Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porXavier Peralta Parra Modificado hace 8 años
1
D irect O bjects D irect O bject P ronouns I ndirect O bjects I ndirect O bjects P ronouns
2
Steps to finding the D.O./D.O.P. and I.O./I.O.P. in a sentence / question: Steps to finding the D.O./D.O.P. and I.O./I.O.P. in a sentence / question:
3
1 st Look for the verb in the sentence or question. 2 nd Ask yourself “Who or what is receiving the action?” That is the Direct Object. 3 rd To figure out if there’s an Indirect Object, ask yourself “To who or for who?”
4
Example A: Circle the D.O., underline the I.O. twice. 1. El niño llevó la carpeta. 2. ¿Quién está usando el celular? 3. El maestro va a dar dos examenes a sus estudiantes.
5
4 th step: To change the D.O. to a D.O.P., ask yourself: a) is it masculine or feminine? b) is it singular or plural? If it is: Pronouns masculine singular = lo masculine plural = los feminine singular = la feminine plural = las
6
El cuaderno Las llaves Los pantalones La pulsera
7
5 th step: To change the I.O. to a I.O.P., ask yourself: a) is it singular or plural? b) for 3 rd person (él / ella / Ud.) If it is:Pronouns If it is:Pronouns singular = le plural = les
8
La muchacha Los abuelos Las estudiantes El doctor
9
Example B: Change the D.O. and I.O. to a pronoun. 1. El niño llevó la carpeta. 2. ¿Quién está usando el celular? 3. El maestro va a dar dos examenes a sus estudiantes.
10
6 th step: To rewrite a sentence/question using pronouns: Subject, (I.O.P.), D.O.P., verb
11
٭٭ If the I.O.P. is either ‘le’ or ‘les’ you must change it to ‘se’. ٭٭ You CAN NOT have these together! Le loLes lo Le losLes los Le laLes la Le lasLes las
12
Example C: Rewrite the sentences using pronouns. 1. El niño llevó la carpeta. 2. ¿Quién está usando el celular? 3. El maestro va a dar dos examenes a sus estudiantes.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.