Chapter 2 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know weather B. Know vocab. from chapter (pg. 53) Part II Reading (36 points) C. La ciudad vocab.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español I – Vocabulario 2B Study Guide
Advertisements

Saying if something has already been done Ven Conmigo
Preposciones de Lugar U2.2.
Repaso Ch 4A and 4B test 1. Al is the contraction for what two words? 2. Del is the contraction for what two words? 3. Juega __________ fútbol americano.
Ser vs. Estar Español I.
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
English Lesson 5.
HACER AHORA: Write the name of a place for each below. 1. El supermercado – 2. La tienda - 3. El restaurante - 4. El gimnasio - 5. La librería - 6. El.
Warm Up, el jueves el 1 de noviembre SAQUEN LOS PIZARONNCITOS Fill in using the correct form of SER. 1.Mis amigos y yo __________ altos. 2.David _____.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 11 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER.
Capítulo 4. Infinitives in Spanish end in –ar, -er, and – ir The conjugated infinitive is often followed by another infinitive or infinitive phrase/ expression.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Unit 10 Bellwork Español 4 Spring 2015.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
English Lesson 3.
Calentamiento Write a sentence- ¿Qué haces en cada lugar (place)? (What do you do in each place?) 1) 2) 3) 4)
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Cada (each) persona necesita:
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Vocab. / Chapter 7 Dictado. *Write down the following sentences, as read allowed by the teacher, in Spanish.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
VAMONOS: Hoy es jueves Direcciones: Escriban en inglés. 1. Nosotros estamos en el pasillo. 2. Ellas están en la biblioteca. 3. Él está en la clase de matemáticas.
La Fecha: Hoy es ________, ____ _de octubre Tema: Assessment Objective: SWBAT show mastery of the verb estar and location by scoring a minimum of 70% on.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Las palabras interrogativas
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Use the word box above to complete the following sentences. Only write the word, not the sentence: 1) Cuando yo vuelo, prefiero un _______________ porque.
El verbo “estar” con preposiciones y el presente progresivo Español 1: Gramática de Capítulo 5.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ALC 57 Hoy es miércoles el 22 de febrero Identifica los edificios de la ciudad. You will have a comprehensive test next time You will have to know.
Discussion Voice Activity 1.05
Unit 1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me gusta el fin de semana. Palabra del dia: me gusta.
Review for Chapter 2 Test
Spanish II Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre En tres frases, responde a esta pregunta: ¿Que es tu rutina diaria?
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
Chapter 1 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know verbs, adjectives, B. Know verbs and activities. Part II Reading (30 points) Adjectives,
Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar)
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Los Lugares (Places). la biblioteca 3 la casa la casa de _____.
Primer Paso- Review for Quiz
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
LUGARES EN LA CUIDAD. ¿CÓMO SE VA AL SUPERMERCADO? ¿DÓNDE SE QUEDA? NECESITO DIRECCIONES …Y MUCHO MÁS La ciudad.
Vámonos Match the vocab term to the appropriate definition or description in Spanish. Write the word and the definition/description. 1) cantar en el coroa.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
April 13- april 17 Spanish II. Para Empezar: 13 de abril Translate to english 1.Creo que me rompí la muñeca. 2.Siento mucho dolor en el cuello. 3.Ayer.
Hoy es miércoles el 2 de marzo Today is Tuesday, March 2 Using handout p126 part D. Complete each sentence by writing a form of ir + al or ir + a la Ex:
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
OBJETIVO: TELL PLACES I GO TO WITH FRIENDS, FAMILY, AND BY MYSELF USING THE NEAR FUTURE TENSE. Agenda: Hacer Ahora: Práctica con IR 1.Gramática: IR + a.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Chapter 2 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know weather B. Know vocab. from chapter (pg. 53) Part II Reading (36 points) C. La ciudad vocab.
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
Transcripción de la presentación:

Chapter 2 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know weather B. Know vocab. from chapter (pg. 53) Part II Reading (36 points) C. La ciudad vocab. D. Travel vocab., know difference between preterite and present tense E. Comic strip- travel vocab.

Part IV Writing (10 points) F. Write the corresponding word next to each definition Example: el rascacielos la montaña el edificio el centro 1. La parte de la ciudad donde hay muchas tiendas y oficinas. ___el centro _________

Part IV Writing (6 points) G. Tell where the places are in relation to one another, using the expressions in the box. Example: lejos de al lado de debajo de cerca de encima de 1. La biblioteca está ____________ del cine. al lado de _________

H. Read the following situations. Write a sentence in Spanish to indicate how you feel in each one. (15 points) Example. ______________________________________________________ Me siento emocionada. 1. Vas a ir a Puerto Rico en dos meses. _____________________________________________________ Estoy aburrida. 2. Hace mal tiempo. No tienes nada que hacer.

I. Write a question in Spanish offering or asking for help in each situation. (15 points) Example: 1. You need to pack your suitcase. __________________________________________ ¿Me ayudas a hacer la maleta? 2. You need to buy food for the party. __________________________________________________ ¿Quieres ir conmigo a comprar comida para la fiesta? Words to know: to find, airplane ticket, presents encontrarboleto de aviónregalos

Study!!!!!!! Pg. 53 in Textbook and your notes!!!! *Extra credit: Make columned sheet (one side Spanish, other side English) +3 on test