Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA?
Per respondre, intentarem aclarir: què entenem per Filosofia. què entenem per Cinema. Si el cinema pot ajudar-nos a l’aula de Filosofia.
2
Per Filosofia entenem “la reflexió crítica”sobre:
Les diverses concepcions del món. Les concepcions de nosaltres mateixos.
3
Acceptem que el cinema és:
un discurs fonamentat sobre el llenguatge de la imatge en moviment. LA PEL·LÍCULA
4
Com a discurs, la pel·lícula és objecte d’altres discursos que:
L’expliquen. L’analitzen. L’avaluen. La critiquen.
5
El cinema pot ajudar a l’aula de Filosofia en la mesura que:
causa admiració. les imatges poden originar conceptes Conceptes - imatge
6
Segons Cabrera, els conceptes - imatge
tenen un component emocional que ens impacta. ens diuen alguna cosa sobre el món. tenen un valor cognitiu, persuasiu i argumentatiu.
7
Les pel·lícules, segons Falzon, ens mouen a filosofar gràcies a que:
alguns personatges o situacions incorporen problemes filosòfics. És tracta, doncs, de: reconèixer la filosofia que hi ha en les imatges. veure les pel·lícules com a textos que admeten lectures molt diverses.
8
La nostra proposta té uns objectius concrets, els següents:
Fer més proper i assequible el pensament d’alguns filòsofs així com d’alguns corrents de pensament amb el suport de determinades pel·lícules. Proposar el cinema com un text filosòfic que es pot llegir i interpretar en el seu llenguatge específic. Mostrar que tant el cinema com la filosofia són disciplines creatives.
9
La metodologia que plantegem és:
Dividir la pel·lícula en dues parts, la qual cosa ens permet plantejar interrogants sobre la seva continuació i sobre els exercicis que s’han plantejat al voltant dels temes del film. Donar l’oportunitat d’acabar-la de veure a casa, per tal que a la classe següent es puguin realitzar els exercicis proposats. Anar-la veient sense tenir en compte el temps i visionar-la com si es tractés d’una antologia, tot veient els fragments com a text incomplet.
10
PRESENTACIÓ DEL MATERIAL
Material per l’alumat articulat en: L’exploració del film Els temes del film Full d’observació Pla de discussió textos filosòfics relacionats amb la unitat. bibliografia, filmografia i webgrafia.
11
PRESENTACIÓ DEL MATERIAL
Material del professorat que consta de: Una introducció amb : Aspectes artístics, tècnics i formals de la pel·lícula. La selecció del DVD. Orientacions per a la intervenció pedagògica, amb: Referències sobre aspectes generals de la pel·lícula. Referències sobre aspectes particulars de les activitats. Bibliografia, filmografia i webgrafia.
12
L’ODISSEA Ens permet treballar la filosofia presocràtica en:
El pas del mite al logos. Les primeres preguntes filosòfiques.
13
LA ROSA PORPRA DEL CAIRE
Ens permet treballar Plató en: El mite de la caverna. Les teories de la participació i de la imitació. La teoria de l’amor.
14
REI DE REIS Podem il·lustrar:
El pas del món hel·lenístic al món medieval. Centrant-nos en la filosofia a l’època romana.
15
EL NOM DE LA ROSA Presentem aquesta pel·lícula per:
Fer un repàs a la Baixa Edat Mitjana. El pensament filosòfic de Guillem d’Occam.
16
MATRIX Treballarem el tema de la realitat en Descartes, centrant-nos en: El dubte metòdic. La hipòtesi del geni maligne. La dualitat ment-cos.
17
SOL DAVANT EL PERILL L’ètica kantiana en els aspectes: Bona voluntat.
Deure. Imperatiu categòric. Autonomia de la voluntat.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.