La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice"— Transcripción de la presentación:

1 Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice
Copies: blank conversation sheets

2 Vámonos Translate to English:
Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Rafael y soy de Guatemala. Yo tengo dieciséis años. Me gusta cantar y bailar y me gusta la música rap. Mi clase favorita es el arte.

3 Nuestra Meta MLI.IP1 The students exchange simple spoken and written information in the target language, utilizing cultural references when appropriate. The students: Ask questions and provide responses based on topics such as self, family, school, etc. MLI.P1 The students present information orally and in writing that contains a variety of vocabulary, phrases and patterns

4 AR verbos The stem of a verb is what comes before the –ar
Hablar (to talk) Bailar (to dance) Usar (to use) Caminar (to walk) The -ar is the verb ending Hablar (to talk) Bailar (to dance) Usar (to use) Caminar (to walk)

5 To conjugate … Take away the verb ending so you are left with only the stem Add the ending that matches the subject pronoun

6 Vamos a practicar Fill in the blank with the correct conjugation of the verb in parentheses to complete the sentence. Then, translate it. Yo ______________ (bailar) con mis amigas. Mariana ____________ (usar) un lápiz para la tarea. Nosotros ___________ (estudiar) para el examen. Los chicos __________ (escuchar) la música hip-hop. Mi hermana __________ (entrar) en la escuela.

7 Gustar a mí me… a tí te… a él/ella/Usted le… a nosotros nos…
A ellos/Uds les... + gusta : 1 thing/infinitive gustan: 2+ things Whatever you like!

8 Práctica Write 3 sentences about things that you like and 2 sentences about something that OTHER people like Ejemplos: A mí me gusta cantar A mí me gustan los libros A Sofia le gusta su casa A nosotros nos gustan cheetos Formula: A + mí/tí/whoever + me/te/le/nos/les + gusta/gustan + thing/verb

9 Ser y Estar

10 Práctica Using the pictures of these two people, write 2 sentences using SER to describe them (physical or personality descriptions) and 2 sentences describing their emotions/locations using ESTAR. You should have 4 short sentences per person, with a total of 8 sentences. Ejemplo: Jay Z es alto. Jay Z está triste.

11 Tener: to have Yo tengo Nosotros tenemos Tú tienes
Él tiene Ellos tienen Ella tiene Ellas tienen Usted tiene Ustedes tienen Write your answers to the following questions: make sure to answer with the correct verb tense ¿Cuántos personas tienes en tu familia? ¿Cuántos años tiene tu hermana? ¿Tenemos escuela los sábados?

12 Hay Hay: There is/there are No hay: there isn’t/there aren’t
Ejemplos: Hay calculadoras en la clase de matemáticas. Hay tres personas en mi familia. AHORA: escriben 3 oraciones about things that are “en la clase” ejemplo: Hay escritorios en la clase.

13 La hora Recuerda: por la mañana (AM) por la tarde (PM)
por la noche (PM) :00 en punto :15 y cuarto :30 y media :45 menos cuarto

14 Práctica Write out the following times: 1:45 PM 3:04 AM 8:30 PM

15 Preguntas? Can you think of any other general questions that you have before the final?

16 Billete de Salida Fill in the following blanks with the correct form of the verb in parentheses Yo ________ (ser) de México. A tí te ____________ (gustar) los Braves. Ellos _________ (tener) quince años. Nosotros _____________ (cantar) mucho en mi casa.

17 Speaking ** The speaking portion of the final will take place the class period BEFORE the final** (Next lunes, martes) You will have to answer questions like: ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes? ¿Qué te gusta hacer? ¿Cómo eres? ¿De dónde eres? ¿Qué tiempo hace hoy? ¿Cuál es tu clase favorita?

18 Las respuestas ¿Como te llamas? Me llamo _____________.
¿Cuántos años tienes? Yo tengo ________ años. ¿Qué te gusta hacer? Me gusta ___________. ¿Cómo eres? Yo soy _________. ¿De dónde eres? Yo soy de ________. ¿Qué tiempo hace hoy? Hoy _________. ¿Cuál es tu clase favorita? Mi clase favorita es __________.

19 Un ejemplo completo ¿Como te llamas? Me llamo Señorita Puckett
¿Cuántos años tienes? Yo tengo noventa y dos años. ¿Qué te gusta hacer? Me gusta escuchar música y estudiar español. ¿Cómo eres? Yo soy rubia y inteligente. ¿De dónde eres? Yo soy de Texas. ¿Qué tiempo hace hoy? Hoy hace buen tiempo. Hace fresca y hace sol. ¿Cuál es tu clase favorita? Mi clase favorita es la clase de español.

20 Vamos a practicar With a partner, create a sample conversation that practices asking each other some of these questions and answering them. EACH partner must ask and answer at least 5 questions. Any English I hear that is not relevant to the conversation will result in LOSING speaking points on the final. Take this practice seriously! If you have any questions, I’m here to help! you have ten minutes to create and practice your dialogue. I will come around and need to hear/see the complete dialogue from everyone!


Descargar ppt "Repaso: Día uno Difficult topics and CONVERSATION practice"

Presentaciones similares


Anuncios Google