Essential Questions for Ch. 9.3 How can we “express preferences”? How can we talk about our preferences by only referring to the “color” OR “the material.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cuánto cuesta? OBJETIVOS: *to talk about clothes, shopping & prices
Advertisements

En la tienda de ropa Capitulo 8 Espanol II.
Vocabulary c.7A Sp. 1 Realidades.
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
CapÍtulo 6 22 Slides in Total. to talk about articles of clothing la blusa el calcetín, pl. los calcetines la camisa.
De algodón.
Demonstrative adjectives
The things you need to know for the chapter 2B test
Where do I go to get things (in my community)? I can describe and request what I need. Warm- up: Organiza en dos grupos: plural nouns and singular nouns:
Translate Tu llevas una sudadera negra y jeans morados cuando hace frio. Que va a comprar Julio manana? Yo tengo que comprar mas ropa. I'm going to buy.
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
Apuntes 8A p “Exprésate” p slide 1 of 3 ¿Qué te parece... ? = What do you think about...? ANSWER: Me parece bien, mal, etc. Notice:
Spanish Clothing Presentation La Ropa. la ropa clothes/clothing.
La Ropa.
Let’s talk about this that ‘n maybe these and those.
ROPA CLOTHES. LA ROPA QUESTION : 1- HOW DO YOU DECIDE WHAT CLOTHES TO WEAR EVERYDAY? DO YOU HAVE A SYSTEM? DO YOU WEAR WHAT YOU HAVE AVAILABLE? DO YOU.
Demonstrative Adjectives Show where things are. This (the one I have) That (the one close to the person I am talking to) That (the one far from both of.
El calentamiento Write a comparison for each pair of items listed using más que, menos que, and tanto como. 1.La falda ($65) y el saco ($127) 2.Las sandalias.
LA ROPA - CLOTHES Una camisetaUna camisaUna blusa.
HOY ES LUNES, VEINTIDÓS DE OCTUBRE Lección 6: Cuarta parte.
Preferences ¿Cuál prefieres?  Which do you prefer? Prefiero…  I prefer Te queda muy bien.  It fits you well/It looks good on you.
ESPAÑOL 2 24 de septiembre de La Campana  Write the statements in English:  1. La dependiente es muy guapa.  2. Busco un sombrero verde.  3.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
 Demonstrative adjectives point out things. Use forms of este for things close to you. Use forms of ese for things farther away. MasculineFeminine This.
El uso del artículo como sustantivo
Demonstrative Adjectives. Pre-Test: 1) That shirt is pretty! 2) That skirt is cute! 3) This soup is delicious! 4) Is that your jacket? 5) These students.
¿Recuerdan? Remember: Many comparisons in English end in –er; such as bigger, smaller, taller, shorter. To relay this same meaning use the following comparisons.
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Objetivo: What do you like to wear? Hagan Ahora: Quiz on articles.
¡LA ROPA! Repaso y Palabras Nuevas. Repaso: la corbata.
Unit 1: Shopping for clothing, accessories, and other things
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
Los adjetivos demostrativos Cap. 2B, pág You are already familiar with the concepts of adjectives as words used to modify a noun. In Spanish, adjectives.
1 Unit 1: My friends and I (Mis amigos y yo) Section 1: What are you wearing? (¿Qué llevas?) Objectives: 1. Clothing and accessories 2. Verb To Wear (Llevar)
 Este vestido es rojo.  This dress is red.  Estos zapatos son caros.  These shoes are expensive.  Esa falda es corta.  This skirt is short.  Aquellas.
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
Using adjectives as nouns SPN II. In English… We do this all the time! For example… – Would you like the green shirt or the blue one? In the sentence.
Actividad Inicial #3Answer the following questions in complete sentences in Spanish: 1. ¿Cuánto cuesta una bolsa? 2. Necesito unas botas. ¿Cuánto cuestan?
Gramática 8.1 Demonstrative adjectives
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Capítulo 6 Español 1. la blusa blouse el calcetín, pl. los calcetines sock(s)
En unos probadores Español 2: Capítulo 8 Vocabulario 1.
Avancemos 2 Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb, the direct.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Repaso del Capítulo 6 Las Respuestas. Listening - A Tipo de ropa Muy grande Muy pequeño El ColorNo le gusta 1. pantalones X 2. blusa X 3. chaqueta X 4.
Vocabulario de Capítulo 9:
Los Adjetivos Demonstrativos
Vocabulario de 7A Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Los adjetivos y pronombres demostrativos
Hoy es martes el cinco de enero SWBAT categorize clothing and accessories by weather and season HAGAN AHORA: Write a sentence describing what each person.
H sp Bell work What kind of clothing do you prefer? Do you like being more casual or more formal? What defines your style? Do you like popular.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
BIENVENIDOS A UNIDAD 2 LOS ANDES CENTRALES OBJECTIVE: STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO THE CENTRAL ANDEAN REGION STUDENTS WILL BE INTRODUCED TO CLOTHING.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
Flashcards La Ropa – Clothing Por Señora Abeille.
This powerpoint can be found on the VLE Can I try it on? ¿ Por que no te lo pruebas? Suelo llevar..What size are you? Where are the fitting rooms please?
Vocabulario Ser Comparisons M á s Vocabulario Cultura Los verbos
Esa bolsa That purse (bolsa) Esta bolsa This purse (bolsa) Esa bolsa That purse (bolsa)
Capítulo 9.2, 9.3. True/False Cuando hace calor…. Llevo un suéter, unos jeans, y un abrigo.
This powerpoint can be found on the VLE Heads Together Emily, how much are these shoes? I love those blue jeans over there Why don’t you buy these leather.
ESPAÑOL 2 22 de septiembre de La Campana  Write the statements in English:  1. La vendedora es muy guapa.  2. Busco un sombrero verde.  3. No,
En una boda, se lleva…. En la oficina, se lleva…
Commenting on Clothes Mrs. Serrato 9.2. To find out what someone is going to wear, ask: What are you going to wear? The usual! … ¿Qué ropa vas a llevar?
Ir de compras Going shopping ¿Cómo me ________ el sombrero?
Essential Questions for Ch. 9.1 How can we talk about “gift suggestions”? How can we talk about “shopping” and discuss “where we shop” for different gifts?
Essential Questions for Ch. 9.2 How can we discuss what “clothing” we wear to “specific events”? How can we describe the “color” of clothing OR “the material.
¿Qué ropa llevas tú? ¿Estás de moda?. Una camisa Unos zapatos Una chaquetaUna camisetaunos bluejeans Un cinturón La ropa.
E – ie stem changing verbs Remember that whenever you conjugate “tener” you add an “i” to some of the forms? There are other verbs that do that too. Cerrar.
Demonstrative Adjectives
Transcripción de la presentación:

