Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porLalo Arcia Modificado hace 10 años
1
Teaching in the Target Language
2
Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas? Restate after students give answer: Sí, Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas o películas de horror? Restate: Exactamente, Isabel veía películas románticas. - ¿Veía Isabel películas de horror? Restate: Qué babaridad! No! Isabel no veía películas de horror. Isabel veía películas románticas -¿Qué veía Isabel? -En la clase, ¿quién prefiere ver películas románticas?, ¿cuántas personas prefieren ver películas románticas? (Statement) -Question to which students respond yes. -Either/or Question -Question to which students respond no. -Question using a question word. -Personalize with a student(s) in the class. Use the student(s) responses to ask follow up questions and make comparisons.
3
Follow up Activities Teacher retells the pieces of the description/situation/story. The students draw what the teacher says. Teacher uses the focus vocabulary in new sentences. The students draw what the teacher says. The students write/draw their own description/situation/story. Share with a partner/small group/class. The listener(s) draw the story to retell it to someone else.
4
Sample of Story Focus for Structure Acquisition (Statement) -Question to which students respond yes. -Either/or Question -Question to which students respond no. -Question using a question word. -Personalize with a student(s) in the class. Use the student(s) responses to ask follow up questions and make comparisons. Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas? Restate after students give answer: Sí, Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas o bailaba en películas románticas? Restate: Exactamente, Isabel veía películas románticas. - ¿Bailaba Isabel en películas románticas? Restate: Qué vergüenza! Pero, no! Isabel no bailaba en películas románticas. Isabel veía películas románticas -¿Qué hacía Isabel? -Yo bailaba. En la clase, ¿qué hacías tú? (¿Bailabas tú o veías tú películas?)
5
Follow up Activities The teacher presents/shows the focus statements (those that include the focus structure) to the students. Students then share (in English) what they notice about a pattern, what the new structure could mean in the context given, etc. Students process/practice the new structure with a partner/small group/class. Practice may be writing/speaking one sentence at a time of a new story/picture the teacher displays.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.