Spanish I Week 8. Para Empezar El veintiocho de septiembre Please translate the following sentence: ¡Hola! Me llamo Cristina. Soy de Memphis. Tengo quince.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ser 1. yo soy
Advertisements

Ser 1. YO SOY yo soy TÚ ERES tú eres ÉL ES él es.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
Module 1 Exam Review.
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Etapa Preliminar. Hola, bienvenidos!  Greet people  Introduce yourself  Say where you are from  Exchange phone numbers  Say which day it is.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
jueves 23 de enero En clase Los objetivos
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Presentaciones… Introductions….
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Ser 1. (yo) soy I am (tú) eres You are (él) es He is.
¿________ tú inteligente? soyereses. ¿________ tú inteligente? soy Eres es.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
El 28 de agosto La TAREA: 1. Complete & Bring the Syllabus paper if you haven't brought it yet. Due by tomorrow! 2. STUDY voc on list and on ACTs 3. MEMORIZE.
MORE CONVERSATION TOOLS
Hoy es lunes, el 15 de septiembre. Esponja: Take out your notes and find your “introducciones” section. 1. Practice introducing yourself to each of your.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interview with personality.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Ser. yo soy tú eres él es ella es ¿________ tú inteligente? soyereses.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
The following slides introduce the new verb IR.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Calentamiento Lunes, el 28 de septiembre Using your vocabulary words on Page 15, answer the following questions: 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Cuál es la fecha?
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
LOS PRONOMBRES Pronouns in Spanish. ¿QUÉ ES UN PRONOMBRE? A subject pronoun replaces a noun that is doing the action of a verb. Ejemplo: Sr. James talks.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
Transcripción de la presentación:

Spanish I Week 8

Para Empezar El veintiocho de septiembre Please translate the following sentence: ¡Hola! Me llamo Cristina. Soy de Memphis. Tengo quince años. Yo soy alta y tengo pelo rizado. Tengo ojos avellanos.

ser 1

yo soy

tú eres

él es

ella es

práctica Together we’ll go through the following questions and see which form of ser fits in the sentence Instead of raising your hand to say the answer, use your fingers! 1 finger = soy 2 fingers = eres 3 fingers = es

¿________ tú de Arkansas? soyereses

¿________ tú de Arkansas? soy Eres es

Sí, _______ de Arkansas. soyereses

Sí, _______ de Arkansas. soy ereses

¿__________ tú guapo? soyereses

¿__________ tú guapo? soy Eres es

Sí, ________ guapo. soyereses

Sí, ________ guapo. soy ereses

¿______ Beto alto y fuerte? soyereses

¿______ Beto alto y fuerte? soyeres Es

Sí, él ______ alto y fuerte. soyereses

Sí, él ______ alto y fuerte. soyeres es

¿______ Lupe bonita y amistosa? soyereses

¿______ Lupe bonita y amistosa? soyeres Es

Sí, ella ______ bonita y amistosa. soyereses

Sí, ella ______ bonita y amistosa. soyeres es

¿_______ tú rubio? soyereses

¿_______ tú rubio? soy Eres es

No, ________ pelirrojo. soyereses

No, ________ pelirrojo. soy ereses

¿__________ Carmen morena? soyereses

¿__________ Carmen morena? soyeres Es

Sí, ella _______ morena. soyereses

Sí, ella _______ morena. soyeres es

¿_______ Jaime flaco? soyereses

¿_______ Jaime flaco? soyeres Es

No, Jaime ________ bastante gordo. soyereses

No, Jaime ________ bastante gordo. soyeres es

¿_________ Don Quixote alto y flaco? soyereses

¿_________ Don Quixote alto y flaco? soyeres Es

Sí, Don Quixote _______ alto y muy flaco. soyereses

Sí, Don Quixote _______ alto y muy flaco. soyeres es

Práctica independente Julio is writing to his penpal for the first time. Help him introduce himself by filling in the blanks with the correct verb (either ser or tener). Copy down the entire paragraph in your notes! Hola. Yo __________ Julio. _______ moreno, delgado y alto. ________ de Mississippi. Tengo pelo largo y una barba. ¿Cómo _______ tú? ¿ ___________ delgado también? Mi amiga (female friend) se llama Lupe. Ella _________ baja. Ella ____________ pelirroja y __________ muchas pecas. No ____________ alta como yo. Ella _____________ dos tatuajes, pero yo _________ un tatuaje sólo. ¿Y tú, _____________ un tatuaje? El tatuaje de Lupe __________ muy feo.

