Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos en AR La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
Advertisements

Verbos Regulares La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Hoy es lunes, el 8 de septiembre
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
LOS JUEGOS DE MESA UN PROYECTO PARA LA CLASE DE ESPAÑOL –FS4
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Calentamiento 1) Get a Tic-tac-toe box from the sub 2) Draw a picture of the BELOW vocabulary word in each box on the 1 st board ONLY –total of 8 pictures.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Para hacer ahora Identifiquen:
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Los saludos Greetings.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Para hacer ahora Identify as many items in the classroom as you can in Spanish. Make a list of your answers in your notebook. Escriban una lista de cosas.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Definition
Mi dormitorio My bedroom
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
 No hay que empezar la casa por el tejado. 1. Mañana se entrega las a a la campanas 2. = 140 puntos 3. Hay que terminar el trabajo de la computadora.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Conjugation Scavenger Hunt Directions: Everyone will split up into their country groups and “find” items by taking pictures (with a camera, phone, iPod,
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
ALC 30 jueves el 17 de noviembre. Bienvenida jueves el 17 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 2 3 de marzo de 2017.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
Communicative Objective:
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Transcripción de la presentación:

Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw

¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using only the TL Review and practice vocabulary words in TL Basic description writing in TL

¿Why Should I use this activity?  Allows for exclusive use of Target Language  Accommodates for a WIDE range of learners  Step-By-Step Learners  Provides a series of instructions and actions for each student to follow and complete.  Social Learners  Allows for students to interact with each other and the teacher during the assignment.  Curious Learners  Students get to get up, move around the class and investigate different objects.  Creative Learners  Students get to create their own sketch for each vocabulary word as well as create their own description for the item.

 This Activity can be altered in many ways.  You could easily provide a spot for students to write in the English for the new vocabulary, this could be especially useful/beneficial for learners who do not benefit from the hands on aspect of the activity.  You can do this vocabulary hunt with most vocabulary sets. The teacher can either bring in physical items or print out pictures  For BRAND NEW vocabulary:  Instead of having the vocabulary listed on the handout you could have pictures of the items. Students would have to find the item and obtain the name from the labeled classroom item.

Instrucciones por la clase en Español Para empezar cada persona necesita una hoja. (Hand out worksheets to each student) Cada hoja tiene cuatro columnas. En la primera columna por la izquierda que dice “Artículo” hay una palabra de vocabulario. Ustedes pueden encontrar cada uno de estos artículos de vocabulario dentro de este clase o aula. Cada artículo tiene un numero en la parte superior. (Point out the numbers that you have put on the different items in the class) Se necesitan escribir el numero que está en la parte superior del artículo en la segunda columna que dice “Numero”. (Complete one for the students)

Instrucciones por la clase en Español Siguiente, después de encontrar el artículo y el numero, en la tercera columna que dice “Dibujo” dibuja una imagine del artículo en el espacio. (Point the column out to students and draw an example for them on the board of one of the items) Después de dibujar el imagine y tener el numero, regresa a su sillas. Entonces, en el última columna que dice “Propósito o Uso” escribe algunos palabras que describe un uso o propósito del artículo. (On the board, write out two different examples for students of uses for one of the items)