La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Por favor, hand out the papers on your desk. Muchas gracias. Pick up one flash card off the table too before you sit down. What you need to keep in your.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Por favor, hand out the papers on your desk. Muchas gracias. Pick up one flash card off the table too before you sit down. What you need to keep in your."— Transcripción de la presentación:

1 Por favor, hand out the papers on your desk. Muchas gracias. Pick up one flash card off the table too before you sit down. What you need to keep in your binder. Cornell notes Map ALCS Stamp paper Disclosure

2 Tarjeta nueva A ¿Qué horas son? ¿Qué hora es? b Son las…..

3 ALC 25 Por favor, tengan listos el papel de la ALC. Escribe las palabras en español y traducirlas al inglés. Los primeros 10 recibirán un punto de crédito extra.

4 ALC 25 Hoy es martes el 5 de noviembre. El champú La loción La pasta dental El jabón El agua de colonia El secador El cepillo Brush Cologne Hair dryer Lotion Shampoo Soap Tooth paste

5 Las respuestas Hoy es martes el 5 de noviembre. El champú La loción La pasta dental El jabón El agua de colonia El secador El cepillo Shampoo Lotion Tooth paste Soap Cologne Hair dryer Brush

6 Los objetivos Hoy es martes el 5 de noviembre Content objective What I will do. I will recognize the reflexive verbs and other necessary vocabulary for this unit. Language objective How I will do it. I will recognized the reflexive verbs and other necessary vocabulary necessary for this unit by writing the vocabulary on a partner clock and flash cards that I make. I will learn how to use the flash cards to review them in a fun way and play a game with them.

7 New seating chart Todos pasen al frente por favor.

8 Read all in bold to your partner

9 Los objetivos Hoy es martes el 5 de noviembre Content objective What I will do. I will recognize the reflexive verbs and other necessary vocabulary for this unit. Language objective How I will do it. I will recognized the reflexive verbs and other necessary vocabulary necessary for this unit by writing the vocabulary on a partner clock and flash cards that I make. I will learn how to use the flash cards to review them in a fun way and play a game with them.

10 Saca una hoja de papel. Hay que hacer un nuevo reloj de compañeros.

11 Tienes 30 segundos para doblar el papel en ocho cuadros.

12 Pon el papel de lado como de abajo circulitos por arriba.

13 En cuadro uno escribe el título La rutina diaria. Y… La rutina diaria. Número de clase Nombre Español período

14 En cuadro dos escribe la palabra levantarse La rutina diaria. Número Nombre Español período Levantarse Bienvenida

15 En cuadro tres escribe la palabra vestirse. La rutina diaria. Número Nombre Español período Levantarse Bienvenida - Vestirse Bienvenida

16 En cuadro cuatro escribe la palabra cepillarse. La rutina diaria. Número Nombre Español período Levantarse Bienvenida - Vestirse Bienvenida Cepillarse Bienvenida

17 En el primer cuadro de la segunda fila escribe la palabra acostarse. La rutina diaria. Número Nombre Español período Levantarse Bienvenida - Vestirse Bienvenida Cepillarse Bienvenida acostarse Bienvenida

18 En el segundo cuadro de la segunda fila escribe la palabra ducharse. La rutina diaria. Número Nombre Español período Levantarse Bienvenida - Vestirse Bienvenida Cepillarse Bienvenida acostarse Bienvenida Ducharse Bienvenida

19 En el tercer cuadro de la segunda fila escribe la palabra ponerse. La rutina diaria. Número Nombre Español período Levantarse Bienvenida - Vestirse Bienvenida Cepillarse Bienvenida acostarse Bienvenida Ducharse Bienvenida Ponerse Bienvenida

20 En el cuarto cuadro de la segunda fila escribe la palabra dormirse. La rutina diaria. Número Nombre Español período Levantarse Bienvenida - Vestirse Bienvenida Cepillarse Bienvenida acostarse Bienvenida Ducharse Bienvenida Ponerse Bienvenida Dormirse Bienvenida

21 Pasa con levantarse La rutina diaria. Número Nombre Español período levantarse

22 Pasa con vestirse. La rutina diaria. Número Nombre Español período Levantarse Bienvenida - Vestirse Bienvenida

23 Pasa con cepillarse. La rutina diaria. Número Nombre Español período Levantarse Bienvenida - Vestirse Bienvenida Cepillarse Bienvenida

24 Pasa con acostarse. La rutina diaria. Número Nombre Español período Levantarse Bienvenida - Vestirse Bienvenida Cepillarse Bienvenida acostarse Bienvenida

25 Pasa con ducharse. La rutina diaria. Número Nombre Español período Levantarse Bienvenida - Vestirse Bienvenida Cepillarse Bienvenida acostarse Bienvenida Ducharse Bienvenida

26 Pasa con ponerse. La rutina diaria. Número Nombre Español período Levantarse Bienvenida - Vestirse Bienvenida Cepillarse Bienvenida acostarse Bienvenida Ducharse Bienvenida Ponerse Bienvenida

27 Pasa con dormirse. La rutina diaria. Número Nombre Español período Levantarse Bienvenida - Vestirse Bienvenida Cepillarse Bienvenida acostarse Bienvenida Ducharse Bienvenida Ponerse Bienvenida Dormirse Bienvenida

28 Tarea: Hay que traducir las palabras en español al inglés para la tarea. These are all infinitive reflexive verbs. Each translation will need to begin with the word to.