Essential Questions for Ch. 9.3 How can we “express preferences”? How can we talk about our preferences by only referring to the “color” OR “the material & pattern”? How can we indicate different items that are either “close” or “far” away? How can we discuss the price of something?

Cuando tú vas de compras….. ¿puedes hablar de lo que prefieres?

¿Cuál de estas camisas prefieres? ¿Esta camisa?

¿Cuál de estos vestidos prefieres? ¿Este vestido?

Demonstrative Adjectives ThisThese EsteEstos EstaEstas

1.______ bolso es de cuero, ¿no? 2. ¡______ bistec está muy rico! 3. ______falda es de seda, ¿no? 4. ¡______uvas están muy dulces! 5. _______ aretes rojos son muy caros. Choose the correct demonstrative adjective: “THIS or THESE” ESTA ESTAS ESTE ESTOS

¿Cuál de estas botas …? Las negrasLas pardas $500 $130

La negraLa roja ¿Cuál de estas camisetas…? $65 $50

Los amarillosLos negros ¿Cuál de estos pantalones…? $30$50

El azulEl morado ¿Cuál de estos bolsos …? $500 $350

El de algodónEl de cuero ¿Cuál de estos cinturones…? $12$15

DO NOW- Name each item referring to it only by color/ style. (“the red ones” “the striped one”)

A B D G H J Do Now- Write the letter of the object being described. C E F I

1. ___ Los amarillos son muy caros. 2. ___ Las negras son muy bonitas. 3. ___ El rojo no me gusta mucho. 4. ___ Me encanta el negro. 5. ___ Prefiero los verdes. Son de lana. 6. ___ El de cuero es mi favorito. 7. ___ Las amarillas son muy baratas. 8. ___ Los de cuero son muy bonitos también. 9. ___ La roja cuesta veinte dólares. 10. ___ La amarilla no es muy formal, ¿no? Do Now- Write what object is being referred to.

