La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:"— Transcripción de la presentación:

1

2 ¿Qué hora es?

3 ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour: (es/son + las + hour) Son las ……. (#s 2-12) = It is …oclock ex: Son las ocho. = It is 8 oclock. Es la una. = It is one oclock.

4 Note: There is no expression for oclock in Spanish so the definite articles la,las are used to express oclock. Time expressions: A. Es (el) mediodía = It is noon (12pm) B. Es (la) medianoche = It is midnight (12am)

5 1. Its 9: Its 5: Its midnight. 4. Its 11: Its 2: Its noon. 7. Its 1:00.

6 Para expresar los minutos: …y… menosmenos

7 Para la media hora… son + las + hr. + y + media Después de la hora… (1-30) son + las + hr. + y + minutes Para la cuarta hora… son + las + hr. + y + cuarto

8 EXS: To express time after the hour: 2:10 = Son las dos y diez. 1:05 = Es la una y cinco. 8:25 = Son las ocho y veinticinco. B. Quarter past the hour: (15 min.) Ex: 5:15 = Son las cinco y cuarto. C. ½ hour: (30 min.) Ex: 11:30 = Son las once y media.

9 1. Its 12: Its 1: Its 4: Its 7: Its 10: Its 2: Its 6:15.

10 Para expresar los minutos: …y… menosmenos

11 EXS: To express time before the hour: (after ½ hr. for min ) *go to the next hour and subtract the min. (son las + next hr.+ menos + min. left) Ex: 2:50 = Son las tres menos diez. It is 10 to 3. Ex: 12:40 = Es la una menos veinte. Ex: 4:35 = Son las cinco menos veinticinco.

12 Exceptions: To express quarter to the hour use expression: menos cuarto (Son + las + next hr. + menos + cuarto) Ex: 5:45 = Son las seis menos cuarto. Ex: 12:45 = Es la una menos cuarto.

13 1. Its 7: Its 12: Its 3: Its 10: Its 2: Its 1:52.

14 on the dot en punto= midnightmedianoche= midday / noon mediodía= p.m. a.m. =de la tarde / de la noche de la mañana =

15 Son las diez. ¿Qué hora es?

16 Son las cinco. ¿Qué hora es?

17 Son las cinco y diez. ¿Qué hora es?

18 Son las ocho y cuarto. ¿Qué hora es?

19 Son las tres y media. ¿Qué hora es?

20 Es la una en punto. ¿Qué hora es?

21 Son las diez menos veinte. ¿Qué hora es?

22 Son las siete menos cuarto. ¿Qué hora es?

23 Es medianoche. (Son las doce.)

24

25 Son las nueve.

26 Son las seis (en punto).

27 Son las dos y media.

28 Es la una y cuarto.

29 Son las tres y diez.

30 Son las once y veinticinco.

31 Son las siete menos cinco

32 Son las dos menos cuarto.

33 5:30 pm 1. 6:15 am 2. 8:40 pm 3. 12:00 am 4. 9:45 am 5. 1:25 pm 6. ¿Qué hora es?

34 Las Respuestas… 1. Son las cinco y media de la tarde. 3. Son las nueve menos veinte de la noche. 2. Son las seis y cuarto de la mañana. 4. Son las doce de la mañana. (Es medianoche) 6. Es la una y veinticinco de la tarde. 5. Son las diez menos cuarto de la mañana.

35 1. Its 5:45 pm. 2. Its 7:15 am. 3. Its 11:10 am. 4. Its 10:35 pm. 5. Its 2:15 pm. 6. Its 3:30 pm. 7. Its 1:00 pm. 8. Its 9:00 am. 9. Its noon. 10. Its 12:48pm. 11. Its 10:55 am.

36 Discussing at what time something happens

37 It is… Son las… = Es la… At… A las… = A la… Es la una de la tarde. Tengo la clase de historia a la una de la tarde. Son las nueve de la mañana. Tengo la clase de arte a las nueve de la mañana. ¿Qué hora es? ¿A qué hora es…..?

38 I. Using time to discuss when you have class: ¿A qué hora es el español? El español es a las nueve y media de la mañana. A = atEs = it is (at) ¿Cuándo tienes la historia? (*When) Tengo la historia a las dos de la tarde.

39 I. State at what time each class meets using the given time stated. 1. El arte (12:10 pm) 2. Las ciencias (8:30 am) 3. Las matemáticas (1:15 pm) 4. El almuerzo (11:50 pm) 5. El inglés (10:45 am)

40 I. Create 3 interview questions to ask your partner about at what time 3 of their classes are. II. Take turns interviewing each other and record your partners answers in the yo form under your question. III. Write a brief paragraph reporting the interview findings in the el/ella form to state at what time your friend has each class.

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50 Practica: Mini situations. Create a short dialog based on the following situations: 1. Your friend stops you in the hall before Spanish class. The class begins at 10:25am but it is now 10:30am. You tell your friend you are in a hurry because you are late. 2. It is 6pm and you need to go to the mall with your friends. Tell your mom to hurry up because you are late and its already 6:10pm.

51 Complete the conversation with the words from the bank: Tarde tienesatrasado Es tal horaprisa FERNANDO - Vamos Rodrigo. ¡Date __________! RODRIGO - ¡Estás atrasado! ¡Yo estoy ________! FERNANDO - ¡Ay no! ¡Es __________! Ya son las ocho y cuarto. RODRIGO - Yo tengo arte también (also). Fernando, ¿qué __________ es? FERNANDO - Primero tengo arte. _______ a las ocho de la mañana. RODRIGO - Estoy muy bien. ¿Qué clase __ hoy? FERNANDO - Oye Rodrigo, ¿qué __________?


Descargar ppt "¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:"

Presentaciones similares


Anuncios Google