La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Spring Term (1): Jan-Feb Week Topic – Educación y Trabajo Grammar focusHW (approx.) Mon 7 Jan Wed 9 Jan Lesson 1: Introducción: ¿Qué es la educación? ¿Qué.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Spring Term (1): Jan-Feb Week Topic – Educación y Trabajo Grammar focusHW (approx.) Mon 7 Jan Wed 9 Jan Lesson 1: Introducción: ¿Qué es la educación? ¿Qué."— Transcripción de la presentación:

1 Spring Term (1): Jan-Feb Week Topic – Educación y Trabajo Grammar focusHW (approx.) Mon 7 Jan Wed 9 Jan Lesson 1: Introducción: ¿Qué es la educación? ¿Qué hace un buen maestro? relative pronouns (pp.36-7) 1. Complete writing x 4 bullets (200 words) 2. Prepare for debate. “un buen profesor es un profesor estricto”. 3. Vocabulary learning Mon 14 Jan Wed 16 Jan Debate: un buen profesor Lesson 2: ¿Cuáles son las asignaturas más importantes, que deben ser obligatorias? SAM: L – Q3 Text books, R – Chess in schools Jan 2010 – Q2 – Las matemáticas subjunctive 1. Grammar book 2. Prepare for debate. “No hace falta aprender los idiomas extranjeros porque todo el mundo habla inglés.” 3. Vocabulary learning Mon 21 Jan Wed 23 Jan Debate: los idiomas Lesson 3: El sistema educativo español Numerals, measures (ch 9/10 pp.49-53 1. Complete writing x 4 bullets (200 words) AS Jan 2010: Los exámenes y el estrés 2. Prepare for debate. “El sistema educativo español es mejor que el sistema inglés.” 3. Vocabulary learning Mon 28 Jan Wed 30 Jan Debate: el sistema educativo Lesson 4: El sistema educativo en otros países hispanohablantes use of ‘se’ 1. Research – prepare a presentation of 3-4 minutes on the school system in a Spanish- speaking country of your choice 2. Grammar 3. Vocabulary learning Mon 4 Feb Wed 6 Feb Oral presentations Lesson 5: ¿Mixtos o separados? ¿Como mejor se organiza la educación? Personal ‘a’ ch.41 pp.224/225 1. Complete writing 4 x bullets (200 words) AS 2010 ¿Colegios mixtos? 2. Prepare for debate. “La educación separada no es una educación buena.” 3. Vocabulary Mon 18 Feb Wed 20 Feb Debate: La eduación separada Lesson 6: La violencia en el cole including oral preparation AS Jan 2011 Violencia en las aulas / June 2009 los estudiantes y el estrés - L Varying use of language (Ch.50 pp.272 – 279) 1. Complete writing 4 x bullets (200 words) AS 2010 La vuelta al cole 2. Grammar 3. Vocabulary

2 Spring Term (2): Feb- end March Week Topic – Educación y Trabajo Grammar focusHW (approx.) Mon 25 Feb Wed 27 Feb Lesson 7: Practice assessment lesson According to need 1. Time to work on oral topic presentation 2. Grammar (finish off any unfinished units) 3. Vocabulary Mon 4 March Wed 6 March Lesson 8: La universidad Desde and desde hace WB: p.67 ch. 43 pp.232 - 236 1. Writing (200 words) Jan 2011 La oferta laboral para los estudiantes universitarios 2. Prepare for debate. “Más vale la pena trabajar que estudiar.” 3. Vocabulary Mon 11 March Wed 13 March Debate: Trabajar o estudiar Lesson 9: Un trabajo ideal June 2010 reading – Como sera mi futuro profesional Q5 Jan 2010 – L Q3 Buscar empleo According to need 1. Writing (200 words) SAM: El trabajo ideal 2. Vocabulary 3. Time to work on oral topic presentation Mon 18 March Wed 20 March Lesson 10: El trabajo infantil MOCK AS LISTENING EXAM According to need 1. Writing (200 words) Jan 2010: El trabajo infantil 2. Prepare for debate. “Hay que controlar la venta de ropa barata para proteger a los niños del tercer mundo.” Mon 25 March Wed 27 March Lesson 11: El desempleoAccording to need 1.Writing (200 words) June 2009 Los jóvenes y el desempleo 2. Prepare for debate. “Los que no trabajan no merecen ayuda del Estado.” 3. Vocabulary Holiday work Lesson 12: El sexismo y la descriminación en el mundo laboral According to need 1. Prepare for debate: “La descriminación laboral ya no existe”. 2. Vocabulary 3. Time to work on oral topic presentation

3 Los debates This term we will have 8 short debates. Each person will have one debate where s/he defends the motion and one where s/he attacks it. For the other 6 debates, s/he will have the role of either supporting or criticising the argument, through questions, discussion, and giving opinions. Everyone must have prepared enough to talk in every debate. Each person only has the major preparation role twice this term and will make a presentation of 2-3 minutes laying out their arguments for or against the motion. Then there will be some discussion (up to 10 minutes) and finally a vote. Week/DateMotionDefendingAttacking Mon 14 Jan “Un buen profesor es un profesor estricto”. Mon 21 Jan “No hace falta aprender los idiomas extranjeros porque todo el mundo habla inglés.” Mon 28 Jan“El sistema educativo español es mejor que el sistema inglés.” Mon 18 Feb“La educación separada no es una educación buena.” Mon 11 March“Más vale la pena trabajar que estudiar.” Mon 25 March“Hay que controlar la venta de ropa barata para proteger a los niños del tercer mundo.” TBC after Easter“Los que no trabajan no merecen ayuda del Estado.” TBC after Easter“La descriminación laboral ya no existe”.


Descargar ppt "Spring Term (1): Jan-Feb Week Topic – Educación y Trabajo Grammar focusHW (approx.) Mon 7 Jan Wed 9 Jan Lesson 1: Introducción: ¿Qué es la educación? ¿Qué."

Presentaciones similares


Anuncios Google