29 Read all in bold to your partner

30 Los objetivos Hoy es martes el 5 de noviembre Content objective What I did I will recognize the reflexive verbs and other necessary vocabulary for this unit. Language objective How I did it. I will recognize the reflexive verbs and other necessary vocabulary necessary for this unit by writing the vocabulary on a partner clock and flash cards that I make. I will learn how to use the flash cards to review them in a fun way and play a game with them.

31 La bienvenida Hoy es martes el 5 de noviembre. Pasen con su compañero de cepillarse. Using your bienvenida questions and a timer, ask your partner the questions on all of the cards. Get a response Repeat by answering your partner’s questions. Write your time in the square cepillarse.

32 Por favor, escribe el tiempo en seguida de de la palabra bienvenida. Marca el tiempo con el marcador.

33 Presentación de la Bienvenida Hoy es martes el 5 de noviembre. Audience expectations: Watch presenters. Do not talk. Do not fidget. Presenters. Speak loudly. Answer the questions in a full sentence.

34 Lean las expectaciones con su compañero.

35 Expectation Review Class Rules – Clean Caring and Cooperative. When the teacher is talking, everyone is to listen so that you can get instructions for your next activity. Help your partner by speaking as much Spanish as possible. When there is a transition, move from one seat to another, make sure the desk is in the correct spot, the desktop is clean and the floor is clean.

36 Expectation Review Focus on doing all of the work the best that you can. Make sure you write the score of your paper and the other necessary information on it. Make sure you turn it in before you leave. Make sure your ALC, notes and returned papers are in the divider in your binder for this class. Do all that you can to get the grade you desire.

37 Pruebita: Lee y responde a las preguntas.

38 Take turns asking your partner the questions and responding with answers. What should the room sound like when you receive instruction? What are some indicators that you will be receiving instruction? What are three ways you can you help your partner speak and write more Spanish? What is a transition? Why should the students have to clean up? What are the student’s responsibilities?

39 En turnos, lee la información a su compañero/a

40 Los objetivos Hoy es martes el 5 de noviembre Content objective What I will do. I will recognized the reflexive verbs and other necessary vocabulary for this unit. Language objective How I will do it. I will recognized the reflexive verbs and other necessary vocabulary necessary for this unit by writing the vocabulary on a partner clock and that I make. I will learn how to use the flash cards to review them in a fun way and play a game with them.

41 Tarjetas de memoria. Doblen dos papeles y hagan 8 cuadros como la ALC. Corten los cuadros para hacer tarjetas de memoria. Escribe la palabra en español con letras de ½ pulgada o 2 centimetros Escribe la palabra en inglés con letras pequeñas.

42 Doblen el papel para hacer ocho cuadros

43 Corten los cuadros. Necesitan 16 tarjetas. Al termerinar con las tijeras, devuelvanlas a la caja.

44 Estudiante A Despertarse-to wake up Levantarse – to get up Ducharse – to shower Lavarse – to wash Secarse – to dry Afeitarse – to shave Vestirse – to get dressed Ponerse – to put on Maquillarse – to put make up on. Cortarse el pelo- to cut hair. Pintarse – to paint Estudiante B Quitarse la ropa - to get undressed Arreglarse – to fix or arrange Cepillarse los dientes – to brush teeth Ponerse los pijama – to put on pjs Bañarse – to bathe Cepillarse el pelo Acostarse – to lay down Dormirse – to go to sleep Prepararse – to get ready Relajarse – to relax.

45 Con su compañero, explica lo que tuviste que hacer y como lo hiciste.

46 Estudiante A El jabón- soap El desoderante - deoderant El agua de colonia - cologne Los dientes - teeth El cuerpo - body Estudiante B El champú –shampoo La pasta dentífrica - toothpaste El pelo - hair Las uñas - fingernails La toalla –towel

47 Los objetivos Hoy es lunes el 4 de noviembre Content objective What I did I will recognized the reflexive verbs and other necessary vocabulary for this unit. Language objective How I did it. I will recognized the reflexive verbs and other necessary vocabulary necessary for this unit by writing the vocabulary on a partner clock and flash cards that I make. I will learn how to use the flash cards to review them in a fun way and play a game with them.

48 Van a ponerse en grupos de cuatro. Una persona muestra las tarjetas de memoria sacando la tarjeta de atrás. 3 personas tienen una competencia identificando la palabra en inglés. Fijense el modelo.

49 Ponganse en grupos de tres.

50 2 personas tienen una competencia identificando la palabra en inglés. Una persona muestra sus tarjetas de memoria sacando la tarjeta de atrás. Fijense el modelo.


Descargar ppt "Por favor, hand out the papers on your desk. Muchas gracias. Pick up one flash card off the table too before you sit down. What you need to keep in your."

Presentaciones similares


Anuncios Google