La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Starter: une la hora con los relójes como corresponda

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Starter: une la hora con los relójes como corresponda"— Transcripción de la presentación:

1 Starter: une la hora con los relójes como corresponda
5 minutos Son las nueve menos cuarto. 11:50 12:00 Es el mediodía. Son las ocho en punto. Son las tres menos veintidós. Es la una y media. Es la medianoche menos diez. Son las once y doce. Son las cinco menos cuarto 2:38 11:12 8:00 4:45 1:30 8:45

2 El objetivo: poder hablar de mi horario en el instituto

3 Learning objectives: To master telling the time in Spanish. To be able to apply the knowledge of the time to a school timetable. To develop your own sentences to convey to others what you do throughout your school day.

4 Ejercicio 1: Escucha la hora y completa los relojes.
2 1 3 4 5 6 7 8 9

5 Learning objectives: To master telling the time in Spanish. To be able to apply the knowledge of the time to a school timetable. To develop your own sentences to convey to others what you do throughout your school day.

6 ex: I have English tengo inglés
I have… tengo ex: I have English tengo inglés there is … hay ex: Monday there is maths at 9.00 el lunes a las nueve hay matemáticas but also

7 7 minutos francés arte geografía gimnasia religión historia inglés
LUNES MARTES MIERCOLES JUEVES VIERNES francés arte geografía gimnasia religión historia inglés física música recreo matemáticas español informática biología química tecnología teatro almuerzo 7 minutos

8 ¿verdadero o falso? El lunes a las nueve tengo matemáticas.
Tengo religión los viernes a las nueve. El martes a las diez tengo historia. El jueves a las once y media tengo español. El miércoles a las nueve tengo física. El lunes no tengo arte. Tengo español los martes y jueves a las once y media. Tengo dos horas de gimnasia por semana.

9 Please note… tengo… I have tenemos… we have empieza…. it begins
termina… it finishes después… after tengo… I have tenemos… we have

10 Ahora te toca a tí… Write one complete sentence in your
3 min Write one complete sentence in your mini white board indicating what you have in one lesson including the time. ejemplo: El lunes a las diez tengo matemáticas extra: add some more details : con el señor Morris; me gusta porque es fácil

11 Learning objectives: To master telling the time in Spanish. To be able to apply the knowledge of the time to a school timetable. To develop your own sentences to convey to others what you do throughout your school day.

12 Write a paragraph including three or four
Homework: Write a paragraph including three or four sentences with details about a lesson. Use some of the ideas that we have looked at today. To reach a level 4 you need… opinions connectives extra details ej:Los jueves tengo religión. No me gusta porque es aburrido pero el profesor es muy simpático

13 Learning objectives: To master telling the time in Spanish. To be able to apply the knowledge of the time to a school timetable. To develop your own sentences to convey to others what you do throughout your school day.

14 One thing I would still like to know
Y finalemente One thing I would still like to know Two ways in which I have learnt what I have today Three things that I have learnt


Descargar ppt "Starter: une la hora con los relójes como corresponda"

Presentaciones similares


Anuncios Google