La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?"— Transcripción de la presentación:

1 Teaching in the Target Language

2 Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas? Restate after students give answer: Sí, Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas o películas de horror? Restate: Exactamente, Isabel veía películas románticas. - ¿Veía Isabel películas de horror? Restate: Qué babaridad! No! Isabel no veía películas de horror. Isabel veía películas románticas -¿Qué veía Isabel? -En la clase, ¿quién prefiere ver películas románticas?, ¿cuántas personas prefieren ver películas románticas? (Statement) -Question to which students respond yes. -Either/or Question -Question to which students respond no. -Question using a question word. -Personalize with a student(s) in the class. Use the student(s) responses to ask follow up questions and make comparisons.

3 Follow up Activities Teacher retells the pieces of the description/situation/story. The students draw what the teacher says. Teacher uses the focus vocabulary in new sentences. The students draw what the teacher says. The students write/draw their own description/situation/story. Share with a partner/small group/class. The listener(s) draw the story to retell it to someone else.

4 Sample of Story Focus for Structure Acquisition (Statement) -Question to which students respond yes. -Either/or Question -Question to which students respond no. -Question using a question word. -Personalize with a student(s) in the class. Use the student(s) responses to ask follow up questions and make comparisons. Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas? Restate after students give answer: Sí, Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas o bailaba en películas románticas? Restate: Exactamente, Isabel veía películas románticas. - ¿Bailaba Isabel en películas románticas? Restate: Qué vergüenza! Pero, no! Isabel no bailaba en películas románticas. Isabel veía películas románticas -¿Qué hacía Isabel? -Yo bailaba. En la clase, ¿qué hacías tú? (¿Bailabas tú o veías tú películas?)

5 Follow up Activities The teacher presents/shows the focus statements (those that include the focus structure) to the students. Students then share (in English) what they notice about a pattern, what the new structure could mean in the context given, etc. Students process/practice the new structure with a partner/small group/class. Practice may be writing/speaking one sentence at a time of a new story/picture the teacher displays.


Descargar ppt "Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?"

Presentaciones similares


Anuncios Google