Cursos / Horarios 2014- 15 www.uv.es/portalumne cambiar idioma a español o inglés www.uv.es/portalumne.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objectives: Say what day of the week you have certain classes.
Advertisements

Oferta Académica y POD Curso de Gestión Aplicaciones Informáticas.
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
¿Qué materias estudias?
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
Jeopardy La hora Gramática Traducir Los meses $100 $100 $100 $100 $100
Jeopardy U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Las Palabras Interrogativas
Infinitives The word “infinitive” refers to the unconjugated form of a verb. Simply put, this is the “to” form of a verb; for example, en inglés: en español:
Sex with beneficiaries or partners sex with children (anyone under 18) sex for work, promotion, or other benefit sex with beneficiaries or partners sex.
BIENVENIDOS. La Facultad de Ciencias Humanas y Sociales en: Cuestiones académicas y eventos de la asociación para alumnos de intercambio en: Twitter -
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
VICERRECTORÍA DE RELACIONES INTERNACIONALES - VIREL INSTITUTO VIRTUAL DE LENGUAS - INVIL INGLÉS A2.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
Español 1 18 y 19 de septiembre de  Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.)  El otoño-
La vida escolar Unit 2 vocabulary and sample sentences for your writing assignment 1//15 to 1//15.
EL GRADO DE INGLÉS EN EL MARCO EUROPEO: EL EJEMPLO HOLANDÉS LAURA CAMPILLO ARNAIZ UNIVERSIDAD DE MURCIA.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Repaso y práctica School & School Supplies. Las materias =school subjects.
¡Les presentamos __________!. La capital de _________es ____________.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
ESPAÑOL 2 Hoy es lunes el 24 de febrero de
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Thank you for taking my classes
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 11 de enero del 2012
Configurando el cuaderno (Setting up your notebook) 1.Get out the composition book or spiral for your Spanish notebook. 2.Write your name and the subject.
ALC 55 Responde a las preguntas.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Tablas Blancas En grupos de 5. Each person has a job. Count off 1-5 #1 Writes down the person/or thing #2 Writes correct form of ser or estar #3 Writes.
Configurando el cuaderno (Setting up your notebook) 1.Get out the composition book or spiral for your Spanish notebook. 2.Write your name and the subject.
Completa y responde las preguntas: (Complete and answer the phrases) 1. ¿____ hora es? _______________________________ 2. ¿________ estudiantes hay? (…are.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
İExprésate! Capítulo 4. Vocabulario 1 school supplies los útiles escolares.
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
Interactive Notebook. A composition notebook is required for this class. Notebooks will be graded periodically every quarter based on content, organization,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
El calendario y la fecha. el lunesel martesel miércoles el juevesel viernes el sábadoel domingo  days of the week are not capitalized  all days are.
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
ESPAÑOL I 8 DE DICIEMBRE DE LA CAMPANA HOY ES MARTES, EL 8 DE DICIEMBRE DE 2015 Escribe en inglés: 1. Santa es un hombre generoso quien vive en.
Learning Objectives: To be able to discuss your timetable and say what lessons you have on which days and at what time To say what your favourite and.
Información sobre selección de cursos. NombrePosición Michele HeckrothEstudiantes con apellidos A-G Cathy MattaEstudiantes con apellidos H-P Paula RodriguezEstudiantes.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
¿Cuál es tu materia preferida? – Which is your favorite subject?
Write in Spanish (See pag 96)
La hora- Repaso ¿Qué hora es? What time is it? 8:15 1:05 11:30 6:50
Transcripción de la presentación:

Cursos / Horarios cambiar idioma a español o inglés

Si no conoces el código, busca por Facultad If you don’t know the code, serchees for College Si tu ne connais pas le code, recherches pour centre Si conoces el código. If you know the code. Si tu connais le code. Al menos el 50% de tus créditos deben corresponder a titulaciones de la Facultat de C. Sociales At least 50% of your credits must correspond to degrees of the Faculty of Social Sciences Au moins 50% de vos crédits doivent correspondre à des diplômes de la Faculté de C. Social

Elige una de las opciones. You must choose one of the options. Tu dois choisir une des options. Puedes cursar asignaturas de cualquiera de las titulaciones de Ciencias Sociales. You can attend subjects of anyone degrees of Social Sciences.. Tu peux suivre des matières de n’importe quel titre de Sciences Sociales. 38D.TRAB.SOCIAL 1999EXTINGUIDA 46L.SOCIOLOGÍA 98Extinguidos 1 y 2 curso 217L.CC.TRABAJO 2001EXTINGUIDA 426D.RR.LABORALES 00EXTINGUIDA 488PROGRAMA SOCIOLOGÍA-CC.POLÍTICASExtinguidos 1 y 2 curso 1309Grado de Relaciones Laborales y Re 1310Grado de Sociología 1311Grado de Trabajo Social 1925Programa Doble Titulación Sociolog Ver Oferta Académica Ver Oferta Académica y Horarios Ver Horarios Agrupaciones Ver Lista de Módulos

1. Nombre y código de la asignatura Name and code of the subject. Nom et code de la matière. 2. Grupo. / Grup. / Groupe. 3.Idioma / Language. / Langue 4.Mañanas (Matí) Tardes (Vesprada) Mornings or Afternoons Matin ou l'après-midi. 5. Descripción de la asignatura y número de créditos ECTS Subject description and number of credits ECTS Description la matière et le nombre de crédits ECTS. 6. Subgrupo / Sub-grup / Sous-groupe. 7. Día (L=Lunes, M=Martes, X=Miércoles, J=Jueves, V= Viernes) / Day (L=Monday, M=Tuesday, X=Wednesday, J=Thursday, V=Friday) Jour (L=Lundi, M=Mardi, X=Mercredi, J=Jeudi, V=Vendredi) 8. Horario. / Time-table. / Horaire.

9. N= Aulario norte, S= Aulario Sur, O= Aulario Oeste El primer número es el piso (p.e. N514 = Edificio Norte, piso 5º, Aula 14) Classroom N= North Building, S= South Building, O= West Building, Othe first number is the floor (f.e. N514 = North Building, 5th floor, 14 Classroom) Salle de classe N= Bâtiment nord, S= Bâtiment Sud, le premier nombre est l'étage (p.e. N514 =Bâtiment Nord, 5º étage, Salle 14) 10. 1º cuatrimestre septiembre-enero, 2º cuatrimestre febrero-junio 1th period September-January, 2th period February-June 1º cuatrimestre septembre-janvier, 2º cuatrimestre février-juin 11.Profesor / Professor / Professeur 12. Ver página anterior de asignaturas See previous page of subjects Voir précédente page de matières 13. Ver página nueva de asignaturas See new page of subjects Voir nouvelle page de matières