Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish 2 Honors Grammar Notes
Advertisements

Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro.
DO NOW Activities While I take roll and check homework, students complete these Warm Up activities that correspond to what we learned the day before.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Gustar- To like (to please)
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 20 DE OCTUBRE Write 5 sentences with your Chapter 3A vocabulary. Have your flashcards out for me to check!!
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
Me llamo ______ Clase 801 La fecha es el 6 de noviembre del 2013 Propósito # 29: ¿Cómo practicamos para la Prueba 5 del martes? Actividad Inicial: Escribe.
Español 3. Lección Preliminar Pronombres del objeto indirecto.
Conjugating the verbs ‘ir’ in the present tense ‘ir’ = to go.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Warm Up ¡ENTREGA EL PÁRAFO! Finish the translation sentences on back of “Tener/tener que notes sheet”Tener/tener que CONTESTAN LAS PREGUNTAS: 1. ¿A qué.
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro. In English, we can say that you are going to do something by using the verb “to be” + “going” + “to (verb)” In Spanish,
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Vocabulario VerbosGustar Ir + a + lugar Popurrí.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
SPANISH 1 DAY 33 Chapter 4- Expressions with infinitives Restaurant Skit Practice Pledge Test.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
The Present Progressive
#2- Present Tense of IR.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Calentamiento Pick up an Avancemos 2 book and put it under your desk. Put on your ID & complete the warm-up below: 1. Translate: He has the ticket. He.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
-COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -Please put your MINI-PROYECTO ON MY DESK WITH YOU RUBRIC!!!! -This.
Repaso – capítulo 3. el vocabulario la clase de arte.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Hoy es martes 13 de diciembre
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
DAY 47 CHAPTER 3 GRAMMAR REVIEW VERB CARDS AVALANCHE WRITING PRACTICE Español II.
Discussion Voice Activity 1.05
Día 3 Español 3 Capt. 3 Mantenerte sano. Calentamiento #3 Escribe las oraciones usando pronombres. (Hint: write once, then re-write using DIRECT OBJECT.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Unidad 2 Español 2R Leccion 1. La copa mundial Objective (s):vocabulary words that describe Activities and sports. Review past tense. Hacer Ahora: NA.
Unidad 2 Español 2R Leccion 1. La copa mundial Objective (s):vocabulary words that describe Activities and sports. Review past tense. Hacer Ahora: NA.
Unidad 2 Español 2R Leccion 2. ¿ Qué vamos a hacer? Objective (s): vocabulary words related to daily routines Reflexive verbs and the present progressive.
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
Future Tense El futuro. Future tense tells what will take place in the future.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
Transcripción de la presentación:

Unidad 1 Español 2R Leccion 1

Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. **** copy vocabulary page 55 discuss Travel preparations. Tarea: Write five sentences about Costa Rica, In spanish.

Un Viaje!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora: NA *** Language lab: review all present tense. *** Watch a vidio on Costa Rica, learn about culture. *** Read the story pages and translate to English. ****Write 5 things that you need to plan a trip, you can use the vocabulary. La Tarea: Bring 10 pictures, from your computer or magazines, representing things that you need to plan a trip or to go on a trip.

Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. **

Unidad 1 – lección 1 Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns HACER Ahora: Ir a Tell what these people are going to do. Use a form of ir a. 1. Los chicos____ ____ hablar con la señora. 2. La señora_____ _____ ayudar a ellos. 3. Tú____ _____ aprender de los viajes. 4. Nosotros_____ ______ conocer Costa Rica. 5. Yo_____ ______ ir a la playa.

Que es: English please! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. 1.La maleta 2.El pasaporte 3.La identificación. 4.El itinerario 5.La agente de viajes 6.La agencia de viajes 7.Las tarjetas de embarque 8.El boleto

Objective: Repaso del vocabulario: Repaso de IR+A The present of regular and irregular verbs Hacer Ahora: Present Tense Write complete sentences in the present tense using the parts listed. 1. Yo/nunca/mirar/la televisión. 2. Mis amigos/querer/ir al teatro. 3. Nosotros/almorzar/al mediodía. 4. Tú/leer/muchos libros tristes. 5. La camisa/costar/20 dólares.

¿Qué es en español? Objective: Repaso del vocabulario: Repaso de IR+A The present of regular and irregular verbs 1.Depressed 2.Right 3.Cold 4.Calm 5.Happy 6.Hungry 7.Excited 8.Angry 9.Well 10.Scared 11.So-so 12.Thirsty 13.Sick 14.bad

Contesten las preguntas: Objective: Repaso del vocabulario: Repaso de IR+A The present of regular and irregular verbs 1.¿Qué haces despues de la escuela? Yo estudio con mis amigos. 2.¿Dónde está tu mejor amigo/a? Ella está en la biblioteca 3. ¿A qué hora te levantas? Yo me levanto a las seis de la mañana. 4.¿Cómo es tu compañero/a de clase? El es muy simpatico y alto. 5.¿Qué tiene Javier? Javier está enojado. Javier tiene hambre.

Objective: Repaso del vocabulario: Repaso de IR+A The present of regular and irregular verbs Complete section 24 page 25. Juntos: page 25 section 25. Complete worksheet with vocabulary and grammar. Read section ¿Qué vas a hacer? Pages La tarea: complete worksheet ¿ Como estas?

Objective: Repaso del vocabulario: Repaso de IR+A The present of regular and irregular verbs Hacer ahora: Page 25 Did you get it. Write the correct form of the verb. ****Language lab: Review present tense regular and irregular. ***** complete worksheet with the correct verb. ***** Read ¿ Que vas a hacer? Pages Listen to section 26 and complete 27. La tarea: Study for the quiz; regular and Irregular verbs present tense, Estar, Ser and tener.

Objective: Repaso del vocabulario: Repaso de IR+A The present of regular and irregular verbs Hacer ahora: Complete worksheet with the correct verb. ****Read ¿ Que vas a hacer? Pages ***Listen to section 26 and complete 27. **** quiz on the verbs. *** complete worksheet review for the test. Tarea: finish the review worksheet.

Objective: Repaso del vocabulario: Repaso de IR+A The present of regular and irregular verbs Practice the verb Gustar. Hacer ahora: Escriban la forma correcta: 1.Yo/ estudiar. 7. Los estudiantes/jugar 2.Tú/ poder 8. Tú y yo/ comer 3.Nosotros/ gustar 9. El director/ hablar 4.Ellos/ escribir 10. Mis amigos/ ser 5.El/ servir 11. Elena/estar 6.Ud/querer 12. Yo/ hacer

Objective: Repaso del vocabulario: Repaso de IR+A The present of regular and irregular verbs Practice the verb Gustar. *** Check all the work from yesterday. ( CW grade) *** Listen to section 26 and complete 27 and practice with other listening sections. Tarea: Study Preliminar chapter for the test tomorrow, complete the worksheet to help study and if everything is correct they will get 5 points for the test.