7:00 am 12:00 pm 8:00 pm. Muy bien Mal Mas o menos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Mariquita Malhumorada By: Eric Carle
Advertisements

Vocabulario 1.1 continuado
Tic, tac.
Hola,¿qué tal? Me llamo Juan. Me llamo Maria.
Expresiones de cortesía
Informal and Formal Greetings
Greetings.
Introduction Vocabulary
Module 1 Exam Review.
¿Cómo estás y cómo eres? How are you and what are you like?
Greetings and Farewells
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
Jeopardy ¿Qué hora es?El alfabeto NúmerosTeléfono Introducciones Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
¿Qué hora es? How do we tell time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
Presentaciones… Introductions….
Chapter 1 = Capitulo 1 Planner: 0-10: Go over new chapter vocabulary and distribute materials; 10-45: Supervise students as they make flashcards; 45-50:
Warm Up, el 27 de agosto, el lunes -Completa el “Warm Up”….use a blank sheet of paper. Label top with the date. 1. (Answer in Spanish) ¿Cómo estás? 2.
Hello, How are You, Where are You From?
Chapter 1 Empecemos Vocabulary 1.1.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Los Saludos / Las Despedidas. I can identify four different ways to say hello in Spanish.
CALENTAMIENTO 1.Have your syllabus contract and homework out and ready to be collected before the bell. 2.According to the time of day, greet the person.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
LT 1 & 2. LT-2: I can introduce myself and others. This means that I know how to tell people what my name is and can tell what others’ names are using.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
G REETINGS AND I NTRODUCTIONS IN S PANISH ¡Hola! ¿Cómo estás?
Saludos (greetings) ¡Buenos días! – Good morning!
Polite Phrases Spanish Frases de Cortesía.
Las salutaciones y despididas. ¡Hola! Buenos díasBuenas tardes Buenas noches.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Esp. 1, 18/8/11 1.Base de datos y encuesta 2.Practicar los procedimientos 3.Mirar la pregunta esencial 4.Practicar la presentación 5.Escuchar #1; Saludos.
Capítulo 1 Pronouns w/ Subjects ¿Preguntas?La CulturaSentences!Greetings & Goodbyes
 Estudiante A and estudiante B  Take turns greeting each other for the times of day given  7:30 pm  7:30 am  1:00 pm  8:30 am  6:00 am  9:15 pm.
Saludos, Nombres, Introducciones, Despedidas y Más.
Vocabulario de Capítulo 1:
EL ALFABETO.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre.
Greeting and expressions. How to greed people and say goodbuy.
Hello. ¡Hola! Good morning Buenos días Good afternoon.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Hoy es viernes el cuatro de septiembre SWBAT identify numbers to 1,000 Use numbers to express age HAGAN AHORA: What are 2 questions to ask someone his/her.
Vocabulario 1.1. Sustantivos (nouns) # señor Sir, Mr.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
¡Bienvenidos al español!
Español 1 – U1: Mucho gusto Los mandatos de la clase
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
Silencio, por favor. Sientate Vamos a contar de 10 a 0.
Hace + time expressions HACE…QUE To tell how long something has been going on, we use… Hace + period of time + que + present tense verb.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Capitulo 1 Vocabulario.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
Hoy es Viernes El 11 de Agosto del dos mil diecisiete
Saludos y Despedidas.
¡buenos días!.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
¡buenos días!.
Transcripción de la presentación:

7:00 am 12:00 pm 8:00 pm

Muy bien Mal Mas o menos

Introduce yourself in Spanish Greet your partner Ask how he/she is doing Ask his/her name Say that is pleassure to meet him/her Say good bye

Tic, tac, tic, tac, yo soy el Señor Reloj. Tic, tac, tic, tac, doce horas toco yo. A la 1, como tuna. A las 2, como arroz. A las 3, todo al revés. A las 4, voy al teatro. A las 5, pego un brinco. A las 6, aprendo inglés.

A las 7, un juguete. A las 8, un bizcocho. A las 9, nadie se nueve. A las 10, con los pies. A las 11, campanas de bronce. A las 12, alguien tose.

COPY THIS NUMBERS ON YOUR NOTEBOOK Cien

Partner A: tell your partner B Partner B: ¿Estas libre a…? Sí estoy/No estoy