Your paragraph should look like this Hola. Yo soy Julio. Soy moreno, delgado y alto. Soy de Mississippi. Tengo pelo largo y una barba. ¿Cómo eres tú? ¿ Eres delgado también? Mi amiga (female friend) se llama Lupe. Ella es baja. Ella es pelirroja y tiene muchas pecas. No es alta como yo. Ella tiene dos tatuajes, pero yo tengo un tatuaje sólo. ¿Y tú, tienes un tatuaje? El tatuaje de Lupe es muy feo.

Para Empezar El veintinueve de septiembre ¡Repaso! Write the following numbers in Spanish (fill back to your notes earlier in your composition book!)

QUIZ next MONDAY Introductions: name, age, birthday, where you’re from How you are doing: well, bad, just o.k. – ¿Cómo estás? – ¿Cómo está usted? Spanish-speaking countries map (see me if I didn’t hand yours back) Basic Descriptions – Soy/Tengo

¿Entiendes?

Entiendes perfectamente

Entiendes un poco

No entiendes

Práctica de Hablar Your friend Sophie has a cousin who lives in Madrid, Spain. Since you are taking a trip to Spain, Sophie gave you her cousin’s phone number so you can hang out when you’re there, but you haven’t met her before. The following is a conversation between you and her cousin describing what you look like.

Práctica de Hablar A: !Hola! Me llamo ______. ¿Cómo estás? B: Estoy _____. ¿Y tú? A: Estoy _____. B: ¡Mucho gusto! ¿Cómo eres? A: Yo soy ____, ______ y tengo _____. ¿Y tú? B: Soy _____, ______ y tengo ______. ¿Cuántos años tienes? A: Tengo _____ años. ¿Y tú? B: Tengo _____ años. A: Muy bien. ¡Nos vemos!

Para Empezar El treinta de septiembre ¡Repaso! Escribe los días de la semana: Monday- Tuesday- Wednesday- Thursday- Friday- Saturday- Sunday-

¿Qué significa?

¿Cómo se dice ______? How do you say _____? ¿Cómo se escribe _____? How do you write ___?

Repaso (Review) Tengo una pregunta Tengo una idea ¿Puedo ir al baño?

Práctica de Hablar A: !Hola! Me llamo ______. ¿Cómo estás? B: Estoy _____. ¿Y tú? A: Estoy _____. B: ¡Mucho gusto! ¿Cómo eres? A: Yo soy ____, ______ y tengo _____. ¿Y tú? B: Soy _____, ______ y tengo ______. ¿Cuántos años tienes? A: Tengo _____ años. ¿Y tú? B: Tengo _____ años. A: Muy bien. ¡Nos vemos!

¿Qué te gusta?- What do you like? Me gusta- I like

¿Qué te gusta? Mirar FacebookMirar Instagram

¿Qué te gusta? Ir de comprasIr al cine

¿Qué te gusta? CocinarDormir

¿Qué te gusta? Hacer la tareaHacer los quehaceres

¿Qué te gusta? Ir a la casa de un amigoIr a la escuela

¿Qué te gusta? Hacer ejercicioIr a una fiesta

Para Empezar El primero de octubre Jugar baloncestoCorrer Please answer the question in a full sentence ¿Qué te gusta?

Take a look back in your notes… Write 5 sentences in your composition book about what activities you like.

Para Empezar El dos de octubre What are you most nervous about for the quiz on Monday? In other words, what would be helpful to review?

QUIZ next MONDAY Introductions: name, age, birthday, where you’re from How you are doing: well, bad, just o.k. – ¿Cómo estás? – ¿Cómo está usted? Spanish-speaking countries map (see me if I didn’t hand yours back) Basic Descriptions – Soy/Tengo

Quizlet Search: profesorasmukler All adjectives Spanish-speaking countries and capitals COMING SOON: activities

Agenda Actividad de Escritura Partido de Repaso

Actividad de Escritura You are writing a postcard to a new pen pal in Guatemala. Please introduce yourself with the following: 1)Your name, age, birthday and where you’re from 2)How you are doing today and ask how she is doing 3)Describe yourself 4)Write about two activities you like to do