¡Bienvenidos a la clase de Español! Los anuncios Unit test on Lección Preliminar-Tuesday Oct.1 Retakes on Vocab Quiz 7:30 AM on Friday Sept. 27 th Assignments.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Advertisements

Español 2 el 15 de septiembre. Bell Dinger el 15 de septiembre Write the appropriate conjugation of the following stem-changing verbs based on the subjects.
Apuntes: Stem Changing Verbs oue, ei
El Presente Los Verbos Regulares Los Verbos de Cambio Radical
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. (June = junio) Write a sentence saying the day of the week and the date.
E  IE BOOT VERBS. You have already learned 2 e  ie verbs: tener (to have) venir (to come) These verbs are LOW TOP BOOT VERBS. The “YO” form is NOT in.
TENER +QUE+INFINITIVE. chart for tener SINGULARPLURAL 1 ST PERSONTENGOTENEMOS 2 ND PERSONTIENESXXX 3 RD PERSONTIENETIENEN.
Objetivos de hoy: Explain what the answers on the exam are and why. Conjugate and use in a sentence the present progressive Pensamientos You need the following.
2 pt 3 pt 4 pt 5pt 1 pt 2 pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt 2pt 3 pt 4 pt 5 pt 1 pt 2 pt 3 pt 4pt 5 pt 1pt Ser y Estar Verb Conjugations Stem-
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
The Present Tense of Stem-Changing Verbs: e  ie, e  i, o  ue (El tiempo presente de los verbos de cambio radical)
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¿Qué tal en la clase de español? ¿Recibiste una nota (grade) buena en la prueba? Hoy vamos a ver si tú puedes cambiar los verbos. ¿Estáis listos?
+ STEM CHANGERS SRTA. PHILLIPS. + Stem Changing Verbs Some verbs in Spanish are called stem-changing verbs. All forms except the nosotros and vosotros.
Lección Preliminar Español 2
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
ALC 77 Hoy es viernes el 27 de abril de 2012 Hagan una ALC nueva (2 minutos) En el cuadro 1 ALC En el cuadro 2 – Número – Nombre – Período – Clase.
Jeopardy All About Me Escuela/ Casa Chillin’ Getting Around Semester Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Quasimodo:  Use your Tener Idioms from earlier chapters to translate the following:  Es el invierno y yo tengo frío.  It is winter and I am cold. 
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
Español 1Español 1 Hoy es jueves el 8 de mayo de 2014.Hoy es jueves el 8 de mayo de 2014.
Present Tense Verbs. Infinitive: The verb form listed in the dictionary. In English, the infinitive usually include to: hablar- to talk / trabajar – to.
A practicar con los verbos con cambio de raíz.
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
4B español 1 Realidades PRÁCTICA CON LOS VERBOS DE CAMBIO RADICAL.
C1g1 Español 2. Los Verbos Irregulares What is special about SER, IR and ESTAR? – They are very irregular verbs. There are no other verbs in the present.
Survival Spanish for travelers Lesson 4: Verbs, verbs everywhere! Part 1.
VÁMONOS Llena los espacios… 1. Juan ____________ (estudiar) en la clase de español. 2. Pablo y yo ________ (leer) el libro de Harry Potter. 3. Tú ________.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
21 de septiembre. Warm-Up #19 Given the English phrases, write Spanish ones, using “tener.” 1.Jorge is in a hurry to go to class. 2.My sister has luck.
Put your body projects/papers on the table in the back.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Get your homework out to be checked. Get ready for your quiz!
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Repaso para el examen. Para escribir durante el exámen: Some of these questions will be on your test. Please write and answer them to practice. 1. ¿Cómo.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Vámonos The bolded word(s) are wrong in each sentence. Write each sentence CORRECTLY. 1) Yo soy corriendo. 2) Tú estás dormiendo. 3) La chica es leiendo.
Señora Gamboa Español I.  Write 3 sentences about the following topics in Spanish.  Mi familia…  Mi casa…
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
5.3 The Verb Ir el 2 de diciembre.
Transcripción de la presentación:

¡Bienvenidos a la clase de Español! Los anuncios Unit test on Lección Preliminar-Tuesday Oct.1 Retakes on Vocab Quiz 7:30 AM on Friday Sept. 27 th Assignments (pass/fail) will be passed out the day after they are turned in. If your assignment does not show proficiency it will say re-do. Need to rewrite incorrect answers on the back of the assignment correctly to receive credit (pass) Due dates for assignments

IR A Errores If you do not know a word, look it up! Google translate or dictionary Subject Pronouns Ex: Mi familia = la familia = singular = va Write in indefinite articles! (el, la, los, las)=THE Ex: Español: Vamos al centro comercial. Vamos a centro comercial. Inglés: We are going to the mall -We go to mall. (Caveman talk)

Preguntas del día ¿Cómo estás? Estoy__________________. Everyone write down exactly how you feel (YOU CANNOT USE MUY BIEN, BIEN, MÁS O MENOS OR MAL)

Preguntas del día ¿Cuál es la fecha de hoy? Hoy es el _(el día)____de_(el mes)___de_(el año). ¿Qué día es? Hoy es_____________. ¿Qué día es mañana? Mañana es_____________.

Preguntas del día ¿Qué tiempo hace? Hace calor Hace frío Hace sol Hace viento Llueve Nieva

1. Lee las respuestas. 2.Escucha. 3. Contesta las preguntas. ¿Quiénes son? 1. Sergio vive en Florida o California o México 2. Carmen es de… Colombia o Ecuador o Chile 3. ¿Quién es el hombre de la camisa azul? el estudiante o el director o la maestra 4. Son jugadores de fútbol o básquetbol o béisbol

Quiero un mono rubio y simpático.

Los monos piensan que son inteligentes.

¡Escucha estúpido mono!

Almorzamos sesos de mono.

Cuesta mi vida

¡Vuelvo como una fantasma!

Mi nuevo esposo y yo volvemos a la selva. Él es bonito.

Él tiene amigos que son monos.

¡Buenas noches! El mono y George (Jorge) duermen tranquilos.

Duerme bien también.

Dormimos donde queremos. ZZZZZZZZ ?

Puedo ver el arco iris doble cara. ¿puedes ver?

No pueden ver el arco iris doble cara. X

Juego fútbol con los monos.

Pido el balón de fútbol. ¡YO QUIER O EL BALÓN!

Sirven mierda a mí. Tengo miedo.

Escribe tu cuento con una pareja El tema: A witch (la bruja) turned you into a llama and sent you to Siberia, because you called her ugly. You only want to be turned back into a human. From Siberia, you are trying to make your way back to your home in Lakeville. Using these verbs, tell me about your journey and the friends you meet. MAKE SURE TO USE ALL OF THE 6 VERB CONJUGATION FORMS AT LEAST ONCE! Draw a quick sketch of each scene of the story. Feel free to use google translate to look up weird words (only use as dictionary)

Los verbos 1. Beber 2.Escribir 3. Escuchar 4.Estudiar 5. Leer 6. Mirar 7. Pasar 8. practicar 9. Querer 10. Pensar 11. Preferir 12. Almorzar 13. Costar 14. Volver 15. Dormir 16. Poder 17. Jugar 18. Pedir 19. servir