Nuevo Most Mexicans celebrate by having a late night dinner with their families. In Mexico City they.
Enrique Iglesias By Megan Sims Period 4.
Juarez Murders By Jessica Valverde Cindy Pallares Leslie Carbajal Sandra Quintana.
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
Bellringer 12/8 (9 1/2 days!) Write for whom the following clothing would most likely be ( para hombres, para mujeres, para niños ). Write complete sentences.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides Ana Hernandez 10/23/14 5th.
Por vs. Para Nicholas Goldschmid.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Tan / Tanto comparisons.
Examen de unidad 1 leccion 2
Noun-Adjective Agreement
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Confidential and for discussion purposes only. Resolution: Intercompany Loan Resolución: Préstamos entre empresa Since the California budget crisis began,
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
¡Buenos Dias! Hoy es el 12 de septiembre Ahorita/Do Now: Copy the vocab word into your vocab section Take out your homework Paper from your “notas (notes)”
Rogers School District When: Saturday, October 25th Time: 9 am to 2 pm Where: Annex-2922 South First Street, Rogers Paper work will be done at the clinic;
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 1/5/16 Discrimination based on gender (which is almost but not always discrimination against women) In employment In sports.
ESPAÑOL I 8 DE DICIEMBRE DE LA CAMPANA HOY ES MARTES, EL 8 DE DICIEMBRE DE 2015 Escribe en inglés: 1. Santa es un hombre generoso quien vive en.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
First Grade Dual High Frequency Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Acuerdos Escuela-Familia
A review for the verb “to be”
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Diversidad Dra. Rosita Puig

Diversidad: Discrimen por género Situación de la mujer en el mundo

La superación de las relaciones de desigualdad entre mujeres y hombres que tiene como consecuencia la discriminación de 50% de la población mundial de sexo femenino es un objetivo inherente al Desarrollo Humano.

Comité para la Eliminación de Todas las Formas de Discriminación contra la Mujer de la ONU (CEDAW, Estados Unidos, oct. 13, 2004 25 años después de la Convención Internacional de los Derechos de la Mujer, las Naciones Unidas advierte que no hay país que logre igualdad completa de género.

"La persistencia de tradiciones y costumbres que discriminan a la mujer y las actitudes estereotipadas sobre el papel de la mujer y el hombre en la sociedad impiden un mayor avance hacia la igualdad en estos países", declaró el comité.

Además se denunció el acoso sexual que sufren muchas mujeres en los puestos de trabajo, así como las leyes discriminatorias que existen todavía en muchos países.

La verdadera igualdad sólo puede surgir de esfuerzos encaminados a corregir y atender esas situaciones desequilibradas. Esta visión más amplia de la igualdad es el objetivo último de la lucha por el reconocimiento y la aceptación de los derechos humanos de la mujer.

Situación de la mujer en el mundo 1970-1990: Tendencias y estadísticas (publicación de las Naciones Unidas) Las mujeres constituyen la mayoría de los pobres del mundo, y desde 1975 el número de mujeres que viven en la pobreza en medios rurales ha aumentado en un 50%. La mayoría de los analfabetos del mundo son mujeres; esa cifra pasó de 543 millones a 597 millones entre 1970 y 1985.

Situación de la mujer en el mundo 1970-1990: Tendencias y estadísticas (publicación de las Naciones Unidas) Entre los jefes de Estado del mundo las mujeres representan menos del 5%. En todo el mundo las mujeres ganan entre un 30 y un 40% menos que los hombres por el mismo trabajo. En todo el mundo las mujeres ocupan entre el 10 y el 20% de los puestos directivos administrativos y menos del 20% de los puestos de trabajo en la industria.

Homofobia Jamie Nabozny dropped out of school in the 11th grade after suffering from repeated humiliation and physical attacks. After one especially degrading incident, Jamie complained to the principal. Jamie was told, "Well, you know, Jamie, boys will be boys. And if you're going to be so openly gay, you have to expect that kind of stuff." On November 19, 1996, Jamie Nabozny won the first ever federal court judgment (for nearly one million dollars) against school administrators for failing to provide equal protection for a gay student suffering from violence within the school (Price, 1996).

Homofobia The following facts and references (with the exception of the Price reference) came from a publication, Just the facts on gay, lesbian, and bisexual students and schools, of the Gay, Lesbian , and Straight Teachers Network (GLSTN), 122 W. 26th Street, Suite 1100, New York, NY 10001 (212-727-0135). 53% of students reported hearing homophobic comments made by school staff (Report of the Massachusetts Governor's Commission on Gay and Lesbian Youth, 1993). 80% of prospective teachers reported negative attitudes toward gay and lesbian people (Sears, 1992). 66% of guidance counselors harbored negative feelings toward gay and lesbian people (Sears, 1992).

Homofobia 34% of self-identified gay or bisexual teenagers are the targets of anti-gay harassment or violence at or on their way to school (Price, 1996). "Homosexuals are probably the most frequent victims [of hate crimes]" (U.S. Department of Justice, 1987). 80% of gay and lesbian youth reported feeling severe social isolation (Hetrick & Damien, 1987). 30% of gay and bisexual adolescent males attempt suicide at least once (Remafedi, 1991). Gay and lesbian youth represent 30% of all completed teen suicides (Gibson, 1989).

Otros grupos a considerar Étnicos Niveles socioeconómicos Obesidad Raza Talentosos Especiales

¿Cuál es la función de la Escuela? INTEGRARLOS ROMPER LAS BARRERAS DEL DISCRIMEN PROTEGERLOS FORTALECER SU AUTO ESTIMA