Por: Hugo G. crende. Castellano EnglishCastellanoEnglish.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los interrogativos ¿? Una cosa que tienen que recordar… Los Interrogativos í SIEMPRE é tienen á ACCENTOS ó
Advertisements

Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Los verbos estar y ser “to be”
La comida en el instituto Goles: To say what we think of food in school and to say whether school food is healthy.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Hunger… El hambre... What can do you as a person in abundance? ¿Qué puede hacer usted como una persona en la abundancia?
GUSTAR (and similar verbs). EXLPANATION GUSTAR is not conjugated like other regular verbs. It is NEVER used in the “yo”, “tú”, or “nosotros” forms. When.
4 th Grade Science-1st Six Weeks Unit 1, Lesson 3 CScope Vocabulary Words
ESPAÑOL II SESIÓN 11.
QUANTIFIERS We use quantifiers:
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
 We already know how to use one form of the future in Spanish:  Near Future: ir + a + infinitive (going to verb)
Starter: Hoy es… Para estar en forma, no fumo, no como muchos dulces pero en el verano voy a comer helado En el futuro para llevar una.
C. E. I. P. MONTEALBO Montalbán de Córdoba (Spain) El presente proyecto ha sido financiado con el apoyo de la Comisión Europea y dentro del Programa de.
Telling Time.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
SONG : WONDERFUL LIFE LARA FABIAN.
J EOPARDY ! Choose a category and a number. As the numbers get higher, the questions get harder! Don’t forget to come up with a team answer! Good Luck!
¿A qué hora comen el desayuno? Generally, breakfast is at the same time we eat it here in the Estados Unidos.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence.
Students of the third cycle of primary have been studying the topic of Nutrition.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Gustar… Cómo se lo conjuga y usa. Gustar—to be pleasing, to like Gustar is somewhat of an irregular verb because you will only use the 3 rd person forms.
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
Unidad 2: Una Vida Saludable. Objectives:  Talk about foods and beverages that are good and bad when considering a healthy life style.  Discuss health.
In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
Bellringer 5/2 20 days! Choose a logical ending for each of the sentences below. Write sentence with answer. 1. Antes del desayuno voy a ponerme: A. la.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Stem-Changing verbs (verbos con cambios radicales)
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now.
CURRENCY. What is Currency? Currency is the money the government and the people use within a given country Every country has their own type of currency.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Daily Routine Assessment-Monday!
Empareja el español y el inglés.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
AIM: What is the difference between aerobic and anaerobic cellular respiration?Cual es la diferencia entre respiracion aerobica y anaerobica? DN: Explain.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
What are some other organic molecules? Lipids/ Lipidos Fats/ Grasas.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Tener Idioms [ Ustedes tienen que estudiar y practicar. Esta presentación es interactiva… ] [ Ustedes tienen que estudiar y practicar. Esta presentación.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Quasimodo: Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas. ¡Tienen que preparar para la prueba!
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Asking questions Apuntes. Vamos a repasar unas palabras de preguntas... ¿Cómo? ¿ Cómo estás? How are you? ¿ Cómo es ella? What is she like?
LO: SWBAT explain the difference between chromosome mutations and gene mutations and give an example of each. Objetivo: Cual es la diferencia entre una.
Affirmative and Negative Words P. 31 Realidades 2.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
EQUILIBRIUM OF A PARTICLE IN 2-D Today’s Objectives: Students will be able to : a) Draw a free body diagram (FBD), and, b) Apply equations of equilibrium.
First Grade Dual High Frequency Words
PROYECTO COMENIUS MULTILATERAL COMENIUS MULTILATERAL PROJECT
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Gustar (To Please) like.
NOMBRE: FRANSHESCA URREGO FERNANDEZ GRADO:8ª PROFESORA: LIDA ROMERO INSTITUCION EDUCATIVA JOSE EUSTACIO RIVERA.
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Globalization Politics and the preservation of nation state.
Transcripción de la presentación:

Por: Hugo G. crende

Castellano EnglishCastellanoEnglish

Dietas y alimentacion  Dieta Hipercalórica Dieta Hipercalórica  Dieta Hipocalórica Dieta Hipocalórica

Dieta Hipercalórica  Dieta hipercalórica  Alimentos

 Una dieta hipercalórica, sería aquella en la que comemos más calorías de las que consumimos al día, contando con las que gastamos en reposo.  Los principales alimentos: lípidos y grasas.  Si no controláramos este tipo de dieta, podríamos tener problemas de sobrepeso. Pensando en una persona normal, sin problemas metabólicos

Glícidos: Frutas, azucres…. Son nutrientes orgánicos que las células utilizan como fuentes de energía, abundantes sobre todo, en los alimentos de origen vegetal.

Lípidos: Aceites, mantequillas…. Son nutrientres orgánicos con una función principal de servir como reserva energética del organismo. Poden ser de orixe animal(normalmente en estado sólido) e vexetal(líquido)

 Os gustaría estar asi? no, ¿verdad?  Por eso no debemos abusar tanto de este tipo de dietas.

Dieta Hipocalórica  ¿Cómo es la dieta hipocalórica?  ¿Cómo nos afecta?

Pensando en una persona normal, sin problemas metábolicos  La dieta hipocalórica, sería aquella, en la que comemos menos calorías de las que necesitamos al día.  El abuso de una dieta deste estilo podría traer consecuencias de escasez de peso.  Con estas dietas también se relacionan trastornos alimenticios como la bulimia y la anorexia.

 La dieta hipocalórica es escasa en cuanto a la necesidad de calorias que necesitamos diarias.  ¿Con ganas de pasar hambre?...pués ya sabéis.

También debemos hacer ejercicio para conseguir estar en buena forma, y mantener un buen aspecto físico, si queremos estar agusto plenamente con nuestro cuerpo, y no tener problemas metabólicos.

Diets and feeding  Calorie diet  Hypocaloric diet

Calorie diet  Calorie diet  Aliments

A person without metabolic problems A high calorie diet, is where we eat more calories than you consume per day, with which we spend in sleep. The main foods: lipids and fats. If this type of diet isn’t control, we may be overweight.

Glicids  Glucids are Organic nutrients used such as cells of enerxía fonte abundant above all, we vexetal orixe food.

Lipids They are organic nutrientres cunha comoreserva primary function of serving the body energy. Charges may be orixe animal (usually solid state) and vexetal (liquid)

Will you be so? We must be careful with these diets

Hypocaloric diet  How is the low calorie diet?  How does it affect us?

A person without metabolic problems  The low-calorie diet, would be one in which we eat fewer calories than you need each day.  Abuse of this style diet could have consequences for lack of weight.  With these diets are also related eating disorders like bulimia and anorexia.

 The low-calorie diet is low in the need of calories you need daily.

We must also exercise to get in good shape, and maintain a good appearance, if we want to be fully agusto with our body, and not have metabolic problems

Fuentes: -Información:Libro bilogía -Fotos: Google