Demonstrative Adjectives ThisThese EsteEstos EstaEstas ThatThose EseEsos EsaEsas aquí allá

Me encanta ___________falda, pero 1.(this) ____________ pantalones no me gustan. 2. (those) Prefiero _________ gafas porque son 3. (these) bonitas, pero no voy a comprar _________ 4. (those) gafas negras. Pienso regalarle _________ 5.(this) cinturón barato a mi papá. ________ 6.(that) cinturón es muy caro. Voy a comprar _____ traje de baño y ______ sandalias. 7.(this) 8.(those) Write the demonstrative adjective indicated.

________ _________ ________ _________ Practice with a partner. Indicate 5 different things. (5 close to you & 5 that you need to point to) Use demonstratives pronouns to refer to each thing. (demonstratives & color adjectives can be used together!) This/ These That/ Those

Do Now- Write a sentence in Spanish for each of the following situations. How would you… 1. Say that you like this green skirt more than that red one. Give a reason why. 2. Say that you like these black glasses more than those green ones. Give a reason why. 3. Say that you like this leather jacket more than that cotton one. Give a reason why. 4. Say that you like these gloves more than those. Give a reason why.

Este sueter me queda bien a mí.

Estos pantalones me quedan bien a mí.

Este collar me queda bien a mí. Estos aretes me quedan bien a mí. Ese suetér te queda bien a ti. Esas botas te quedan bien a ti. Esa corbata le queda bien a Pepe. Esos zapatos le quedan bien a ella.

Tell your partner something he/she is wearing “looks good” on him or her. Talk about someone, say that something he/she is wearing “looks good” on him or her.

El pelo corto ________bien a Jacob. le queda

El pelo corto _________bien a Rhianna. le queda

La barba ________bien a Will Smith. le queda

Do Now- Write a sentence in Spanish for each of the following situations. How would you… 1.Tell your friend….. a). that that yellow t-shirt “looks good on him or her” b.) those black pants “look good on him or her”. 2. Ask your friend…. a.) if this white dress “looks good on you”. b.) if these red shoes “look good on you”. 3. Talk about your friend & say that…. a.) that black tie “looks good on him”. b.) those black boots “look good on her”.

¿ Cuánto cuesta esta bufanda? Pues, esa roja cuesta 3 dólares. $3

İEs una ganga! İQue barata! $3

¿Cuánto cuestan estos zapatos? Esos cuestan 300 dólares. $3 $300

$3 İEs un robo! İQue caros! $300

$10 $3$200 First tell your partner how much each item “costs”. Then use an expression to say what you think of the price.

- Complete the sentences to ask or tell how much each item “costs”. 1.¡Me encantan esos aretes! ¿Cuánto_______? 2. Prefiero esa chaqueta. ¿Cuánto__________? 3. ¡Ese vestido_______ cien dólares! ¡Qué caro! 4. Me gustan estas gafas. ¿Cuánto__________? 5. Esa blusa de seda es bonita. ¿Cuánto______? 6. Estos guantes son de cuero. ¿Cuánto______? 7. ¡Me encanta ese collar! ¿Cuánto________?

More practice - Write a sentence in Spanish for each situation. 1. Say that you like something that your partner is wearing. 2. Say that the item looks good on your partner. 3. Ask how much the item costs.

Can you…. … “express preferences”? …talk about our preferences by only referring to the “color” OR “the material & pattern”? ….indicate different items that are either “close” or “far” away? …..we discuss the price of something? ¿Cuál de estos/ estas prefieres? Prefiero las rojas, la roja, el blanco, los negros, la de cuadros, etc. ¿Cuál te gusta más esta falda o esa falda? Los aretes cuestan 10 dólares, pero el anillo cuesta 5 dólares.