La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Les bones pràctiques per a la educació en família

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Les bones pràctiques per a la educació en família"— Transcripción de la presentación:

1 Les bones pràctiques per a la educació en família

2 Aprendre amb Tu 2010: Iniciativa del Dept. d’Acció Social i Ciutadania
Formació per als pares i mares de Catalunya amb fills/es de 3 a 12 anys Espai de trobada, per a la reflexió i per a compartir experiències VI edició del programa

3 Una qualitat dels nostres fills i filles...

4 Avui treballarem... Emmarcament social actual
L’expressió de les emocions en funció de l’etapa evolutiva Potenciar el desenvolupament emocional Bones pràctiques per a l’educació emocional en família Debat i conclusions

5 Societat actual: Ciutat adulta vs necessitats infantils
Ritme de vida accelerat Menys presència dels pares i mares a la llar, l’escola i el temps lliure dels seus fills/es Pèrdua de l’autoritat i dels referents Delegació de responsabilitats a altres agents

6 Què podem fer davant d’aquesta realitat?
Estar al costat dels nostres fills/es Ser crítics i crítiques amb les informacions dels mitjans de comunicació Establir espais de col·laboració entre família i escola Transmetre els valors del respecte i el diàleg Establir normes i límits

7 L’expressió de les emocions segons l’etapa evolutiva

8 De 3 a 6 anys: 1ers contactes socials incerts  Baralles amb infants Espera i tolerància a la frustració  Enrabiades, rebequeries Egocentrisme  Acaparar l’adult De 6 a 8 anys: Objectius, realistes, racionals  Busca raons (per què, però) Més autònoms, independents  Inseguretat, disgust Consciència d’un mateix  Li agrada sentir-se únic

9 De 8 a 10 anys: Sentit acusat de justícia  Inflexible i reglamentarista Reflexió sobre ell/a  Segur, decidit, expressa les seves idees Vida de grup  Sensibilitat a les crítiques i lloances De 10 a 12 anys: Percepció dels canvis  Amagar-se / Mostrar-se Autoanàlisi i cerca d’intimitat  Oposició, variabilitat Menys prestigi dels adults  Difícil comunicació Passió per situacions extrafamiliars  No l’importa el de casa

10 Per mi les emocions són...?

11 Emocions... Estat complex de l’organisme caracteritzat per un fort sentiment de pertorbació o excitació. Varietat d’estats d’ànim. Reaccions a les informacions que rebem de les nostres relacions amb l’entorn. Sentiments (por, ira, ansietat, tristesa, vergonya, aversió, alegria, amor, humor, felicitat...)

12 Estimular el desenvolupament emocional
Consciència emocional conèixer les pròpies emocions i les dels demés (empatia)

13 Regulació de les emocions
habilitat per conduir els propis sentiments cap a la seva expressió apropiada

14 Motivació: Buscar-la a través de les emocions, que impulsen a l’acció.
La motivació, per contra de l'avorriment, ens permet fer una activitat productiva per voluntat pròpia i l’adient autonomia personal.

15 Habilitats socio-emocionals
competències que faciliten les relacions interpersonals.

16 Autoestima ens explica com ens sentim nosaltres mateixos i es basa en l’auto concepte

17 Resolució de problemes
Estem constantment enfrontats/des a diferents situacions de conflicte. La capacitat per gestionar-los és primordial

18 Bones pràctiques per a l’educació emocional en família
Establir límits clars. Saber dir no. Expressar els nostres sentiments. Donar explicacions clares. Poder raonar els nostres arguments. Escoltar-los activament. Mostrar comprensió i sensibilitat envers els seus sentiments.

19 Controlar el to de veu. Ajudar-los a dir amb paraules el que els passa, a buscar solucions i demanar ajuda. Evitar el sermó i l’adoctrinament. Evitar les comparacions. Compartir espais lúdics: gaudir del plaer de jugar amb ells i elles. 

20 Gràcies per la vostra participació


Descargar ppt "Les bones pràctiques per a la educació en família"

Presentaciones similares


Anuncios Google